Sunday, June 1, 2014

သႀကၤန္အလွ

Written by  ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္

သႀကၤန္ဆိုေသာစကားကို ၾကားသည္ႏွင့္ ခုေနာက္ပိုင္းတြင္ အေကာင္းျမင္မႈေတြ နည္းလာၾကသည္။ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ႏွင့္ အလြန္အက်ဴး ေပ်ာ္ေသာပြဲဟုပင္ အခ်ဳိ႕က အဆိုးျမင္လာၾကသည္။ အရွက္ အေၾကာက္တရားကို ေခတၱေဘးခ်ိတ္ကာ အေဖာ္အခြၽတ္ပြဲဟုလည္း အခ်ဳိ႕က ပစ္ပစ္ခါခါ ေျပာပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ယမကာပြဲဟု သမုတ္ျပန္သည္။ ထိုသို႔ ေဝဖန္စရာမ်ားၾကားမွပင္ သည္ႏွစ္သႀကၤန္တြင္း၌ သႀကၤန္၏ အလွတရားအခ်ဳိ႕ကို ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ ျမင္ခြင့္ႀကံဳခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ ဤအလွတရားအားလုံးကို ၿမဳိ႕ႀကီးျပႀကီး မဟုတ္ေသာ ေက်းလက္ေတာ႐ြာတြင္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။

၁။ ေရလိုေအး၍ ပန္းလိုေမႊး


“ေက်း႐ြာတြင္းရွိ မွီတင္းေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ သက္ႀကီး အဘိုးအဘြားမ်ား ခင္ဗ်ား။ မနက္ျဖန္မနက္ မ......၏ အိမ္သို႔ ေခါင္းေလွ်ာ္ေရခ်ဳိး ႂကြေရာက္ေပးၾကပါရန္ ႏိႈးေဆာ္အပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ား” ဟု ဦးအုန္းေမာင္က ေလာ္စပီကာမပါ မိုက္ခြက္အားမကိုးမပါဘဲ ပါရမီအခံအရ ပါလာေသာ အသံၾသႀကီးျဖင့္ ႐ြာလမ္းပတ္ကာ အသံဟစ္သည္။ ေက်း႐ြာဓေလ့အရ အိမ္တစ္အိမ္တြင္ အလွဴအတန္း ရွိပါက ယင္းကဲ့သို႔ လိုက္လံေဆာ္ၾသ တတ္ၿပီး ယင္းကို “ဗ်ဳိ႕ထိုး” သည္ဟု ေခၚၾကသည္။

သႀကၤန္ကာလတြင္ ေရနံေခ်ာင္းၿမဳိ႕နယ္ ပင္းဘုရားကုန္း ႐ြာကေလး၌ ေငြမလိုေသာ အလွဴအတန္း တစ္ခုကို ေတြ႔ရတတ္သည္။ ယင္းမွာ ခ်ဳိးေရအလွဴပင္ ျဖစ္သည္။ သက္ႀကီး အဘိုးအဘြားမ်ားကို ခ်ဳိးေရ အလွဴေပးလိုေသာ သူသည္ မိမိအိမ္ေရွ႕တြင္ နီးစပ္ရာအိမ္မ်ားမွ ေခတၱငွားယူထားေသာ စဥ့္အိုးႀကီးေတြ ဆယ္လုံး၊ ဆယ့္ငါးလုံးခန္႔ စီတန္းထားရသည္။ ညေနေစာင္းတြင္ ေက်းလက္ လူငယ္ေမာင္မယ္တို႔က လက္ႏွိပ္တြင္းမွ ေရကို ေရပုံးႏွစ္ပုံးကို ထမ္းပိုးလွ်ဳိထမ္းသူထမ္း၊ ေခါင္း႐ြက္သယ္သူက သယ္ၾကၿပီး စဥ့္အိုးမ်ားတြင္ ေရျဖည့္ထားၾကရသည္။ ယင္းညေနေစာင္းမွာပင္ အသံၾသဇာ ေကာင္းေသာ လူႀကီးတစ္ေယာက္က မနက္ျဖန္မနက္ တြင္ ေခါင္းေလွ်ာ္ ေရခ်ဳိး ႂကြေရာက္ေပးပါရန္ ႐ြာ႐ိုးပတ္ကာ ႏိႈးေဆာ္ရသည္။

မနက္ေရာက္သည္ႏွင့္ သႀကၤန္ကာလအတြင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားကာ ဥပုသ္ယူၾကမည့္ အဘိုးအဘြားမ်ားက ေရလာခ်ဳိးၾကသည္။ ေရအလွဴေပးသူ အိမ္ရွင္အခ်ဳိ႕ကမူ ေခါင္းေလွ်ာ္ ေရပါ အဆင္သင့္ ထားေပးတတ္ၾကသည္။ ေခါင္းေလွ်ာ္ၿပီးလို႔ ေရမိုးခ်ဳိးၿပီးပါက သက္ႀကီးအဘြားတို႔ကို စံပယ္ သို႔မဟုတ္ ခေရပန္းေတြ သီထားေသာ ပန္းကုံး တစ္ကုံးေလာက္လည္း ေပးလိုက္ေသးသည္။ ေရလိုေအး၍ ပန္းလိုေမႊးၾကပါေစဟုလည္း အဘြားတို႔က အလွဴႏွင့္ လိုက္ဖက္စြာ ဆုေပးတတ္ၾကသည္။

ပုံမွန္ဆိုပါက အပူပိုင္းဇုန္ ျဖစ္ေသာ အညာဘက္တြင္ ေရမိုးခ်ဳိးလိုပါက လက္ႏွိပ္တြင္းမွ ေရကို ထမ္းပိုး သယ္ယူၾကရသည္။ လက္ႏွိပ္တြင္းက အိမ္ႏွင့္ေဝးလွ်င္ ေဝးသလို ေရထမ္းရသည္မွ မသက္ သာလွပါ။ တခ်ဳိ႕ အဘိုးအဘြားမ်ားမွာ အသက္အ႐ြယ္လည္း ႀကီးရင့္လွၿပီျဖစ္ရာ ကိုယ္တိုင္ သယ္ယူျခင္း မျပဳႏိုင္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေခါင္းေလွ်ာ္ေရခ်ဳိး အလွဴေပးသည့္ ဓေလ့ကို မည္သည့္အခ်ိန္က မည္သို႔ စတင္ခဲ့သည္ကို မသိရသည့္တိုင္၊ ဤဓေလ့မွာ အခါတြင္းကာလ၌ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ျဖင့္ ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္သြား လိုၾကသည့္ သက္ႀကီး အဘိုးအဘြားတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ကြက္လပ္ျဖည့္ေပးေသာ ဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

၂။ အလွေပၚ အလွဆင့္


“အဘိုးအဘြားတို႔ကို ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံျဖင့္ ျပစ္မွားမိသည္ ရွိေသာ္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ကြၽန္ေတာ္ ကြၽန္မတို႔က…”။ ရင့္ေရာ္ေသာ ေရာ္႐ြက္ဝါေတြႏွင့္တူသည္ သက္ႀကီး အဘိုးအဘြားမ်ား တန္းစီထိုင္ေန သည့္ ခုံတန္းေရွ႕တြင္ ျမစိမ္းစိုစို သစ္႐ြက္ေတြႏွင့္တူသည့္ လူငယ္ေမာင္မယ္ တစ္စုက ပုဆစ္တုပ္ ထိုင္ကာ ရွိခိုးေနၾကသည္။

ဤျမင္ကြင္းေလးကို ေက်ာက္တန္းၿမဳိ႕နယ္ ျမကိုင္း ေက်း႐ြာကေလးတြင္ ေတြ႔ခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ ေရႊရည္လူးေသာ အလွႏွင့္ ျမရည္လူးေသာ အလွႏွစ္ခု ေပါင္းဖက္ထားသည့္ ျမင္ကြင္းဟုလည္း ဆိုခ်င္ပါသည္။
သႀကၤန္ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႔ ညေနေစာင္းတြင္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ သက္ႀကီး ပူေဇာ္ပြဲကေလး ျဖစ္ပါသ ည္။

ေက်းလက္လူငယ္မ်ားက သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေကာ္မတီတစ္ခုကို ေရွးဦးစြာ ဖြဲ႔ၾကသည္။ ေကာ္မတီဝင္မ်ားထဲမွ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားက တစ္ဦးလွ်င္ တစ္ေသာင္းခြဲက်ပ္စီ မတည္ေငြ ထည့္ၾက သည္။ ထို႔ေနာက္ ႐ြာထဲသို႔ပတ္ကာ အလွဴခံၾကေသးသည္။ ဤေငြတို႔ကို စုေပါင္းကာ သက္ႀကီးမ်ားကို ကန္ေတာ့ေငြအျဖစ္ လွဴၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ၇၅ ႏွစ္အထက္ သက္ႀကီး အဘိုးအဘြားတို႔ကို ပူေဇာ္ခံ စာရင္းသြင္းၾကသည္။ ယခုႏွစ္တြင္ ကန္ေတာ့ခံ အဘိုးအဘြား ၃၀ ေက်ာ္ခန္႔ ရွိသည္ဟု ေကာ္မတီဝင္ တို႔က ေျပာျပပါသည္။

လူငယ္တို႔ ကန္ေတာ့ခ်ဳိး ဆိုၿပီးေနာက္ အဘိုးအဘြားမ်ားက ဆုံးမစကား ေျပာရသည္။ ထိုထဲမွ အဘိုးတစ္ေယာက္မွာ ကဗ်ာဆန္ေသာ ႏုႏု႐ြ႐ြ စကားလုံးမ်ားကိုသုံးကာ ဆုံးမစကား ေျပာသြားပါသည္။

“လူငယ္ေတြက အ႐ုဏ္တက္ အလွလိုပါပဲ။ ပ်ဳိႏုတယ္၊ တက္ႂကြတယ္။ လူႀကီးေတြကေတာ့ ဆည္းဆာ အလွနဲ႔ တူပါတယ္။ ဆည္းဆာအလွ ဆိုတာ တိမ္နီ၊ တိမ္ပန္း၊ တိမ္ခရမ္း၊ တိမ္မရမ္းလိုမ်ဳိး သူနဲ႔ နီးစပ္ရာ ဝန္းက်င္ တစ္ခုလုံးကို လွေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေနညဳိခ်ိန္တိမ္ေတာက္ ပ်ဳိေၾကာက္တဲ့ ဒီအခ်ိန္ လို႔ ေျပာၾကတာေပါ့။ သာမန္႐ြက္ၾကမ္းေရက်ဳိလွတဲ့ မိန္းကေလးေတြကိုေတာင္ ဆည္းဆာခ်ိန္မွာ ပိုၿပီးလွေသြး ႂကြယ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ လူႀကီးေတြကို ဆည္းကပ္ ပူေဇာ္တာဟာ လူႀကီးေတြဆီက ဆည္းဆာအလွကို လူငယ္ေတြဆီ ထုံ႔ကူးတာလို႔…”။

ေရႊရည္လူးေသာ အလွႏွင့္ ျမရည္လူးေသာ အလွ၊ ဆည္းဆာအလွႏွင့္ အ႐ုဏ္တက္အလွ၊ တည္ၿငိမ္ ခံ့ညားေသာ အလွႏွင့္ တက္ႂကြႏုပ်ဳိေသာအလွ။ အလွခ်င္း မတူသည့္တိုင္ သူ႔အလွႏွင့္သူ လွေနသည္ကိုက အလွတရား ျဖစ္ေပရာ ဤသက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲမွာ အလွေပၚ အလွဆင့္ေသာ ပြဲကေလးဟု ဆိုရေပမည္။

၃။ ေရာင္ေတာ္ဖြင့္


ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ မြန္းလြဲ ၂ နာရီေက်ာ္ခန္႔တြင္ ေနသည္ ရက္ရက္စက္စက္ ပူေနေသာ္လည္း ေရ ခ်ဳိင့္၊ ေရပုံးကိုယ္စီ ကိုင္ကာ ထြက္လာၾကေသာ ျမကိုင္း႐ြာသားတို႔မွာမူ တစ္ခ်က္ကေလးမွ် အၿပံဳးမ ပ်က္ၾကပါ။ သူတို႔အားလုံးသည္ ေက်ာက္တန္းၿမဳိ႕နယ္ ျမကိုင္း႐ြာအေရွ႕ဘက္တြင္ ရွိေသာ မဟာသုဝဏၰ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ စု႐ုံးၾကသည္။

“ေအာက္ကေရ သယ္ေပးဦး၊ အေပၚမွာ ေရျပတ္သြားၿပီ” ဟု ဘုရားပလႅင္ခုံႏွင့္ လုံးပတ္ေဘးမွ တစ္ဆင့္ ဘုရားထီးေတာင္အထိ ေရလက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေပးေနသူတို႔က ေတာင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သႀကၤန္ ကာလတြင္ လူေတြ အခ်င္းခ်င္း ေရပက္ၾကသလို ဘုရားႀကီးကိုလည္း ေရပက္ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရး အသုံးအႏႈန္းအရမူ ဘုရားေရာင္ေတာ္ ဖြင့္သည္၊ ေရသပၸာယ္သည္ဟု သာ ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။

“ကန္ေရ သြားထမ္းတုန္းဟ၊ ခဏေစာင့္ဦး။ ခါတိုင္းႏွစ္ဆို ဒီခ်ိန္ မိုး႐ြာတယ္ကြာ။ ဒီႏွစ္ေတာ့ ေရရွားတယ္” ဟု ဘုရားရင္ျပင္ေျခမွ လူတစ္ေယာက္က အထက္ကလူေတြဆီ ညည္းညဴသံ တစ္ဝက္ျဖင့္ ျပန္ေအာ္ေျပာ သည္။ ေရာင္ေတာ္ဖြင့္ရန္အတြက္ အစပိုင္းတြင္ မိုးတြင္းကာလက သိုမွီးထားေသာ မိုးေရကို သုံးၾကေ သာ္လည္း ေရမလုံေလာက္သျဖင့္ ႐ြာရွိ ေရကန္ႀကီးေတြဆီက ကန္ေရကို ထမ္းပိုးသယ္ယူၾကရသည္။ ကန္ေတြမွာ ၾကာေတြႏွင့္ အျပည့္ျဖစ္ရာ ယင္းကန္မွ သယ္ယူလာေသာ ေရကိုလည္း ၾကာကန္ေရဟု အမည္ေပးခ်င္ပါသည္။ ဤၾကာကန္ေရကို ထမ္းပိုးသယ္လာသူက သယ္ၿပီးေနာက္ ရင္ျပင္ေျခက လူေတြက ပုံးငယ္ေလးမ်ားထဲတြင္ ခြဲထည့္ကာ ဘုရားအထက္ဘက္ ထီးေတာ္တိုင္ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္းေပးၾကရ သည္။

စြန္႔စြန္႔စားစားႏွင့္ ဘုရားထီးေတာ္တိုင္ေအာင္ တက္သြားေသာ ဆံပင္ရွည္ရွည္၊ အသားညဳိညဳိ၊ ပုဝိုင္းဝိုင္း လူငယ္က ေရပုံးထဲမွ ေရကိုခပ္ကာ ဘုရားကိုပက္လိုက္၊ လက္ထဲက ပဝါျဖဴျဖဴျဖင့္ အသာအယာ ပြတ္တိုက္လိုက္ လုပ္ကာ ေရသပၸာယ္ေပးပါသည္။ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး တင္ရွိေနေသာ ဖုန္မႈန္႔ေခ်းတို႔ မွာ ေရႏွင့္အတူ ေလွ်ာဆင္းကာ ေရႊေရာင္ေတာ္သကၤန္းသည္ ေနေရာင္ေအာက္၌ ပိုဝင္း၊ ပိုဝါလာ သည္။ ေရစင္သြန္းဖ်န္း ေဆးေၾကာၿပီးသျဖင့္ အေရာက္တလက္လက္ ေတာက္ပေနသည့္ ေစတီေ တာ္ႀကီးကို ေငးၾကည့္ကာ ႐ြာသားတစ္ေယာက္က ဤသို႔ မွတ္ခ်က္စကား ဆိုပါသည္။

“လူေတြေတာင္ တစ္ေန႔ႏွစ္ခါေလာက္ ေရခ်ဳိးေသးတာဗ်ာ၊ ဘုရားႀကီး ေရသပၸာယ္ရတာက တစ္ႏွစ္မွ တစ္ခါတည္းရယ္။ ေနပူတာကို မမႈႏိုင္ပါဘူး။ ဒီႏွစ္ေတာ့ ေရနည္းနည္းရွားေတာ့ ေရသပၸာယ္ရတာ အားေတာင္မရဘူး”

ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ ပူေသာေန၊ တလက္လက္ ေတာက္ပေသာေရႊ၊ ေအးျမေသာ ၾကာကန္ေရ၊ ပီတိျဖာေ ဝေသာ အၿပံဳး။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႔ခြင့္ရေသာ သၾကန္၏ အလွတစ္ပါးဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

၄။ ေရဖလားႏွင့္ ပိေတာက္ကို စြန္႔သူ


ဟိုတုန္းက သူတယုတယ ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးရ၊ ေခါင္းလိမ္းဆီ လူးေပးရ၊ ဆံသေပးရေသာ ဆံေကသာႏုႏု တို႔မွာ သူ႔ေရွ႕တြင္ရွိေသာ ပိတ္ျဖဴေပၚတြင္ အရစ္လိုက္အေခြလိုက္ က်ဆင္းလ်က္ရွိသည္။ ဟိုယခင္က ဘိုေကပုံ အမ်ဳိးမ်ဳိး ပုံသြင္းေပးကာ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ အာ႐ုံကို ဆြဲေဆာင္ေစခဲ့ေသာ ယင္းဆံေကသာတို႔မွာ သူ႔ဦးေခါင္းကို စြန္႔ခြာသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဆံေကသာေတြက သူ႔ကို စြန္႔ခြာသြားတာ မဟုတ္ပါ။ သူကသာ ဆံေကသာေတြကို မက္ေမာတြယ္တာမႈ မရွိေတာ့ဘဲ စြန္႔ခြာေစျခင္း ျဖစ္သည္။ သူဆိုသည္မွာ ရဟန္းေလာင္းလ်ာ ကိုေဇာ္ပင္ ျဖစ္သည္။

“ေခါင္းက အပူေတြ တရွိန္းရွိန္း ထြက္ေနတယ္ဟ။ ကိေလသာေတြ ကန္ထြက္ေနတာ ထင္တယ္” ဟု အသစ္စက္စက္ ကတုံးေလးကို ပြတ္ကာ ကိုေဇာ္က ခပ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာသည္။ သႀကၤန္ကာလတြင္ သာမန္လူႀကီး လူငယ္မ်ားကဲ့သို႔ ေရကစား ေပ်ာ္ပါးျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ကာ ဒုလႅဘရဟန္း လာဝတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သႀကၤန္၏ သေကၤတမွာ ပိေတာက္ဆိုပါက ရဟန္းဘဝ၏ သေကၤတမွာ စိပ္ပုတီး ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုေတာ့၊ ပိေတာက္ကို ပစ္၍ ပုတီးကို ခ်စ္ျခင္းဟု ဆိုရေပမည္။

သႀကၤန္ကာလတြင္ ဒုလႅဘရဟန္းဝတ္ျခင္း အေလ့မွာ ျမန္မာတို႔၏ ဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ရဟန္းကိုပင္ ဝိေသသ အထူးျပဳထားသည္မွာ ဒုလႅဘဆိုေသာ စကားျဖစ္ပါသည္။ ဒုလႅဘဆိုသည္မွာ ရခဲေသာဘဝဟု အဓိပၸာယ္ရေၾကာင္း ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးက ရွင္းျပပါသည္။ ဆိုေတာ့၊ ရခဲလွေသာ ရဟန္းဘဝေပါ့။ ဤသို႔ ညႊန္းရသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာကို အုတ္ျမစ္ခ်ေပးသူ ျမတ္စြာဘုရားသည္ပင္ ဘုရားျဖစ္ရန္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီျဖည့္ က်င့္ခဲ့ရေသာ္လည္း ရဟန္းဘဝကို လက္ဆယ္ေခ်ာင္း ျပည့္ေအာင္ မရခဲ့ေသာေၾကာင့္ ရဟန္းဘဝကို ရခဲလွသည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။

တျခားလူေတြက သႀကၤန္ဆိုသည္မွာ ေရကစားေပ်ာ္ပါးရန္ အားလပ္ရက္၊ အလုပ္နားရက္ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ၾကသည္။ အသစ္စက္စက္ ရဟန္းေလး ဉာဏဗလ (လူနာမည္ ကိုေဇာ္) ကမူ သႀကၤန္ဆိုသည္မွာ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ေအးခ်မ္းျခင္းကို ေဖြရွာခ်ိန္ဟု အနက္ေကာက္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အျခားလူေ တြ ေရကစားရန္ ေရဖလား ကိုင္ေနခ်ိန္တြင္ ရဟန္းပ်ဳိ ဉာဏဗလမွာ သပိတ္မည္းႀကီးကိုင္ကာ ဆြမ္းခံလ်က္ ရွိပါသည္။ တျခားလူေတြ ေမႊးၾကဴေသာ ပိေတာက္ရိပ္တြင္ ခိုလႈံေနခ်ိန္တြင္မူ ရဟန္းအရွင္ဉာဏဗလမွာ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ တရားရိပ္တြင္ သတိကပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ဆံေကသာကို ပစ္ကတုံးကို ခ်စ္၊ ေရဖလားကို ပစ္ သပိတ္ကို ခ်စ္၊ ပိေတာက္ကိုပစ္ ပုတီးကို ခ်စ္ေသာ ဒုလႅဘရဟန္း ဝတ္ျခင္းကိုလည္း သႀကၤန္အလွတစ္ခုဟု မွတ္ယူမိပါသည္။

၅။ အလွေတြ ဘယ္မွာစု


အထက္ပါ ျမင္ကြင္းအားလုံးမွာ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ျခားနားၾကသည့္တိုင္၊ ျမင္ကြင္းျဖစ္ေပၚရာမွာမူ တစ္ခုတည္း ျဖစ္သည္။ ယင္းျမင္ကြင္း အားလုံးမွာ ေက်းလက္ေတာ႐ြာမ်ားတြင္သာ ေတြ႔ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။ ၿမဳိ႕ႀကီးျပႀကီးႏွင့္ နီးစပ္ေသာ မိတ္ေဆြတစ္ခ်ဳိ႕ကို သႀကၤန္အေၾကာင္း ေမးျမန္းေစ့ငုေသာ္လည္း ယင္းႏွင့္ဆင္တူေသာ ျမင္ကြင္းအလွမ်ဳိးကို ေျပာသံမၾကားရပါ။ ဟဲဗီးမ႑ပ္မ်ားတြင္ ဂီတသံဆူဆူႏွ င့္ ေပ်ာ္ၾကပုံ၊ ယမကာရစ္ၾကပုံ၊ ေရပက္ၾကပုံေတြေလာက္သာ ေျပာျပႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ၿမဳိ႕ျပဆန္ လာျခင္းသည္ပင္လွ်င္ မူရင္း အလွတရားတို႔၊ ရွိရင္းစြဲ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထုံးတမ္းတို႔ ေမွးမွိန္လာေစသည့္ အေၾကာင္းအရင္းေပလား ေတြးဆမိပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ၿမဳိ႕ျပသႀကၤန္ကိုပင္လွ်င္ အလွစာရင္း သြင္းပါက ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း၊ ခပ္ျမဴးျမဴးအလွ ကို ေတာ႐ိုင္းအလွဟု အမည္ေပးရမည္သာ။ ေက်းလက္ေတာ႐ြာအလွကိုမူ ယဥ္ေသာအလွ၊ ႏုေသာ အလွဟု အမႊန္းတင္ရေပမည္။

ယဥ္ေသာ ႏုေသာ အလွတို႔ ေတာ႐ိုင္းအလွကို ႀကံ့ႀကံ့ခံႏိုင္၊ မခံႏိုင္မွာမူ မေသခ်ာေသာ ပုစာၦတစ္ပုဒ္ဟုသာ ဆိုခ်င္ပါေတာ့သည္။

ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္

No comments:

Post a Comment