Sunday, June 1, 2014

ေနဝင္ပန္းခ်ီကားဆီ တိုးဝင္ၾကည့္စဥ္

  • Written by  ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္
ေနလုံးနီနီေခါင္းထိုးရာ မႈိင္းမႈိင္းပ်ပ် ေတာင္စဥ္တန္း။ သည္သဘာဝပန္းခ်ီကားကို အလယ္ ပိုင္း ေျမျပန္႔ေဒသကေန ငယ္ငယ္တုန္းကတိုင္ ေန႔စဥ္လို တခုတ္တရ ေစာင့္ၾကည့္ရတတ္ သည္။ ေနလုံးနီစူးစူး၏ အေရာင္အက်ႏွင့္အတူ လိုက္ပါေျပာင္းလဲတတ္ေသာ တိမ္နီလက္လက္... နီရင့္ရင့္... နီေစြးေစြး... နီမႈိင္းမႈိင္းတို႔၏ အလွကို ပါရမီျဖည့္ ေပးေနသည့္ ေတာင္တန္းျပာလဲ့လဲ့ ...ျပာရင့္ရင့္... ျပာညဳိညဳိ...ျပာမႈိင္းမႈိင္းတို႔မွာ အလယ္ပိုင္း ေျမျပန္႔သားေတြအတြက္ မ႐ိုးႏိုင္ေသာ ခ်စ္စဖြယ္႐ႈေမွ်ာ္ခင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သည္ရခိုင္႐ိုးမ ေတာင္တန္းေတြဆီ ငယ္ငယ္ကတိုင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ စိတ္ကူးယဥ္ ႐ြက္လႊင့္ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ . . . ။

အခုေတာ့ ကေလးဘဝ စိတ္ကူးေတြကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏို င္ပါေတာ့မည္။ ကြၽန္ေတာ္ အပါအဝင္ လူႏွစ္ေယာက္ကို ေက်ာပိုးထားေသာ ဆိုင္ကယ္ေလးမွာ ေတာင္တန္းျပာ ထိပ္ဦးဆီ ေရာက္ေရးအတြက္ ေတာင္ပတ္လမ္းကို အေမာတေကာ ေျပးတက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သည္ငဖဲ-အမ္း ေတာင္တက္လမ္းမွာ စပရိန္လို ေကြးေကြးေကာက္ေကာက္ အေကြ႕၊ အတက္၊ အဆင္းမ်ား ထူထပ္လွပါသည္။ သည္လမ္းတြင္ ေမာင္းမည္ ဆိုပါက ဆိုင္ကယ္ျဖစ္ျဖစ္ ကားျဖစ္ျဖစ္ ဘရိတ္ေကာင္းဖို အထူးလိုအပ္ပါသည္။ ႏို႔မဟုတ္လွ်င္ လမ္းေဘးရွိ ေခ်ာက္ကမ္းပါးနက္ဆီသို႔ ေဝါခနဲ ေျပးဆင္းသြားမည္ မွာ ေသခ်ာသည္။

ဤလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ သစ္ပင္ေတာအုပ္မ်ားမွာ မန္းႀကဳိးဝိုင္း သစ္ေတာအတြင္း ပါဝင္သည္။ သစ္ေတာဝိုင္းအတြင္း ကြၽန္း၊ ပ်ဥ္းကတိုးႏွင့္ အင္ၾကင္းစေသာ သစ္မာပင္မ်ား ေပါက္လ်က္ရွိသည္။ လမ္းေဘးရွိ ေတာင္ကမ္းပါးယံေစာင္းတြင္မူ ငွက္ေပ်ာအုပ္တခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ေတာင္ေ ပၚေဒသခံမ်ား စိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕မွာ အေလ့က် ေပါက္ေရာက္ေနသည့္ ငွက္ေပ်ာ ႐ိုင္း ေတာႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဝါး႐ုံပင္စုစုမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရတတ္သည္။ ေတာင္တက္လမ္းအတိုင္း ဂ႐ုတစိုက္ ပတ္တက္ေနစဥ္မွာပင္ ေရွးခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ မီးခိုးေငြ႕တလူလူ အူတက္ေနသည္ကို ျမင္ရ ပါသည္။

မီးခိုးအူေနေသာ ေနရာႏွင့္ အနီးဆုံးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေတာမီးေလာင္ ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ မီးမွာ သာမန္ျမက္ေျခာက္ပင္ မ်ားကိုသာ ေလာင္ကြၽမ္းေနျခင္း မဟုတ္ေပ။ သစ္ပင္ႀကီး မ်ားကိုပါ မီးစားေနသည္။ အနီးနားတြင္ေတြ႕ရေသာ ေျမလတ္ေတာင္ေပၚ ႐ြာကေလးမွ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ ကို ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့မွ ေတာမီးမ်ား ယင္းကဲ့သို႔ မၾကာခဏ ေလာင္တတ္ေၾကာင္း၊ ကားသမားႏွင့္ ခရီးသြားတခ်ဳိ႕ ေဆးလိပ္မီးကို အမွတ္တမဲ့ လြင့္ပစ္ခဲ့ရာမွ မီးစတင္ေလာင္တတ္ေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။

“ေတာင္ေပၚမွာက တအားေလထန္တယ္ေလ” ဟု ေတာင္ေပၚေလႏွင့္ သာမန္ေဆးလိပ္မီးဆုံမိရာ မွ ေတာမီး ေလာင္တတ္သည္ကို ေျမလတ္႐ြာသူ မစီစီဝင္းက ခ်င္းသံဝဲဝဲျဖင့္ ရွင္းျပပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ လမ္းေဘးဝဲယာတြင္လည္း မီးေလာင္ျပင္ မည္းမည္းမ်ားကို ခဏခဏ ေတြ႕ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေနရာတြင္မူ လမ္းေဘး ျမက္ေျခာက္႐ိုင္းမ်ားကို စြဲေလာင္ေနေသာ မီးမွာ ေတာလယ္ရွိ ဝါး႐ုံပင္ေျခာက္မ်ားဆီ ကူးစက္ကာ တျဗင္းျဗင္း တေျဗာင္းေျဗာင္း ေလာင္ကြၽမ္းေနသည္ကို အျပန္ခရီး၌ ေတြ႕ခဲ့ရပါေသးသည္။

ေတာင္ပတ္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္မူ ေက်ာက္သယ္၊ ေျမတူး၊ ေျမညႇိလုပ္ေနၾကေသာ လမ္းလုပ္သား၊ လမ္းအလုပ္သမမ်ားကို ေတြ႕ရပါသည္။ တခ်ဳိ႕မွာ လမ္းေျမခင္းေနၾကေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ အထက္ေတာင္ကမ္းပါးယံကို ေက်ာက္ပတ္ကာဖို႔ ႀကဳိးစားေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာက္သား နံရံပတ္လည္ ကာဖို႔လုပ္ေနေသာ အထက္ ေတာင္ကမ္းပါးယံ၏ အက်ယ္ေပတစ္ရာ ပတ္လည္တြင္မူ ဝါးတစ္ပင္ ျမက္တစ္ပင္မွ်ပင္ မေတြ႕ရပါ။ ဤမွ်စိမ္းလန္းေသာ ေတာႏွင့္ေတာင္တြင္ ေျပာင္ေျပာ င္ရွင္းရွင္းႀကီး ေျပးေနေသာ ေျမသားဝါဝါလမ္းကား အဘယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနပါသနည္း။ အိပ္ရာဝင္ ပုံျပင္မ်ားထဲက နဂါးဆင္းေသာ လမ္းေပေလာ။ 

မွန္ပါသည္။ နဂါးဆင္းေသာ လမ္းျဖစ္ပါသည္။ ဤေျမသား ဝါဝါေအာက္ရွိ ေပါက္ျပားႏွစ္ခ်က္ ေပါက္ခန္႔ (ေဒသခံမ်ား အဆိုအရ) အနက္တြင္ မိုင္ေပါင္းေထာင္ခ်ီ ေျပးေနေသာ နဂါးႀကီး ႏွစ္ေကာင္ ရွိပါသည္။ နဂါးႀကီး ကိန္းေအာင္းရာေနရာမွာ ပထဝီ ေျမလႊာပါးပါး ေအာက္တြင္သာ ျဖစ္သျဖင့္ အခန္႔မသင့္ပါက နဂါးမီးလွ်ံထေတာက္မည့္ အႏၲရာယ္ကိုလည္း ေတာင္ေပၚ႐ြာတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေဒသခံမ်ားအဖို႔ စိုးထိတ္ေနရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ယင္းနဂါးႀကီးကား အေရွ႕အလယ္ပိုင္းေဒသမွ ေရနံႏွင့္သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕မ်ားကို မ်ဳိယူလာၿပီး ကြၽန္ုပ္တို႔၏ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေနေသာ သံပိုက္လိုင္း မည္းမည္းႀကီး ႏွစ္သြယ္ ျဖစ္ပါသည္။

“ဂက္စ္ေတြဘာေတြ ေပါက္တယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ကြၽန္မတို႔က ဘယ္ကို ေျပးရမွာတုံး။ ေတာင္ေပၚမွာ မီးက ထင္းမီးပဲသုံးတာ။ လွ်ပ္စစ္မီးမွ မရွိတာ” ဟု ေတာင္ေပၚ စားေသာက္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ခ်င္းအမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးက ညည္းညည္းညဴညဴ ေျပာျပပါသည္။

ယင္းေတာင္ေပၚတြင္ ေတာင္ေပၚ႐ြာ ဆယ္အုပ္စု ရွိပါသည္။ အမ်ားစုမွာ အ႐ိႈးခ်င္းလူမ်ဳိးေတြ ျဖစ္သည္။ သူတို႔အားလုံးမွာ ေကာ္ဖီ၊ ကမၺလာ၊ သံပရာ၊ ငွက္ေပ်ာစေသာ ၿခံထြက္သီးႏွံပင္မ်ား စိုက္ပ်ဳိးေငြ ရွာၾကသည္။ ယခင္က အတည္တက် စိုက္ပ်ဳိးျခင္း မရွိဘဲ ေတြ႕ရာေတာ မ်ားကိုသာ မၾကာခဏ ရွင္းလင္းစိုက္ပ်ဳိးၾကသ ည္ဟု ဆိုပါသည္။ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေတာျပဳန္းတီးမႈမ်ားကို ကာကြယ္လိုသျဖင့္ ေျမကြက္တစ္ခုတြင္ အတည္တက် စိုက္ပ်ဳိးေသာ အၿမဲတမ္းေတာင္ယာစနစ္ႏွင့္အညီ စိုက္ပ်ဳိးၾကပါသည္။ ကမၺလာႏွင့္ သံပရာမွာ သီးညႇပ္အျဖစ္ စိုက္ပ်ဳိးေသာ္လည္း ေကာ္ဖီပင္မ်ားမွာမူ အသီးခူးႏိုင္သည္အထိ သုံးႏွစ္သုံးမိုး စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ၾကရပါသည္။

ယခုေတာ့ သူတို႔ေတြ ေခြၽးဒီးဒီးစီးေအာင္ ျပဳစုထားရေသာ ငွက္ေပ်ာပင္ႏွင့္ ေကာ္ဖီပင္တို႔မွာ နဂါးႀကီးကို လမ္းဖယ္ ေပးလိုက္ရေလၿပီ။ ခ်င္းမိသားစု အသီးသီးမွာ ဤငွက္ေပ်ာႏွင့္ ေကာ္ဖီပင္မ်ားမွာပင္ မိမိတို႔ခ်င္း ကေလးငယ္မ်ား၏ အနာဂတ္ကို ျမႇဳပ္ႏွံထားျခင္း ျဖစ္ေလရာ နဂါးႀကီးအတြက္ ခ်င္းကေလးမ်ား၏ အနာဂတ္ကို ျမႇဳပ္ႏွံသၿဂဳႋဟ္ လိုက္ရသည္ဟု ဆိုပါကလည္း မွားမည္မထင္ပါ။ နဂါးလမ္းျဖတ္သည့္ အဖိုးအခအျဖစ္ ေပးေလ်ာ္ေသာ ေလ်ာ္ေၾကးမွာ သူတို႔၏ ေရရွည္ဘဝ ရပ္တည္ေရးအတြက္ မည္မွ် အာမခံႏိုင္ပါမည္နည္း။ ယင္းေလ်ာ္ေၾကးမွာပင္ ေစ်းဆစ္ခံရမႈ၊ ခြဲျခားေပးအပ္မႈႏွင့္ ရ၊ မရ မေသခ်ာ မေရရာမႈမ်ားႏွင့္ အတိၿပီးလ်က္ ပင္ရွိေသးသည္ မဟုတ္ပါလား။

နဂါးလမ္းႏွင့္ လြတ္ေသာ စိုက္ခင္းမ်ားတြင္လည္း ပုံမွန္ေဂဟေဗဒပုံစံ ပ်က္ယြင္းသြားမႈေၾကာင့္ စိုက္ပ်ဳိး၍ မလြယ္လွ၊ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ လုံးဝစိုက္ပ်ဳိး မရေတာ့ေပ။ ယခင္က သစ္ပင္ဝါးပင္မ်ားေၾကာင့္ ေျမမ ၿပဳိရေလေအာင္ ထိန္းထားႏိုင္ေသာ္လည္း ယခုအခါ နဂါးလမ္းေၾကာင့္ မိုး႐ြာသြန္းပါက ေျမတိုက္ စားမႈ၊ ေျမၿပဳိမႈမ်ား ျဖစ္ပြားႏိုင္သည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ဆိုပါသည္။ အဆိုးဝါးဆုံးမွာ ေတာင္ေအာက္ေျခတြင္ ပတ္လည္ ကာရံလိုက္ေသာ ေက်ာက္သားနံရံမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းနံရံမ်ားမွာ ေျမၿပဳိက်မႈကို ထိန္းထားႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္တြင္မူ စိမ့္စမ္းေရ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ပိတ္ဆို႔ သြားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ပုံမွန္အားျဖင့္ ေတာင္က်စမ္းေရကို မွီခိုစိုက္ပ်ဳိးေသာ ၿခံစိုက္ခင္းသမားမ်ား အတြက္ စိမ့္စမ္းေရ ပိတ္ဆို႔သြားမႈေၾကာင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရ ရရွိေရး အခက္အခဲႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္ဟု ၎တို႔က ရွင္းျပပါသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ စီမံကိန္းႀကီး မ်ားေၾကာင့္ ေဂဟေဗဒစနစ္ ပ်က္ယြင္းမႈမ်ားအျပင္ ေတာင္မီးေလာင္မႈမ်ားႏွင့္ လူတို႔၏ အမဲလိုက္ သတ္ျဖတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေတာေကာင္အခ်ဳိ႕လည္း ရွားပါးလာသည္ဟု ဆိုပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ႏွ စ္ဆယ္ခန္႔က ဤ႐ိုးမ ေတာင္တန္းႀကီးေပၚတြင္ ေခ်၊ ေျပာင္၊ ဆတ္၊ ေတာဝက္၊ ေတာင္ဆိတ္တို႔ရွိၿပီး အေတာင္ပါေသာ သတၱဝါမ်ားထဲတြင္မူ ေဒါင္းကဲ့သို႔ ရွားရွားပါးပါး အေကာင္မ်ားပင္ ရွိသည္ဟု ေျမလတ္႐ြာ သားႀကီးတစ္ဦးက ဆိုပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူတို႔၏ အေစာင့္အေရွာက္ မဲ့မႈႏွင့္အတူ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ယင္းသတၱဝါမ်ား မရွိသေလာက္ ရွားပါးသြားၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ဆိုင္ကယ္ေလးမွာ ေျပးရင္းလႊားရင္းႏွင့္ပင္ ငဖဲၿမဳိ႕နယ္ထဲက ဂုတၱႀကီး ႐ြာကေလးကို ျဖတ္သန္းလာၿပီ ျဖစ္ သည္။ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ကို ျဖတ္သန္းလာေသာ ေရေငြ႕ဓာတ္ပါဟန္ ရွိသည့္ ေတာင္ေပၚေလမွာ စိမ့္စိမ့္ေအးလွသည္။ နာရီဝက္ခန္႔ ေမာင္းၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားေရာက္လိုသည့္ လင္းတဲ ဆိုေသာ ေတာင္ေပၚခ်င္း႐ြာေလးသို႔ ေရာက္ေလၿပီ။ ေတာင္ထိပ္ပိုင္း က်လို႔လားမသိ၊ မနက္ကပင္ ပူလွေသာ မေကြး ရာသီဥတုေၾကာင့္ လက္တိုအက်ႌသာ ဝတ္ဆင္ထားရာ ေလအေဝ့ႏွင့္အတူ စိမ့္စိမ့္ခ်မ္းလွေသာ လင္းတဲ႐ြာတြင္မူ လက္ရွည္အက်ႌကို ထုတ္ဝတ္ရေတာ့သည္။ ေနမင္းမွာ ခါတိုင္းကဲ့သို႔ အေနာက္ဘက္ မေရာက္မီ ေတာင္ဘက္ရွိ ေတာင္ျပာတန္းမွာပင္ ငုပ္လွ်ဳိး ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေလၿပီ ။ ေစာေစာစီးစီး ေနစြယ္က်ဳိးၿပီေကာ။

လင္းတဲ႐ြာရွိ ခ်င္းမိသားစု အိမ္ေလးတစ္အိမ္တြင္ အထုပ္အပိုးမ်ား ထားရစ္ခဲ့ၿပီး ႐ြာတြင္းသို႔ ေလွ်ာက္ သြားသည္။ တကယ့္႐ြာထဲသို႔ ေရာက္ဖို႔အတြက္ ၾကခတ္ဝါး႐ုံ ေတာအုပ္အုပ္ဆိုင္းရွိေသာ ေတာင္ဆင္း လမ္းေလးအတိုင္း သြားရသည္။ တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ ခ်ည္ႀကဳိးညဳိညဳိမ်ားျဖင့္ တစ္စုံတစ္ခု ရက္ေနေသာ ခ်င္းအဘြားအိုတစ္ဦးကို ေတြ႕ရသည္။ သို႔ႏွင့္ အဘြားအိုထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး စကားေျပာျဖစ္ ပါသည္။

“(ခ်ည္) တစ္ခင္ကို ေထာင့္ငါးရာ ေပးဝယ္ရတယ္။ ပဒါန္း (ၿမဳိ႕) မွာ ဝယ္တယ္ေလ။ တဘက္တစ္ထည္ကို ငါးခင္ေလာက္ သုံးရတယ္” ဟု အဘြားအိုက ဝဲတဲတဲ ဆိုပါသည္။ ေရာင္းဖို႔မဟုတ္၊ အိမ္သုံးအတြက္ သာဟုလည္း ရွင္းျပပါသည္။ ေရာင္းရင္ေကာ ေထာင့္ငါးရာတန္ ခ်ည္ခင္ငါးလုံး သုံးထားရေသာ တဘက္ေစာင္မွာ ေစ်းႏႈန္းအရ မက္ေမာစရာ ရွိမည္ေလာ၊ စဥ္းစားစရာပင္။

ခ်င္းဘြားဘြားႏွင့္ စကားေျပာၿပီးေနာက္ ႐ြာလမ္းအတိုင္း ဆက္ေလွ်ာက္ လာခဲ့သည္။ ႐ြာလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေတြ႕ရေသာ ျမင္ကြင္းကို ေျပာျပလွ်င္ မိတ္ေဆြ ၿပံဳးမိေပလိမ့္မည္။ ခါးသိုင္းတဘက္ထဲတြင္ ကေလးတစ္ေယာက္ ထည့္ထားသည့္အျပင္ လက္တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္စီက ေနာက္ထပ္ ကေလးငယ္မ်ားကို လက္ဆြဲလ်က္ လမ္းေလွ်ာက္ေနေသာ မိခင္မ်ား၊ ႏို႔စို႔အ႐ြယ္ ကေလးေလးကို ခ်ီပိုးထားေသာ ကိုးႏွစ္သား အ႐ြယ္ ကေလးငယ္မ်ား၊ စုစု႐ုံးေဆာ့ ကစားေနေသာ ကေလးအုပ္စုမ်ားကို ခဏခဏ ေတြ႕ရပါသည္။ သည္ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီးသည္ ခ်င္း႐ြာကေလး၏ အခ်မ္းသာ အႂကြယ္ဝဆုံးကို မွန္းဆႏိုင္စရာ ရွိပါသည္။

က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္အရ စိတ္ဝင္စားသည္မွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား သားဆက္ျခား ပညာေပးေသာသူမ်ား ရွိ၊ မရွိပင္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွင့္အတူ လိုက္ပါလာေသာ ခ်င္းအစ္မကို ေမးၾကည့္ေတာ့မွ သားဖြားဆရာမ တစ္ဦးသာ ရွိသည္ဟု သိရပါသည္။ ခရစ္ယာန္ဝါဒကို ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ေသာ သူတို႔အတြက္ေတာ့ ကေလးမ်ားက ဘုရားသခင္ ေပးသနားေသာ လက္ေဆာင္မ်ားဟုသာ မွတ္ယူရေပေတာ့မည္။

“ကေလးက ကိုးေယာက္ရွိတယ္။ မိသားစု အားလုံးေပါင္း ဆယ့္တစ္ေယာက္ေပါ့” ဟု ေကာ္ဖီေစ့ေထာ င္းေနေသာ ခ်င္းတိုင္းရင္းသူ ေဒၚလွျမင့္က ဆိုပါသည္။ ဘုရားသခင္က ဤခ်င္း႐ြာ ကေလးႏွင့္ခ်င္းမိသား စုမ်ား အေပၚတြင္ အထူးေစတနာထား ရက္ေရာေပသည္တကား။ ခ်င္းအမ်ဳိးသမီးႀကီး ေဒၚလွျမင့္ကေတာ့ ဗုစုခ႐ုသားသမီး တစ္ၿပံဳတစ္မႀကီးအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ေကာ္ဖီေစ့သာမက သူမ်ား၏ ေကာ္ဖီေစ့ကိုပါ အငွားေထာင္းေပးကာ ေငြပိုရွာေနရသည္ဟု ေကာ္ဖီေစ့ ေထာင္းမပ်က္ ၿမိန္႔ၿမိန္႔ႀကီးၿပံဳးကာ ရင္ဖြင့္ပါသည္။

ေကာ္ဖီပင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးကိုသာ အဓိက အားထား လုပ္ကိုင္သည္ဟု ဆိုသျဖင့္ ေကာ္ဖီပင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းစူးစမ္း မိပါသည္။ သုံးႏွစ္သုံးမိုး စိုက္ထားေသာ ေကာ္ဖီပင္မွ ေကာ္ဖီေစ့ ခူးၿပီးေနာက္ အေျခာက္လွမ္းရသည္။ ေကာ္ဖီေစ့ေျခာက္ကို သစ္သားဆုံငယ္ တစ္ခုတြင္ထည့္ကာ ေရနင္းေမာင္းတံ ကဲ့သို႔ လုပ္ထားေသာ ေျခနင္းေမာင္းတံျဖင့္ေထာင္းကာ အေစ့ခြံခြၽတ္ရသည္။ ေကာ္ဖီေစ့ကို မင္းဘူးႏွ င့္ ေရနံေခ်ာင္းဘက္ရွိ အဝယ္ဒိုင္မ်ားတြင္ တစ္တင္းလွ်င္ က်ပ္တစ္ေသာင္းခြဲႏွုန္းျဖင့္ သြားေရာင္း ရသည္။ ေကာ္ဖီေစ့စိုက္ရာ ေဒသျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႔ေတြမွာ ေကာ္ဖီေစ့ကို တျခားကုန္ေခ်ာပုံစံျဖင့္ အသုံးမခ်တတ္ပါ။ ေကာ္ဖီ ေသာက္သုံးခ်င္လွ်င္ပင္ အသင့္ေဖ်ာ္ အထုပ္မ်ားကိုသာ ဝယ္ေသာက္ရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ေဖာင္စီးရင္း ေရငတ္သည္ဟုဆိုလိုက ဆိုႏိုင္ေကာင္းပါလိမ့္မည္။

႐ြာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေတြ႕ျမင္ရသေလာက္၊ ခ်င္းအမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုမွာ တဘက္ညဳိညဳိေတြကို ေခါ င္းေပါင္း ထားတတ္ၾကသည္။ ယဥ္ေက်းမႈအရေပေလာ၊ ရာသီဥတုမွာ အၿမဲလို ေအးေနေသာေၾကာင့္ ေပေ လာမသိ။ အမ်ားစုမွာ ထဘီအညဳိေရာင္ႏွင့္ အျပာႏုေရာင္ သို႔မဟုတ္ အစိမ္းပုပ္ေရာင္ ရင္ဖုံးအက်ႌေလးေတြ ဝတ္တတ္ၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ခ်င္းအဘြားမ်ား၏နားတြင္မူ မဟူရာ ေက်ာက္နက္ကို ေငြသားကြပ္ထား သည့္ နားဆြဲႀကီးမ်ား ပန္ဆင္ထားတတ္ေသးသည္။  လည္ပင္းတြင္မူ စပါးေစ့ေထာက္ တစ္ဝက္ခန္႔ ရွိေသာ ေငြသားလုံးေလးမ်ား အတန္းလိုက္ပါေသာ ေငြဆြဲႀကဳိးမ်ား ဆြဲထားတတ္သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ အထက္ပါ ႐ိုးရာဝတ္စုံ တစ္စုံလုံးစာမွာ သုံးေသာင္းခြဲခန္႔ ရွိသည္ဟု သိရသျဖင့္ အမွတ္တရ ဝယ္ယူလိုေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ လက္တြန္႔ ခဲ့ၾကရသည္။

ယင္းခ်င္း႐ြာကေလးတြင္ တစ္ည အိပ္စက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေနာက္တစ္ေန႔ ေန႔လယ္ပိုင္းတြင္ ေတာင္ေ အာက္သို႔ ျပန္ဆင္းလာသည္။ အတက္ ခက္သေလာက္ အဆင္းတြင္မူ ဆိုင္ကယ္ စက္ရွိန္သတ္ကာ အသာကေလး ထိန္းဆင္းလာ႐ုံ ျဖစ္ရာ ေတာင္ဆင္း သြက္လွပါသည္။ တစ္နာရီခြဲခန္႔ ေမာင္းႏွင္ၿပီးေသာ အခါ ေျမျပန္႔သို႔ ေရာက္ေလၿပီ။  ခ်င္း႐ြာကေလးႏွင့္အတူ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေတြ႕ခဲ့ရေသာ ေတာမီးခိုး အူအူေတြ၊ ေတာင္ကမ္းပါးယံ ေက်ာက္သားနံရံ ေဆာက္ေနသူေတြ၊ ငွက္ေပ်ာေတာႏွင့္ ေကာ္ဖီစိုက္ ခင္းေတြ၊ ေႁမြလိမ္ ေႁမြေကာက္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ခရီးႏွင္ေနေသာ နဂါးႀကီး ႏွစ္ေကာင္တို႔မွာ အေတာ္ေ ဝးေဝးတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါၿပီ။ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ တစ္ခြင္တျပင္လုံးကို လႊမ္းၿခံဳထားေသာ မႈိင္းမႈိင္းပ် ပ် ေတာင္စဥ္တန္းသာ ျမင္ရပါေတာ့သည္။

သို႔ေသာ္ ႐ိုးမျပန္ခရီးတြင္ မတင္မက် ပုစၧာတစ္ပုဒ္မွာ ရင္ထဲတြင္ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ ပါလာသည္။ ေနာင္ဆယ္ႏွစ္ ၾကာလွ်င္ေကာ အလယ္ပိုင္း ေျမျပန္႔သားေတြအတြက္ ရခိုင္ ႐ိုးမေတာင္တန္းေတြက ေတာင္ျပာတန္း အလွႏွင့္ ေနလုံးနီ ပန္းခ်ီကားတို႔ကို ဝင့္ဝင့္ႂကြားႂကြား ျပသႏိုင္ပါဦးမည္ေလာ။ ေဂဟေဗဒစနစ္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ သဘာဝေနဝင္ပ န္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္မွာ သမိုင္းတြင္ အမွန္တကယ္ပင္ ေနဝင္သြားေတာ့မည္ေလာ။ ေလာခ်င္း ထပ္ေနေသာ ယင္းပုစၧာမွာ ကြၽန္ေတာ့္ရင္တြင္ မတင္မက် ျဖစ္ေနေသာ ပုစၧာ တစ္ပုဒ္၊ ႐ိုးမျပန္ခရီး၏ ပေဟဠိတစ္ပုဒ္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးစေသာ အဘက္ဘက္က ပုစၧာမ်ားကို အေျဖထုတ္ရန္ က်န္ရွိေနေသးေသာ ျမန္ မာႏိုင္ငံတြင္မူ ႐ိုးမေတာင္တန္းျပာ၏ အကူအညီေတာင္းသံ၊ အသနားခံသံကို ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ၾကားေကာင္းမွ ၾကားပါလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေရွးလာမည့္ ကံၾကမၼာဆိုးေတြကို ေရွာင္ဖယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကာယကံရွင္ ႐ိုးမေတာင္တန္းျပာေတြကိုယ္ တိုင္ ေဆြးေဆြးနင့္နင့္ ဆုေတာင္းေန႐ုံမွတစ္ပါး . . .။

ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္

No comments:

Post a Comment