ပုံမွန္အားျဖင့္ ေနဖင္ထိုးမတတ္ အိပ္တတ္ၾကေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔
ေဆးေက်ာင္းသားသူငယ္ခ်င္း မ်ားမွာ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၅ ရက္ေန႔ကမူ ေဝလီေဝလင္း
ႏွင္းျမဴ မကြဲေသးခ်ိန္မွာပင္ အိပ္ရာထေလၿပီ။ ဗုဒၶေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူရွိေသာ
မန္းေရႊစက္ေတာ္ရာဘုရားပြဲကို ေနမလင့္မီ ေရာက္လိုေသာေၾကာင့္သာ
ထူးထူးျခားျခား အိပ္ရာေစာေစာ ထရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကားေရာက္ေနၿပီဆိုေသာ
အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ၏ ေဆာ္ၾသသံေၾကာင့္ မ်က္ႏွာကို ကပ်ာကယာ သစ္ရသည္။ အားလုံး
အဆင္သင့္တာႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း မိန္းကေလး အေဆာင္မ်ားသို႔ ကားျဖင့္ပတ္ကာ
မိန္းကေလးမ်ားကို လိုက္လံ ေခၚရသည္။

မင္းဘူးၿမဳိ႕ အဝင္တြင္ ဂိတ္ေၾကး ေဆာင္ရသည္။ ဂိတ္ကို ျဖတ္သန္းလာေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကားမွာ မင္းဘူး-သရက္ႏွင့္ မင္းဘူး-စကုလမ္းဆုံတြင္ မင္းဘူး-စကုလမ္းကို ေ႐ြးခ်ယ္လိုက္သည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ၌ ၿမဳိ႕ငယ္မ်ားတြင္ ေတြ႕ရတတ္ေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးမ်ား၊ ႐ုံးလုပ္ငန္း အေဆာက္အအုံမ်ား ကို ေတြ႕ရသည္။ ၿမဳိ႕အလြန္တြင္ လမ္းေဘး႐ြာငယ္ေလးမ်ားကို ျဖတ္ေမာင္းၿပီးေနာက္ ယာျပင္မ်ားက တစ္ခြင္တစ္ျပင္။ အပူပိုင္းေဒသ ထုံးစံအတိုင္းပင္ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔ ရွိလွသည္။ ဤေျခာက္ေျ ခာက္ေသြ႕ေသြ႕ ျမင္ကြင္းမ်ား သည္ပင္လွ်င္ ေႏြဦးေပါက္ေတာ့မည့္ အညာအတြက္ လြမ္းေမာဖြယ္ ႐ႈခင္းေပတည္း။
အတန္ၾကာ ေမာင္းႏွင္ၿပီးလွ်င္ လက္နက္စက္႐ုံ ရွိသည္ဟု သိရေသာ ပဒါန္း၊ မင္းဘူး၊ ေရႊစက္ေတာ္ လမ္းသုံးခြသို႔ ေရာက္သည္။ လမ္းသုံးခြ ဆုံရာ၌ ဆိုင္ငယ္ တစ္ခုတြင္း ဝင္ကာ ပါစကဝမ္းမီးကို ထမင္း သုပ္ႏွင့္ ၿငႇိမ္းရသည္။ စားေသာက္ၿပီး ခရီးဆက္ေလရာ နာရီဝက္ခန္႔ ေမာင္းႏွင္ၿပီးလွ်င္ ပုသိမ္-မုံ႐ြာ လမ္းေပၚသို႔ တက္သည္။ မန္းေခ်ာင္း တံတားကို ျဖတ္ရသည္။ ပုသိမ္-မုံ႐ြာ လမ္းေပၚမွ ခြဲထြက္ သြားေသာ ေရႊစက္ေတာ္လမ္းအတိုင္း တက္ေမာင္းသည္။
“ေတာမီးမ႐ိႈ႕ရ၊ သစ္ေတာ ဥပေဒအရ အေရးယူျခင္း ခံရမည္” ဆိုေသာ လမ္းေဘးဆိုင္းဘုတ္ေလး မ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ လမ္းေဘးရွိ သစ္ေတာတြင္ အမ်ားဆုံး ေတြ႕ရသည္မွာ အညာေဒသ၏ အပူဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ ရွိေသာ ပင္စည္မာ၊ အ႐ိုးၿပဳိင္းၿပဳိင္းသစ္ပင္မ်ားပင္။ ရွားပင္၊ ယူကလစ္၊ ဒဟတ္ပင္၊ လက္ပံပင္ တို႔ကို အေတြ႔ရ မ်ားသည္။ စိမ္းေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ႏွင့္ ဝါညက္ညက္အ႐ြက္မ်ား အုံေနေသာ ဝါး႐ုံေတာတခ်ဳိ႕လ ည္း ေပါက္ေရာက္ေနသည္။ သစ္ေတာတစ္ခြင္လုံးမွာ သစ္႐ြက္ေျခာက္၊ သစ္ကိုင္းေျခာက္တို႔ႏွင့္ ေလာင္ စာေတာႀကီးပမာ ရွိေလရာ “မီးျခစ္ တစ္ခ်က္တို႔လွ်င္ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္” မည့္အသြင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤေတာမွာ ေရႊစက္ေတာ္ေဘးမဲ့ေတာဟု အမည္တြင္သည္။
“ဟိုတုန္းက ေတာဝက္ေတြ ရွိတယ္။ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ဘုရားဖူးလာတဲ့အတြဲ တစ္တြဲေတာ့ ေတာဝက္ပက္လို႔ တိုင္းေဆး႐ုံႀကီး ေရာက္လာဖူးတယ္လို႔ ေျပာတယ္” ဟု သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သူက ေဆးေက်ာင္းသား စီနီယာ အစ္ကိုတစ္ဦး၏ စကားကို ျပန္ေျပာျပသည္။ ေတာဝက္ေတြေတာ့ ရွိခ်င္မွ ရွိေတာ့မယ္၊ ယုန္ေတြေတာ့ ရွိေလာက္ေသးတယ္လို႔ တျခားတစ္ေယာက္က စကားစလိုက္ရာ ယုန္သားက ခ်ဳိေၾကာင္း၊ ေတာ႐ြာမ်ားတြင္ ယုန္႐ိုးကို သိမ္းထားတတ္ၿပီး ဟင္းခ်ဳိခ်က္လွ်င္ အခ်ဳိမႈန္႔အစား ယုန္႐ိုးကို ထည့္ခ်က္တတ္ေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ေထာက္ခံေျပာသည္။ ဘုရားပြဲေတာ္သို႔ ထြက္လာေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြမွာ သတၱဝါမ်ား၏ အသားကို စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ရာ ဋီကာခ်ဲ႕မိသည္ကို ေတြးလ်က္ ၿပံဳးမိသည္။
ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားဝင္းတြင္းသို႔ မဝင္မီ ေရႊသမင္ၿခံႀကီး တစ္ခုကို လမ္းေဘးတြင္ ေတြ႕ရသည္။ “ေရႊသမင္ေတြက ေရႊေရာင္လည္း မေပါက္ဘူး” ဟု သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ညည္းေလရာ “ကာတြန္း ေရႊသမင္မွ မဟုတ္တာ၊ ေရႊေရာင္ေတာက္ေအာင္ဆို ကုလားေရႊ သုတ္ေပးဖို႔ပဲ ရွိတယ္ဟ” လို႔ က်န္တစ္ေယာက္က ထေငါ့ေလသည္။ ေရႊသမင္ၿခံ အျပင္ဘက္မွ ျမင္ေတြ႕ရသေလာက္မွာ ေရႊ သမင္ ေျခာက္ေကာင္ခန္႔ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းမိသည္။ ႏွစ္ေကာင္ခန္႔မွာ သက္ၾကားအိုၿပီထင္သည္။ ဦးခ်ဳိကားကားႀကီးမွာ သစ္ပင္ အကိုင္းအခက္ႀကီးကို ဦးကင္းထက္တြင္ ပန္ဆင္ထားသည့္ႏွယ္ ရွိလွသည္။
သို႔ႏွင့္ ကားသည္ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားဝင္း ဂိတ္ဝသို႔ ေရာက္ေလၿပီ။ ဂိတ္ေၾကး ေကာက္သူမ်ားႏွင့္ အတူ ရဲတပ္သား ႏွစ္ေယာက္ခန္႔ ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔က ကားေပၚတြင္ ပါလာေသာ အထုပ္မ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္သည္။ ဤသို႔ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ျခင္းမွာ ေရွးလမ်ား အတြင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ ဗုံးေပါက္ ကြဲမႈမ်ား ျဖစ္ထားျခင္းေၾကာင့္ဟု ထင္မိသည္။ အျခားေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဖြဲ႕ႏွင့္ေတြ႕မွ ကြၽန္ေတာ့္ အထင္မွားေၾကာင္း သိရသည္။ အရက္ဘီယာ သယ္ေဆာင္လာျခင္း ရွိ၊ မရွိ စစ္ေဆးျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အရက္ပုလင္းႏွင့္ ဘီယာမ်ားကို ကတၱဴပုံးႏွင့္ သိသိသာသာ သယ္လာမိေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာ ေမွာင္ခို အေရာင္းဆိုင္ေလးမ်ားကို အေျပးအလႊား ရွာဝယ္ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုမွာမူ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္၏ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးမႈေၾကာင့္ အရက္၊ ဘီယာ ပုလင္းမ်ားကို ဖမ္းမမိေခ်။
ေရာက္ၿပီ… ေရႊစက္ေတာ္ကို ေရာက္ၿပီ။ ဝါးၾကမ္းခင္း၊ သက္ငယ္မိုး၊ ထရံကာႏွင့္ ဆယ္ေပပတ္လည္ တည္းခိုခန္းေလး မ်ားကို အတြဲလိုက္ စီစီရီရီ ေတြ႕ရေလၿပီ။ တည္းခိုခန္းမ်ားမွာ မန္းေခ်ာင္းေဘး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္ရာ ေရမိုးခ်ဳိးရာတြင္ အေပၚစီးမွ ေနရာရရန္အတြက္ ေခ်ာင္း အထက္ရွိ တည္းခိုခန္း အတြဲမ်ားဆီသို႔ ကားကို ေမာင္းလာသည္။ ဘုရားကြင္းျပင္ တစ္ခြင္လုံးတြင္ ေက်ာ က္စရစ္ခဲမ်ား ထူလွသျဖင့္ ကားဘီးမွာ အေတာ္ေလး ႐ုန္းယူရသည္။ ေတာင္စဥ္ ေတာင္တန္းအသြယ္သြ ယ္ၾကားမွ ေကြ႔ကာဝိုက္ကာ စီးဆင္းလာေသာ မန္းေခ်ာင္းေၾကာင့္ ဤမွ်ေလာက္ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေပါ ရျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ေတြးမိသည္။
“ညီေလးတို႔ တဲေက်ာင္း ငွားဦးမလား။ ေရစပ္မွာ ရမယ္။ အခန္းသန္႔တယ္” ဟု တည္းခိုခန္း ငွားရန္ ကားေဘးမွ လိုက္စပ္ေနေသာ လူႏွစ္ဦးခန္႔ ေတြ႕ရသည္။ တည္းခိုခန္း အတြဲေလးမ်ားကို ေဒသအေခၚအရ တဲေက်ာင္းဟု ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ေခ်ာင္းအထက္နားသို႔ ေရာက္လွ်င္ တဲေက်ာင္းမ်ားကို လိုက္ၾက ည့္သည္။ ေရစပ္ႏွင့္ ကပ္ေသာ အခန္းမ်ားမွာ လူျပည့္ေနသျဖင့္ အေတာ္ရွာရသည္။ ေရစပ္ႏွင့္ ေဝးေသာ အခန္းမ်ားမွာ တစ္ေသာင္းခြဲမွ်သာ ရွိေသာ္လည္း ေရစပ္ႏွင့္ ကပ္ေနေသာ အခန္းမ်ားမွာမူ ေစ်းေျမာ က္သည္။ အနည္းဆုံး သုံးေသာင္းခြဲခန္႔ ရွိသည္။ ေရစပ္ႏွင့္လည္း နီးရမည္၊ ေခ်ာင္းအထက္လည္း ေရာက္ ရမည္ ဆိုလွ်င္ တည္းခိုခန္း ေစ်းမွာ ပိုလို႔ႀကီးသည္။
တဲေက်ာင္းမ်ားကို လိုက္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ အခန္း ႏွစ္ခု ငွားလိုက္သည္။ ေရစပ္ႏွင့္ ကပ္ေနေသာ အခန္းကို ေယာက္်ားေလးမ်ား ေပါင္းေနၿပီး အတြင္းပိုင္း အခန္းတြင္မူ မိန္းကေလးမ်ားကို ေနရာခ်ထား လိုက္သည္။ အခန္းတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုကို ဝါးထရံငယ္မွ်သာ ျခားထားရာ တစ္ဖက္အသံကို တစ္ဖက္က အတိုင္းသား ၾကားေနရသည္။ အမိုးမွာ သက္ငယ္ပါးပါးမွ် အုပ္ထားသည့္အျပင္ ေခါင္ပင္ခ်ဳပ္မထားေပ။ မိုးသာ႐ြာလွ်င္ လဟာျပင္ ဒိုးယိုေပါက္ႏွင့္ မျခားေရစီးေပလိမ့္မည္။ ေဆာင္းကုန္လို႔ ေႏြဦးေပါက္ေ တာ့မည္ဟု မိုးကို စိတ္ခ်ထားလို႔ မရေပ။ အစိုးမရေသာ မိုးကား ခပ္ဆိုးဆိုး ေပါက္ခ်လာတတ္သည္ မဟုတ္လား။
အထုပ္အပိုးမ်ား ခ်ၿပီးေနာက္ မန္းေခ်ာင္း ေရထဲသို႔ ဆင္းေဆာ့ရန္ ေဘာင္းဘီတိုႏွင့္ အက်ႌတီရွပ္ကို လွဲဝတ္ၾကသည္။ ခရီးေရာက္စ ျဖစ္၍ ခဏတာ နားၾကသည္။ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္က ထမင္းအငွား ခ်က္ေပးမည့္ သူကို လိုက္ရွာသည္။ ဘုရားပြဲေတာ္တြင္းရွိ ထမင္းဆိုင္မ်ားမွာ ေစ်းႀကီးလွသျဖင့္ ဟင္းကို မိန္းကေလးမ်ားက ခ်က္လာသည္။ ထမင္းအတြက္မူ ဆန္ယူလာၿပီး ပြဲေတာ္တြင္ ထမင္းတစ္ အိုး ေငြတစ္ေထာင္ခန္႔ျဖင့္ အငွားခ်က္ေပးသူမ်ားထံ ဆန္အပ္လိုက္သည္။ ထိုသို႔ ႀကဳိတင္ အပ္ထားမွသာ ေရစိမ္ၿပီး ကုန္းေပၚ တက္လာတာႏွင့္ ေန႔လယ္စာ ပူပူကို ေလြးႏိုင္ေပမည္။
အနားယူၿပီးေသာ အခါ စိမ္းျမျမ မန္းေခ်ာင္း ေရထဲသို႔ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ခုန္ဆင္းၾကသည္။ မန္းေခ်ာင္းေရမွာ သာမန္ထက္ ေအးေနပါ့လား။ ေခ်ာင္းအနက္မွာ ဒူးလယ္ခါးလယ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ကမ္းပါးေကြ႔ ေနရာမ်ားတြင္မူ လူတစ္ရပ္ခန္႔ ျမႇဳပ္ခ်င္ ျမႇဳပ္တတ္သည္။ ေရၾကမ္းျပင္တြင္ နင္းမိေလေ သာ ေနရာတိုင္းမွာ ေက်ာက္စရစ္ခဲႏွင့္ မလြတ္ေခ်။ ေတာင္ရိပ္ေတာရိပ္ အလယ္လည္းျဖစ္ ေက်ာက္စ ရစ္ခဲေလးမ်ား ခင္းထားေသာ ေရၾကမ္းျပင္လည္း ျဖစ္ေသာ မန္းေခ်ာင္းသည္ သာမန္ထက္ ပိုေအးေနသ ည္မွာ မဆန္းေခ်။
ေယာက္်ားသားမ်ား ျဖစ္ေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေရထဲတြင္ ဒိုင္ဗင္ ပစ္သူပစ္၊ ကြၽမ္းထိုးသူထိုး၊ ငုပ္သူငုပ္၊ ကူးသူကူးႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေဆာ့ကစားေနေသာ္လည္း မိန္းကေလးမ်ားမွာ ေျခလြတ္လက္လြတ္ ရဲရဲႀကီး ကစားရဲဟန္ မတူေခ်။ ေရထဲတြင္ လိုက္လံ ေရာင္းခ်ေသာ ေဗာကြင္းသည္ထံမွ ေရာင္စုံေဘာကြ င္းေလးမ်ားကို ပထမဦးစြာ ဝယ္ယူၾကသည္။ တစ္ကြင္းလွ်င္ ေထာင့္ငါးရာ၊ ေထာင့္ခုနစ္ရာခန္႔ ရွိသည္။ ယင္းေရာင္စုံ ေဘာကြင္းမ်ားကို ကိုယ္စီကိုယ္စီ ခါးတြင္ စြပ္ၿပီးမွသာ မိန္းကေလးမ်ားမွာ ယက္ကန္ယ က္ကန္ ေရကစားႏိုင္ရွာသည္။
ေဘးပတ္လည္တြင္လည္း ေရကစားေနေသာ ကေလးငယ္၊ လူငယ္လူ႐ြယ္၊ မိန္းမႀကီး မိန္းမပ်ဳိ၊ စုံတြဲ အလွ်ဳိလွ်ဳိ။ ကေလးငယ္မ်ားကား ေရထဲတြင္ ေဘာလုံး လုတမ္း၊ ပုတ္တမ္း ကစားေနၾကသည္။ မိန္းမႀကီးႏွင့္ လူႀကီးမ်ားမွာမူ အ႐ြယ္အရ ဣေႁႏၵေဆာင္လ်က္ ခပ္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေရခ်ဳိးေနၾကသည္။ စုံတြဲမ်ားမွာ တစ္ေယာက္ ကို တစ္ေယာက္ ေခါင္းေလွ်ာ္ေပး ဆပ္ျပာတိုက္ေပးႏွင့္ ကယုကယင္ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာ ျပေနၾကသည္။ သေဘာေကာင္းရွာေသာ မန္းေခ်ာင္းမွာကား အသက္အ႐ြယ္ မေ႐ြး၊ က်ားမ မေ႐ြးဘဲ လူတိုင္း၏ ျပဳသ မွ် ႏုသမွ်ကို သည္းခံရွာသည္။
မန္းေခ်ာင္း၏ ေရနက္ပိုင္း ေနရာမ်ားတြင္မူ ေရကစားခြင့္ မျပဳဘဲ အႏၲရာယ္ရွိေသာ ေနရာအျဖစ္ အမွတ္အသား ျပကာ ကန္႔သတ္ထားတတ္သည္။ အမွတ္အသား ျပမထားေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕ ေနရာမ်ားတြင္မူ ေရနက္ပိုင္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕သည္ အုပ္စုလိုက္ အထက္မွ ေအာက္သို႔ စုန္ဆင္းလာၾကရာ ကမ္းပါးေကြ႕ တစ္ေနရာတြင္ ေရသည္ တစ္စတစ္စ နက္လာၿပီး ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ႏွင့္ ေအာက္ေျခလြတ္ သြားေလသည္။ ေခါင္းပင္ ျမဳပ္သြားေလ ရာ ေရမကူးတတ္သျဖင့္ ေရျပင္ေပၚ ေပၚလာရန္ အတင္း ကန္တက္ရသည္။ မိန္းကေလးမ်ား၏ ေဗာကြ င္းကို ကိုင္လိုက္လာသူ မ်ားမွာ နက္လို႔ နက္မွန္းမသိ၊ ေနာက္ကလူ ျမဳပ္လို႔ျမဳပ္မွန္း မသိေပ။ ေလးႀကိမ္ေ လာက္ ခုန္တက္ၿပီးမွသာ ေဗာကြင္းကို ဖမ္းဆြဲႏိုင္ေတာ့သည္။
“ငါတို႔ ျမဳပ္တဲ့ေကြ႕နားမွာ လူႏွစ္ေယာက္ ေသသြားတယ္” ဟု အဝတ္အစား လဲၿပီးခါစ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕ထံ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က သတင္းပါးသည္။ ေသသြားေသာ လူငယ္ ေရနစ္ျမဳပ္ေနစဥ္ ထိုနား၌ အျခားေသာ လူမ်ား ရွိေသာ္လည္း ေရတကယ္ နစ္သည္ဟု မထင္၊ စေနာက္ ေနသည္ဟု ထင္မွတ္ေ နၾကသည္။ တကယ္နစ္မွန္း သိေသာအခါ ေရကူးတတ္သူကို လိုက္ရွာေနရေသးသည္။ သို႔ျဖင့္ ေရာက္ စေန႔မွာပင္ လူႏွစ္ေယာက္ စားသြားေသာ မန္းေခ်ာင္းမွာ ထင္သေလာက္ သေဘာမေကာင္းလွေ ခ်။ ေနာက္တစ္ရက္တြင္မူ ထိုေနရာ တစ္ဝိုက္ကို ဝါးလုံးတန္းထိုး ကာထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ညပိုင္းတြင္ ေအာက္စက္ေတာ္ရာသို႔ ထြက္လာၾကသည္။ ေျခေတာ္ရာ အနီးရွိ နဂါးဘုရားတြင္ ႏြားႏို႔ႏွင့္ သစ္သီးသစ္ဥ ေရာင္းခ်သူ၊ ဆက္ကပ္သူ၊ ေငြယူလ်က္ ဆုေတာင္းစာ တိုင္ေပးသူမ်ားကို ေတြ႕ရ သည္။ ေျခေတာ္ရာတြင္း၌မူ မိန္းကေလးမ်ားကို မေတြ႕ရ။ ဝင္ခြင့္ မျပဳဟု သိရသည္။ ေျခေတာ္ရာထိပ္၌ ပုတီးစိပ္ေနေသာ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးကို ေတြ႕ရသည္။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ပုတီးစိပ္ဟန္ ျပဳေနေသာ ဆရာေတာ္မွာ တစ္ခါတစ္ရံ ခါးကုန္းၿပီး ေျခေတာ္ရာကို ဦးေခါင္းေျပာင္ႏွင့္ တိုက္ေလသည္။ ဆရာေတာ္ကို ျမင္ၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ ၾကည့္ဖူးေသာ အိႏၵိယဇာတ္ကား “အိုးမိုင္ေဂါ့” ကိုသာ သတိရမိေတာ့သည္။
ေျခေတာ္ရာ ေဘးပတ္လည္တြင္မူ ေရႊသကၤန္း ဆက္ကပ္သူ၊ ေငြလွဴသူမ်ားႏွင့္ အျပည့္ ။ ေရႊသကၤန္းထူထူႏွင့္ ေငြစကၠဴ႐ြက္တို႔ေၾကာင့္ ေျခေတာ္ရာမွာ ႐ုပ္လုံး မထြက္ေခ်။ ဗုဒၶ၏ေျခေတာ္ရာ အစစ္၊ အတုဆိုေသာ အျငင္းပြားဖြယ္ကိစၥကို ေဘးထားကာ ေျခေတာ္ရာကို အစစ္ဟုသာ ယူဆပါက ေျခေတာ္ရာကို ေရႊသကၤန္း ကပ္ျခင္းမွာ ပုဂံဘုရားမ်ားကို ေရႊထီးတင္သည္ႏွင့္ မျခားဟု ေတြးမိပါသည္။ ပုဂံဘုရားမ်ားမွာ ေရႊထီးတင္ထားေသာေၾကာင့္ မူလဗိသုကာ
လက္ရာမွ ေရြေလ်ာကာ ကမာၻ႔ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္စာရင္း မဝင္ဟု သိမွတ္ရပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ေျခေတာ္ရာကိုသာ မူရင္းအတိုင္း ထားရွိပါက ဗုဒၶ၏ တစ္ရာ့ရွစ္ပါးေသာ စက္လကၡဏာတို႔ကို အထင္အရွား ေတြ႕မည္ႏိုင္မည္ မဟုတ္လား။
ေျခေတာ္ရာ ျပင္ပတြင္ ဆီမီးတိုင္မ်ား အတန္းလိုက္ အတန္းလိုက္ ထြန္းညႇိ ပူေဇာ္ထားသည္ ။ ေျခေတာ္ရာေဘးရွိ လမ္းအတိုင္း ေတာင္ေပၚသို႔တက္သြားလွ်င္ နတ္ေရကန္ ေရာက္သည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ “လမ္းျပင္ဖို႔ပါ အစ္ကိုႀကီး အစ္မႀကီးတို႔ရာ၊ အလွဴေငြေလး ထည့္ခဲ့ၾကပါ။ မိန္းမေခ်ာေခ်ာ ရပါေစ” စသျဖင့္ တစာစာ႐ြတ္လ်က္ ဖလားလိုက္ခံေနေသာ ကေလးငယ္မ်ားကို ေတြ႕ ရသည္။ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးမ်ားလည္း ပါသည္။ နတ္ေရကန္တြင္ သိၾကားမင္းနတ္႐ုပ္၏ ခ႐ုသင္းမွ တစိမ့္စိမ့္ ထြက္လာေသာ ေရကို ခြက္ခံေသာက္ေနသူမ်ား ရွိသည္။ လက္ေဆာင္ သယ္လိုသူမ်ားက ဘူးဝယ္ၿပီးမွ ထည့္ယူႏိုင္သည္။
ဤသို႔ႏွင့္ တစ္ည ကုန္ဆုံးၿပီးေနာက္ ေနာက္တစ္ရက္ မနက္တြင္ အထက္စက္ေတာ္ရာသို႔ တက္ သည္။ ေစာင္းတန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ အက်ႌအထည္ေရာင္းသူ၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္း ေရာင္းသူ၊ ရွားပါး သစ္ျမစ္သစ္ဥ ေရာင္းသူ၊ က်ား႐ိုးစေသာ ေတာတိရစာၦန္တို႔၏ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္း ေရာင္း ခ်သူ၊ ေဗဒင္ ေဟာသူတို႔ႏွင့္ အျပည့္။ အထက္စက္ေတာ္ရာတြင္လည္း ေအာက္စက္ေတာ္ရာ နည္းတူပင္ ေျခေတာ္ရာကို ငုံတည္ထားေသာ ဘုရားေလးကို ေရႊခ်သူမ်ားႏွင့္အျပည့္။ အထက္စ က္ေတာ္ရာေပၚမွာ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေအာက္တြင္ ရွိေသာ ဘုရားကြင္းျပင္ တစ္ခုလုံး ကို ျမင္ရသည္။
“ေမ်ာက္စာ ဝယ္ဦးမလား အစ္ကို၊ တစ္ထုပ္မွ တစ္ရာပါ” ဟု ေျပာလ်က္ ခရမ္းခ်ဥ္သီး သုံးလုံး ပါေသာ ေျမာက္စာထုပ္ လိုက္ေရာင္းေနသူမ်ား ရွိသည္။ ေတာင္ေျခကမ္းပါးယံတြင္မူ သစ္ေျခာက္ေရာင္ အေမြးအမွ်င္မ်ားျဖင့္ ေမ်ာက္ကေလးမ်ား ရွိသည္။ ေပါင္မုန္႔ခ်ပ္ႀကီးကို ကိုက္ဖဲ့ေနေသာ ေမ်ာက္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ဝါးေနေသာ ေမ်ာက္၊ ငွက္ေပ်ာသီး လုေနေသာ ေမ်ာက္တို႔၏ အခ်င္းခ်င္း မာန္ဖီသံျဖင့္ ရွိလွရာ “မင္းတို႔ အမ်ဳိးေတြ” ဟု ေမ်ာက္စာ ေႂကြးရင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား စေနာက္ၾကသည္။

ေက်ာက္ဘီလူးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေမာင္မင္းႀကီးသား ေက်ာက္ဘီလူးမွာ ေျခကားယား လက္ ကားယား ျဖင့္ မာဆတ္ ဝင္လ်က္ ရွိသည္။ ေျမႀကီးတြင္ ကပ္လ်က္ ထုထားေသာ ေက်ာက္ဘီလူး ႐ုပ္တုကို ႏွိပ္နယ္ ေပးေနသူမ်ား ေတြ႕ရသည္။ ဘီလူးေဘးတြင္ လူတစ္ဦးက မိုက္ကိုင္ကာ ထိုင္လ်က္ ယုံယုံၾကည္ၾကည္လုပ္၊ ယုံယုံၾကည္လုပ္ဟု ေဆာ္ၾသေပးေနသည္။ လက္ကမ္း စာစဥ္အရ ဤဘီလူးမွာ အိပ္မက္ေပးလ်က္ ေက်ာက္ခဲအသြင္ ပုံၾကမ္း ေပၚလာသည္ကို ပုံေခ်ာ သြင္းထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဆန္းလွေပသည္ တကားဟုပင္ ေရ႐ြတ္ ရေတာ့သည္။
တစ္ညအိပ္ၿပီး ႏွစ္ရက္ ပတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ေရႊစက္ေတာ္တစ္ခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ ေရာက္ခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကဲ့သို႔ပင္ လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကသူမ်ားျဖင့္ စည္စည္ကားကား ရွိလွသည္။ အထူးသျဖင့္ မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တုိ႔မွ လာေရာက္သူမ်ားႏွင့္ မေကြးေဒသ တစ္ဝိုက္မွ လာေရာက္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔ေသာ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသည္ကိုမွ် မေတြ႕ရေပ။ ေရႊသမင္မ်ား ရွိေသာ သဘာဝေဘး မဲ့ေတာေၾကာင့္ ေဂဟအေျချပဳ ခရီးသြား၊ ဗုဒၶကိုးကြယ္မႈႏွင့္ နတ္ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈတို႔ကို မ်က္ဝါး ထင္ထင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အေျချပဳ ခရီးသြားမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖြယ္ရာရွိေသာ ဤမန္းေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားပြဲသို႔ လည္ပတ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို မေကြးေဒသႏွင့္ မေဝးလွေသာ ပုဂံခရီးသြား ဇုန္လာ ခရီးသြားမ်ားကိုသာ သတင္းစကားပါးႏိုင္လွ်င္ ေရႊစက္ေတာ္သည္ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီပြဲ စည္ေပလိမ့္ မည္ဟု ေတြးမိပါသည္။
ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္
No comments:
Post a Comment