Written by ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ အခ်ိန္တြင္ ပညာမင္းႀကီး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေကာင္းမွာ စာအလြန္ဖတ္သူ ျဖစ္ၿပီး အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုလည္း ဝယ္ယူ စုေဆာင္းတတ္ေသာအေလ့ရွိရာ သားျဖစ္သူကိုေသာ္ေကာင္းအတြက္ သင္ယူေလ့လာစရာမ်ား စုေဆာင္းထားသည့္ စာေပဗိမာန္တစ္ခုကား ေရကန္အသင့္ ၾကာအသင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ စာေပဗိမာန္ အသင့္ရွိေနေသာ္လည္း စာရတနာသိုက္တူးဆြလိုစိတ္ကို ကေလးငယ္ကိုေသာ္ေကာင္း၏ ရင္တြင္း ၌ ေမြးျမဴေပးဖို႔ကား လိုအပ္ေသးသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ လန္ဒန္တကၠသိုလ္တြင္ ပညာေရး မဟာဝိဇၨာဘြဲ႕ ယူထားေသာ ဦးေကာင္းမွာ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကို ေကာင္းစြာ နားလည္သူ ျဖစ္ေလရာ အစပိုင္း၌ ကေလးငယ္မ်ား နားဝင္ႏိုင္ေလာက္ေသာ ကဗ်ာေလးမ်ားကို ကိုေသာ္ေကာင္းအား ႐ြတ္ဆိုျပတတ္သည္။
ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းႏွင့္ လက္ဦး ဆရာေကာင္း အသင့္ရွိေသာ ကိုေသာ္ေကာင္းအတြက္ ကံေကာင္း သည္လည္း ေျပာႏိုင္၊ ကံဆိုးသည္လည္း ေျပာႏိုင္ေသာ အားနည္းခ်က္တစ္ခု ရွိသည္။ ယင္းမွာ ငယ္စဥ္ ကပင္ အဆစ္ျမစ္ေရာင္ေရာဂါ ခံစားေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကံေကာင္းသည္ဟုဆိုသည္မွာ ယင္းေဝဒနာေ ၾကာင့္ အိပ္ရာတြင္း၌ အခ်ိန္တိုင္းနီးပါး လဲေလ်ာင္းေနရေသာ ကိုေသာ္ေကာင္းမွာ စာဖတ္ျခင္း၌ ပိုမိုအား သန္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ကံဆိုးသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္မွာ ယင္းေဝဒနာေၾကာင့္ သတၱမတန္း ပထမႏွစ္ဝက္ အထိ စာသင္ေက်ာင္း၌ သက္တူ႐ြယ္တူမ်ားႏွင့္အတူ စာသြားေရာက္ မသင္ယူႏိုင္ဘဲ အိမ္သို႔ လာေရာက္ သင္ၾကားေပးသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္သာ ႏွစ္ပါးသြားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။
“တစ္ခါတေလက်ရင္ တစ္ႏွစ္လုံးလုံး လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ဘူး။ အိပ္ရာထဲ လွဲေနရတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါဆို ရင္ စာပဲဖတ္တာေပါ့” ဟု ဦးေသာ္ေကာင္းက ငယ္ေၾကာင္းျပန္သည္။
စာဖတ္ဝါသနာပ်ဳိးစ ကာလတြင္ ငါးရာ့ငါးဆယ့္ ဇာတ္ဝတၳဳမ်ား၊ သမိုင္းပုံျပင္ေလးမ်ားႏွင့္ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေကာင္း ျပဳစုထားေသာ Poetry for Pleasure ကဲ့သို႔ေသာ အဂၤလိပ္ကဗ်ာမ်ား၊ ဖတ္ရလြယ္ကူေသာ ဗမာကဗ်ာမ်ားကို စတင္ဖတ္႐ႈသည္။ စာဖတ္သက္အနည္းငယ္ ရင့္လာေသာအခါ ထိုေခတ္ကာလက နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား ျဖစ္သည့္ ေရႊဥေဒါင္း၊ ပီမိုးနင္းတို႔၏ စုံေထာက္ဝတၳဳမ်ား၊ ေခတ္ေပၚ ဝတၳဳမ်ားကို တစ္ဆင့္တက္ ဖတ္လာသည္။ စာဖတ္အားေကာင္းမႈ၊ အိမ္သို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လာသင္ေ ပးေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ား၏ သင္ၾကားေပးမႈ၊ ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္ေက်ာင္းဆင္း ျဖစ္ေသာမိခင္၏ သြန္သင္ မႈတို႔ေၾကာင့္ သတၱမတန္း ဒုတိယႏွစ္ဝက္ကို ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ေသာအခါ ပထမဆုံး ေက်ာင္းစတက္ေသာ ကိုေသာ္ေကာင္းအတြက္ စာသင္ၾကားေရးတြင္ အခက္အခဲမရွိဘဲ လြယ္ကူစြာ လိုက္ႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ တစ္ႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရး အရယူမည္ဆိုေသာ လႈပ္ရွားမႈႏွင့္အတူ ကိုေသာ္ေကာင္းအဖို႔ ေခတ္သစ္ပညာေရး အားေကာင္းေသာ ၿဗိတိန္ ႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္ရမည့္ အခြင့္အလမ္းတစ္ခု ေပၚေပါက္လာသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာခန္႔က ၿဗိတိန္အစိုးရ၏ လက္ေအာက္ခံ ကိုလိုနီႏိုင္ငံဘဝသို႔ က်ေရာက္ၿပီးစဥ္ ကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လြတ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခုအေနႏွင့္ အျခားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ သံတမန္ဆက္ ဆံေရး ထူေထာင္ခြင့္ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ စကားအတိုင္း တစ္ႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေ ရးရပါက သံတမန္ ဆက္ဆံေရး ထူေထာင္ရာ၌ အဆင္သင့္ျဖစ္ရန္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံဆိုင္ရာဗမာသံ႐ုံး ဖြင့္လွစ္ႏို င္ေရးအတြက္ ႀကဳိတင္စီစဥ္ထားရန္ ပညာမင္းႀကီး ဦးေကာင္းကို ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံသို႔ ေစလႊတ္ခဲ့သည္။ သို႔ႏွင့္ မိသားစုလိုက္ ၿဗိတိန္သို႔ ေရႊ႕ခဲ့ရသည္။
ၿဗိတိန္တြင္ ဦးေကာင္းတို႔ မိသားစုသည္ လန္ဒန္ၿမဳိ႕ ဆင္ေျခဖုံး ရပ္ကြက္ေလးတြင္ ေနထိုင္သည္။ ယင္းေဒ သတြင္ရွိေသာ ျပည္သူ႔စာၾကည့္တိုက္သို႔ ဦးေကာင္းက သားျဖစ္သူကိုေသာ္ေကာင္းကို ေခၚ ေဆာင္သြား ကာ စာၾကည့္တိုက္တြင္ မွတ္ပုံတင္ထားေပးကာ ကေလးစာေပမ်ား ေရးသားေသာ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားကို ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေကာင္းက လမ္းညႊန္ေပးသည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မိမိႀကဳိက္ႏွစ္သက္ရာ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ေ႐ြးခ်ယ္ ဖတ္႐ႈခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
“ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ဆာ႐ိုက္ဒါဟတ္ဂတ္လို စာေရးဆရာေတြေရးတဲ့ အာဖရိက ေတာနက္ထဲက စြန္႔စား ခန္းေတြ ႀကဳိက္တယ္” ဟု ငယ္စဥ္ကပင္ အဂၤလိပ္ဝတၳဳမ်ား ဖတ္႐ႈႏိုင္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ဦးေသာ္ေကာင္းက လန္ဒန္ဘဝကို ေျပာျပသည္။
သို႔ႏွင့္ လန္ဒန္တြင္ သံ႐ုံး အေဆာက္အအုံ ငွားရမ္းျခင္း၊ ဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ ငွားရမ္းျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ၿပီးေ နာက္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳသံအမတ္ႀကီး ေရာက္လာသည္။ သို႔ေသာ္ အဂၤလန္တြင္ ပညာသင္ၾကားခဲ့ၿပီး အဂၤလန္အေၾကာင္း ပိုနားလည္ေသာ ဦးေကာင္းကို ၂ ႏွစ္ခန္႔ အတူတြဲလုပ္ပါရန္ ယင္းသံအမတ္ႀကီးက ေမတၱာရပ္ခံသျဖင့္ ကိုေသာ္ေကာင္းတို႔ မိသားစုသည္ အဂၤလန္တြင္ ၁၉၅၀ခုႏွစ္ အထိ သုံးႏွစ္ၾကာ ေနထိုင္ခဲ့သည္။
ယင္းသုံးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ကိုေသာ္ေကာင္းကို အေျခခံဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္ေသာ ပထဝီ၊ သမိုင္း၊ သခၤ်ာႏွင့္ အဂၤလိပ္စာမ်ား သင္ၾကားေပးမည့္ ကိန္းဘရစ္တကၠသိုလ္မွ ဆရာျဖစ္သင္တန္း ေအာင္ထားေ သာ အဂၤလန္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကို ဆရာမအျဖစ္ ငွားထားေပးသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အသက္၁၃ ႏွစ္၊ ၁၅ အ႐ြယ္ခန္႔ကပင္ အဂၤလိပ္ လူမ်ဳိးႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ေနာင္တြင္ အဂၤလိပ္လို အေရးအသားအထူးကြၽမ္းက်င္သည္ဟု ခ်ီးမြမ္းခံရသည္။
လန္ဒန္တြင္ သုံးႏွစ္သုံးမိုး ေနထိုင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လာၿပီး တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမး ပြဲ ေအာင္ေသာအခါ ထိုစဥ္က အေရွ႕ေတာင္အာရွ ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္တကၠ သိုလ္တြင္ ပညာဆက္လက္သင္ယူသည္။ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံေကာင္းေသာ ကိုေသာ္ေကာင္းကို အဂၤလိပ္စာဂုဏ္ထူးတန္း တက္သင့္သည္ဟု အဂၤလိပ္စာဂုဏ္ထူးႏွင့္ ေအာင္ျမင္ထားေသာ ဖခင္ဦးေကာင္း က အႀကံျပဳေလရာ ကိုေသာ္ေကာင္းသည္ အဂၤလိပ္စာ ဂုဏ္ထူးတန္းသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး အဂၤလိပ္စာ ဂုဏ္ထူးဘြဲ႕ကို ပထမအဆင့္မွ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
ကိုေသာ္ေကာင္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘဝမွာပင္ ဖခင္ဦးေကာင္းသည္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု၏ တာဝ န္ေပးခ်က္အရ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္စဥ္ ကားမေတာ္တဆထိခုိက္မႈေၾကာင့္ ကြယ္လြန္သြားသည္။ ဦးေကာင္း မကြယ္လြန္မီက ၎ႏွင့္ အဂၤလန္တြင္ ေျခာက္လခန္႔ အတူေနထိုင္ဖူးၿပီး အလြန္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြ ဦးသိန္းဟန္ (ဆရာေဇာ္ဂ်ီ) ထံ ကိုေသာ္ေကာင္းကို အပ္ႏွံထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
ဦးသိန္းဟန္သည္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ျမန္မာစာႏွစ္မ်ဳိးလုံး၌ မဟာဝိဇၨာတန္းအထိ ေအာင္ျမင္ထားၿပီး လန္ဒန္ၿမဳိ႕တြင္ စာၾကည့္တိုက္ပညာရပ္ကို ဆည္းပူးထားသူ ျဖစ္သည့္အျပင္ ေခတ္စမ္းစာေပအေရး အသားသစ္ကို ဦးေဆာင္ခဲ့ကာ ေဇာ္ဂ်ီ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ကဗ်ာဆရာ၊ ဘာသာျပန္ဆရာႀကီးတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္မွဴး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဦးသိန္းဟန္၏ လက္ေအာက္တြင္ ကိုေသာ္ေကာင္းသည္ လက္ေထာက္စာၾကည့္တိုက္မွဴးအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ရာ ပညာရသည့္အျပင္ လြန္စြာေလးစား အတုယူခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။ စာၾကည့္တိုက္အတြက္ ဝယ္ယူ စုေဆာင္းထားေသာ လစဥ္ထြက္ စာအုပ္မ်ားအနက္ ဖတ္႐ႈသင့္ေသာ စာအုပ္မ်ားကို ဦးသိန္းဟန္က လမ္းညႊန္ အႀကံျပဳတတ္ၿပီး ေန႔လယ္တိုင္း ၎လက္ဖက္ရည္ေသာက္စဥ္ ကိုေသာ္ေကာင္းကို ေခၚယူၿပီး စာေၾကာင္းေပေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတတ္သည္ဟု ဆိုသည္။
“သူက အရမ္းေတာ္ပါတယ္။ သူနဲ႔ၾကာၾကာ ေနေတာ့လည္း သူရဲ႕Character (စ႐ိုက္) ေပါ့ဗ်ာ။ သေဘာ က်တယ္ေလ။ သေဘာက်ေတာ့ အတုယူတယ္” ဟု ဆက္ဆံေရး အထူးေျပျပစ္သည္ဟု ခ်ီးမြမ္းခံရတ တ္ေသာ ဦးေသာ္ေကာင္းက ဆိုသည္။
ဦးသိန္းဟန္ ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ေလာဘမရွိ၊ ေဒါသမရွိဘဲ ဆက္ဆံေရး ေျပျပစ္ကာ ေအာက္လက္ ငယ္သားမ်ားကို ဆုံးမလိုပါက ယင္းကဲ့သို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ မလုပ္ေဆာင္ပါရန္ ေျဖာင္းေျဖာင္းဖ်ဖ် ေအးေ အးေဆးေဆး ေခၚယူေျပာတတ္ေၾကာင္း ဦးေသာ္ေကာင္းက ၎ဆရာ၏ ေနထိုင္ဟန္ကို တစ္ဆင့္ေျပာျပ သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဦးသိန္းဟန္နည္းတူ ကိုေသာ္ေကာင္းသည္လည္း အဂၤလန္တြင္ စာၾကည့္တိုက္ ပညာေတာ္သင္အျဖစ္ သြားေရာက္ သင္ယူခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ပိုင္း ဦးသိန္းဟန္ အၿငိမ္းစား ယူေသာအခါ တကၠသိုလ္စနစ္သစ္ ပညာေရးအရ တကၠသိုလ္မ်ားဗဟိုစာၾကည့္တိုက္မွဴးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရ သည္။
စာၾကည့္တိုက္မွဴး တာဝန္ယူၿပီးေနာက္ စာအုပ္မ်ားကို လိုက္လံ အလွဴခံရာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလးကဲ့ သို႔ေသာ အလွဴရွင္မ်ားထံမွ စာအုပ္မ်ား ရရွိခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ အဖြဲ႕မ်ား အသီးသီး ဖြဲ႕စည္းၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ ေတြ႕ရတတ္သည့္ ေပပုရပိုက္မ်ားကို လိုက္လံ အလွဴခံေစသည္။ သို႔ႏွင့္ စာၾကည့္ တိုက္တြင္ ရွားပါး ေပပုရပိုက္မ်ားကိုလည္း အေတာ္စုံလင္ေအာင္ စုေဆာင္းႏိုင္ခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။
“အဓိကကေတာ့ ပုံႏွိပ္စာ မျဖစ္ေသးတဲ့ ေပကို ေ႐ြးပါတယ္။ ဒီေပက ပ်က္စီးသြားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေပ်ာက္သြားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီေပက ဆရာတို႔စာမွာ မက်န္ေတာ့ဘူး။ အဲေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးေတြကို ဆရာတို႔ လိုက္စုတယ္” ဟု ဦးေသာ္ေကာင္းက ေပပုရပိုက္စာမ်ားကို သဲသဲမဲမဲ လိုက္လံစုေဆာင္းရသည့္ ရည္႐ြယ္ ခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားသည္။
တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ စာၾကည့္တိုက္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာေသာ္လည္း ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာၾကည့္တိုက္ပညာကို ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္မႈ က်ဆင္းသြားသျဖင့္ ျပည္တြင္းမွာပင္ တကၠသိုလ္အဆင့္ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားႏိုင္ရန္ ထိုစဥ္က ဒုတိယ ပညာေရးဝန္ႀကီး ေဒါက္တာညီညီက ေခၚ ယူအႀကံေပးၿပီး သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းအၾကမ္း ေရးဆြဲရန္အတြက္လည္း ဦးေသာ္ေကာင္းကိုပင္ တာဝန္ေပး လိုက္သည္။ သို႔ႏွင့္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံတြင္ သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ စာၾကည့္တိုက္ ဘြဲ႕လြန္ဒီပလိုမာသင္တန္းမွ သင္ၾကားခ်က္မ်ားကို အေျခခံေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံစာၾကည့္တိုက္သမိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာျဖစ္သူ ဦးသိန္းဟန္က ကူညီေပးခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ စာၾကည့္တိုက္ပညာကို ျပည္တြင္း၌ ပထမဆုံး သင္ၾကားႏိုင္ရန္ ဦးေသာ္ေကာင္း လက္ထက္တြင္ စတင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္ မဟာဝိဇၨာႏွင့္ ပါရဂူဘြဲ႕မ်ား အထိပင္ ေပးအပ္ႏိုင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း စာၾကည့္တိုက္ ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္မႈ မရွိေတာ့ရာ ယခုနည္းပ ညာ ေခတ္ႏွင့္အတူ ေျပာင္းလဲလာေသာ စာၾကည့္တိုက္လုပ္ငန္းမ်ားကို နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ အတြက္ ပညာေတာ္သင္မ်ား ျပန္လည္ လႊတ္ေပး သင့္ေၾကာင္းလည္း ဦးေသာ္ေကာင္းက မွတ္ခ်က္ျပဳ သည္။
ဦးေသာ္ေကာင္းသည္ ေရွးေဟာင္း ေပပုရပိုက္မ်ားကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ လိုက္လံစုေဆာင္းသည့္ အျပင္ ျမန္မာစာ ျမန္မာမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာင္းပါးႏွင့္ စာတမ္းအမ်ားအျပားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ ေရး သားခဲ့ေလရာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကေပးအပ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သမိုင္းပညာရွင္ႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း တစ္ေယာက္သာ ရဖူးသည့္ ဖုကုအိုကအာရွဓေလ့ဆိုင္ရာဆုကိုလည္း ခ်ီးျမႇင့္ခံခဲ့ရသည့္အျပင္ ျပည္တြင္း တြင္မူ တစ္သက္တာစာေပဆု ရရွိထားသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ စာၾကည့္တိုက္ပညာ ျပန္႔ပြားေရးႏွင့္ ျမန္မာမႈ ျမန္မာစာေပဆိုင္ရာ စာတမ္းမ်ားရာေက်ာ္ ေရး သားျပဳစုထားကာ စာၾကည့္တိုက္မွဴး တာဝန္မွ အၿငိမ္းစားယူထားၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔ ပညာေရးစနစ္ အေျပာင္းအလဲ လုပ္ေဆာင္ရန္ ႀကဳိးပမ္းလ်က္ရွိေသာအခ်ိန္တြင္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားကိုလည္း အီလက္ ထရြန္နစ္စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္အတြက္ ႀကဳိးပမ္းဆဲ၊ ႀကဳိးပမ္းလ်က္ပင္ ရွိေသးသည္။
အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ကို အီလက္ထရြန္နစ္ စနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းႏိုင္ရန္ အေမရိကန္သူေဌးႀကီး ေဂ်ာ့ဆိုးရပ္စ္၏ ေဖာင္ေဒးရွင္းႏွင့္ လာမည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီလခန္႔တြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ စာၾကည့္တိုက္မ်ား အားလုံးကိုသာ အီလက္ ထရြန္နစ္စနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းႏိုင္ပါက ျပည္တြင္းျပည္ပစာၾကည့္တိုက္မ်ားအခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ကာ စာအုပ္မ်ား အျပန္အလွန္ဖလွယ္ႏိုင္မည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းအျပင္ ယခင္သမား႐ိုးက်နည္းေဟာင္းႀကီးျ ဖစ္ေသာ စာအုပ္အငွားသြား၊ စာအုပ္အငွားျပန္လာအပ္နည္းကို မသုံးေတာ့ဘဲ လိုအပ္ေသာ စာအုပ္ကို စာဖတ္သူထံ မိုဘိုင္းလ္မွတစ္ဆင့္ေပးပို႔ျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ နည္းလမ္းမ်ား အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ စာအုပ္လာငွားျ ခင္း၊ လာအပ္ျခင္း ဒုကၡအေပါင္းကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္မည္ဟု ဆိုသည္။
သို႔အတြက္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္တြင္ Fiber Optic ဆြဲရန္ အႀကံျပဳထားၿပီး ယခုလက္ရွိ အေျခအေနမွာ အင္တာနက္ သုံးႏိုင္ေသာ္လည္း လုိင္းဆက္သြယ္မႈ မေကာင္းသျဖင့္ အီလက္ထရြန္နစ္ စနစ္ကို ေျပာင္းလဲရန္ အခက္ႀကံဳေနဆဲျဖစ္ကာ ေဂ်ာ့ဆိုးေရာ့စ္ သူေဌးႀကီး ေဖာင္ေဒးရွင္း အေနႏွင့္လည္း ကူညီေထာက္ပံ့ေပးေရး စတင္ရန္ ယင္းလုိင္း ဆက္သြယ္မႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းၿပီးသည္အထိ ေစာင့္ ဆိုင္းေနရသည္ဟု ဆိုသည္။
စင္ကာပူ ႏိုင္ငံကဲ့သို႔ နည္းပညာ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈကို အေျခခံထားေသာ စာၾကည့္တိုက္ လုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရး ေနာက္ထပ္တစ္ဆင့္ တက္လွမ္းႏိုင္ရန္အတြက္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးေဟာင္းႀကီး ဦးေသာ္ေကာင္းက ႀကဳိးပမ္းေနေသာ္လည္း အင္တာနက္လိုင္း ေႏွးေကြးမႈမွာ အဓိကအဟန္႔အတားသ ဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ အေျပာင္းအလဲႏွင့္အတူ နယ္ပယ္အသီးသီး၊ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးက ႐ုန္းထရန္ ႀကဳိးစားလ်က္ရွိရာ ဦးေသာ္ေကာင္းလည္း ထိုနည္းတူစြာပင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္အတူ ႀကဳိးပမ္းဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
“အိုင္တီပညာနဲ႔ တစ္ျပည္လုံး Networking လုပ္ထားမယ္။ စာၾကည့္တိုက္ အားလုံးကလည္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ထားမယ္။ ဒီစာၾကည့္တိုက္မွာ မရွိဘူးဆိုရင္ ေနာက္စာၾကည့္တိုက္က ေတာင္းလို႔ရမယ္။ အဲဒီ ဘက္ကို ဦးတည္ေနတာေပါ့” ဟု စာၾကည့္တုိက္ပညာရွင္ႀကီး ဦးေသာ္ေကာင္းက ဆုိပါသည္။
ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္
No comments:
Post a Comment