Sunday, June 1, 2014

လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္တာကို ျပန္ၾကည့္ျခင္း

Written by  ဘာသာျပန္-ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္

(လူစီရာ Lucia ကေလာင္အမည္ခံထားေသာ ထိုစဥ္က အဂၤလိပ္စာဌာနမွဴးတစ္ဦးျဖစ္သူ ဆရာမေဒၚယဥ္လဲ့လဲ့သြင္က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ထုတ္ေဝသည့္ မေကြးေဆးတကၠသိုလ္၏ ဆယ္ႏွစ္ျပည့္ ႏွစ္ပတ္လည္မဂၢဇင္းတြင္ Looking Back Over Ten Years ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေရး သားထားေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။ ဆရာမ၏ ဆယ္ႏွစ္တာ ျဖတ္သန္းမႈဘဝသည္ပင္လွ်င္ ဆယ္ႏွစ္သားအ႐ြယ္ မေကြးေဆးတကၠသိုလ္၏ ႐ုပ္ပုံလႊာျဖစ္ၿပီး ယင္း႐ုပ္ပုံလႊာသည္ပင္လွ်င္ ထိုစဥ္က ပညာေရးစနစ္၏ သမိုင္းအပိုင္းအစဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။)
မေကြးေဆးတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္သစ္ထဲသို႔ ကြၽန္မ ပထမဆုံး ေျခခ်မိသည္မွာ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္က ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က မေကြးေဆးတကၠသိုလ္ကို မေကြးေဆးသိပၸံဟု ေခၚပါသည္ ။ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္ တစ္ခုလုံးကို မိုးကုပ္စက္ဝိုင္းအဆုံးတိုင္ ျဖန္႔ၾကက္ေနေသာ ႏွမ္းခင္းစိမ္းစိမ္းမ်ားက ဝန္းရံထားပါသည္။ တျခားေသာၿမဳိ႕မ်ားရွိ ေဆးသိပၸံမ်ားႏွင့္ မတူသည္မွာ ဟိုနားသည္နားတြင္ တစ္ပင္ခ်င္းစီ ေပါက္ေနေသာ ထန္းပင္မ်ား၊ ႏွမ္းခင္းက်ယ္ႀကီးအတြင္း အုပ္စုလိုက္ ေပါက္ေနေသာ ထန္းပင္တို႔ျဖင့္ မေကြးေဆးတကၠသိုလ္မွာ သဘာဝႏွင့္ အေတာ္နီးစပ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။

ဂ်ဴတီကုတ္ ဝတ္ဆင္ထားေသာ ေဆးေက်ာင္းသားမ်ား ဟိုဟိုဒီဒီ သြားလာလႈပ္ရွားေနသည့္ေနရာ ကို  ေက်ာင္းပရိဝုဏ္အျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ဖူးေသာ ကြၽန္မမွာ (မေကြးေဆးတကၠသိုလ္ ပရိဝုဏ္မွာ ) ျမင္ဖူးသမွ် ေက်ာင္းပရိဝုဏ္မ်ားႏွင့္ အေတာ္ျခားနားေသာ ျမင္ကြင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ သည္ျမင္ကြင္းမွာ ကြၽန္မကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ဖမ္းစားႏိုင္ပါသည္။ ကြၽန္မမွာ ေက်းလက္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လုံးဝစိမ္းေသာ သူစိမ္းတစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တပ္မေတာ္ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ကြၽန္မအေဖမွာ လူေနထူထပ္ေသာ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္ အလွမ္းေဝးသည့္ ေဒသတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ တပ္ရ င္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေရႊ႕ေျပာင္းရေသာအခါ ကြၽန္မတို႔ကို သူႏွင့္အတူ ေခၚသြားဖူးပါသည္။

ႏွစ္ကာလမ်ားသည္ ေနာက္ျပန္ဆုတ္သြားၿပီး ကြၽန္မကို ငယ္စဥ္ဘဝဆီ ျပန္လည္ ပစ္လႊင့္လိုက္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေတြ႔ရခဲလွေသာ ေရာင္စုံပန္းမ်ားႏွင့္ စိမ္းလန္းေသာ သစ္ပင္႐ိုင္းမ်ားက ကြၽန္မစိတ္ကို ဆြဲေဆာင္ထားေၾကာင္း ကြၽန္မ သေဘာေပါက္ၿပီးေနာက္ ကြၽန္မ၏ သဘာဝ ခ်စ္စိတ္မွာ ယင္းေက်းလက္ ဝန္းက်င္မွာပင္  ေမြးဖြားလာေတာ့သည္။ ေက်ာင္းသို႔ သြားသည့္လမ္းတြင္ ပုံသဏၭာန္ ဆန္းဆန္းျပားျပားျဖင့္ သစ္႐ြက္မ်ားရွိေသာ ခ်ဳံပုတ္စိမ္းမ်ား၏ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာကို ခံစားႏိုင္သည္မွာ ကြၽန္မအတြက္ အခြင့္ထူးႀကီး တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ပန္းမ်ားကို ခူးၿပီး ကြၽန္မဆံေကသာတြင္ စိတ္တိုင္းက် မပန္ဆင္ဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ပင္။ (တခ်ဳိ႕ပန္းမ်ားမွာ လွပၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိသေလာက္ အဆိပ္ရွိသည္ကိုမူ ထိုစဥ္က မသိပါ။) တစ္ခါတြင္ အဆိပ္ရွိေသာ ပန္းတစ္ပြင့္ကို ပန္မိသည့္အတြက္ ဆရာမက ကြၽန္မကို ဆူပါသည္။ ကြၽန္မ ေခါင္းေပၚတြင္ ေသေစတတ္သည့္ ပင့္ကူတစ္ေကာင္ ေရာက္ေနသလို ပန္းပြင့္ကို ခ်က္ခ်င္းဆြဲယူ လႊင့္ပစ္လိုက္ရပါသည္။ ခ်ဳံပုတ္မ်ားၾကားတြင္ ပ်ံသန္းေနေသာ၊ သစ္ပင္မ်ားေပၚတြင္ နားေနေသာ ခ်စ္ခင္ စုံမက္ဖြယ္ ေကာင္းသည့္ ငွက္မ်ဳိးစုံကို ၾကည့္ရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းတတ္လာရာ ကြၽန္မတြင္ ငွက္ၾကည့္အက်င့္လည္း စြဲကပ္လာပါသည္။ ျမက္ပင္ရွည္မ်ားထဲသို႔ လမ္းျဖတ္ေလွ်ာက္ၿပီး လတ္ဆတ္ေသာ ရနံ႔မ်ားႏွင့္ ျပည့္ဝေသာ ေလကို ရွဴ႐ိႈက္ရသည္ကို ကြၽန္မႏွစ္သက္ပါသည္။

သည္ျမန္မာႏိုင္ငံ အထက္ပိုင္းေဒသကို ကြၽန္မ တစ္ခါမွ် မေရာက္ဖူးပါ။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မ ၾကားထားသမွ် မႏွစ္ၿမဳိ႕ဖြယ္ရာ ရာသီဥတုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြၽန္မ စိုးရိမ္ ပူပန္ခဲ့ပါသည္။ ႐ုံးခန္းအျပင္ဘက္ကို ထြက္သည့္အခ်ိန္မွာ စာသင္ခန္းမ်ား၏ အမိုးေပၚတြင္ ေနေရာင္ေတာက္ေနေသာ သြပ္ျပားမ်ားက အလြန္ေတာက္ပေသာ ေနေရာင္ျခည္ကို အလင္းျပန္ေနေၾကာင္း ကြၽန္မ သတိထားမိပါသည္။ ၿပီးေတာ့ သည္အလင္းေရာင္က ကြၽန္မ မ်က္စိမ်ားကို က်ိန္းစပ္ေစပါသည္။ မိုးေကာင္ကင္မွာ မိုးကုပ္စက္ဝိုင္း တစ္ခုလုံးကို အျပာၾကည္ၾကည္ႏွင့္ ေတာက္ပစြာ ျဖန္႔ၾကက္ထားပါသည္။ ေျမျပင္တြင္ အရိပ္ရသစ္ပင္မရွိ၊ ပန္းပင္မရွိ၊ သစ္ပင္မရွိ၊ ႏွမ္းပင္မ်ားသာ ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္အတြင္း သြားလာေနေသာ ႏြားတစ္ေကာင္၊ ႏွစ္ေကာင္ ရွိပါသည္။ ေန႔လယ္ခင္း လက္ခ်ာၿပီးပါက ပလက္ေဖာင္း ပူပူေပၚတြင္ ေလးလံေသာ ေျခေထာက္ျဖင့္ ေျခလွမ္းမ်ားမွာ ေႏွးေကြးလ်က္ ရွိသည္။ ပထမ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ကြၽန္မသည္ ရန္ကုန္သို႔ အပတ္စဥ္ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း ျပန္ပါသည္။ တနလၤာေန႔ နံနက္တြင္မူ မ်က္တြင္းမ်ား ခြက္ဝင္ေနၿပီး ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္မ်က္ႏွာႏွင့္ ျပန္လာရပါသည္။

တစ္လွည့္စီလာသည့္ ဧည့္ဆရာမ်ားႏွင့္ သုံးလၾကာေလာက္ သင္ၾကားၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ပုံမွန္ အဂၤလိပ္စာဆရာက သင္ၾကားေပးျခင္းကို ႏွစ္သက္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဌာနတြင္းသို႔ လာေရာက္ အကူအညီေတာင္းခ်ိန္တြင္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္သာ လာသင္သည့္ ဧည့္ဆရာမ်ားမွာ အၿမဲလိုလို မရွိေတာ့ပါ။ ကြၽန္မအံ့ၾသရသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ အေဆာင္ေနတာ၊ စာသင္ၾကားရတာ၊ စားေသာက္ရတာ ၿပီးေတာ့ သူတို႔မိဘေတြကို တိုင္ပင္သလိုမ်ဳိး၊ မိဘေမတၱာကို ငတ္မြတ္သလိုမ်ဳိး လူမႈဆက္ဆံေရး ကိစၥမ်ားအထိ ျပႆနာအားလုံးကို ဆရာမေတြႏွ င့္ ေျပာဆိုရတာကို သူတို႔ေတြက ေက်နပ္ႏွစ္သက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြၽန္မတို႔ တည္းခိုေဆာင္ေတြဆီ လာလည္တာမ်ဳိး သို႔မဟုတ္ ကြၽန္မတို႔ကို သူတို႔တည္းခိုေဆာင္ဆီ အလည္ေခၚသြားတာမ်ဳိး သို႔မဟု တ္ ျမသလြန္ဘုရားကို အတူသြားၾကဖို႔ ေျပာတာမ်ဳိးျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ သူတို႔သံေယာဇဥ္ကို ထုတ္ေဖာ္ျပတတ္သည္။ မိခင္တစ္ေယာက္၏ ခ်စ္ခင္ယုယမႈမ်ဳိးျဖင့္ ကြၽန္မ ျပန္လာခ်ိန္တြင္ သူတို႔ေတြမွာ ကမာၻေပၚမွာ အေပ်ာ္ဆုံးလူမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေဆာင္းရာသီ နံနက္ခင္းတစ္ခုကို ကြၽန္မ ဘယ္ေတာ့ မွ ေမ့မည္မဟုတ္ပါ။ အေႏြးထည္ေတြ ဝတ္လာေသာ ကြၽန္မသည္ ဌာနတံခါးဝသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ကြၽန္မ၏ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားမွာ အဆင္သင့္ ေရာက္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ သူတို႔၏ ခ်ဳိသာလွေသာ အသံမ်ားျဖင့္ “ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေမြးေန႔ျဖစ္ပါေစ” ဟု ေအာ္ဆိုလ်က္ သူတို႔ေတြက ႏွင္းဆီနီပန္း တစ္စ ည္းျဖင့္ ကြၽန္မကို အံ့အားသင့္သြားေစပါသည္။ ကြၽန္မေမြးေန႔ကို သူတို႔ေတြ ဘယ္လိုလုပ္ သိသြားပါလိမ့္။ သူတို႔ေတြ၏ ေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာေၾကာင့္ အိမ္လြမ္းစိတ္ႏွင့္ အထီးက်န္ဆန္မႈ ခံစားခ်က္ကို ေမာင္း ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

ကြၽန္မအခန္းထဲကို တံခါးေအာက္ကေန ေႁမြဝင္သြားတာ ျမင္လိုက္ရတယ္ဟု တျခားလူေတြက ကြၽန္မကို သတိေပးသံ ၾကားရခ်ိန္မွာ ေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆုံး အခိုက္အတန္႔ ကာလတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ေႁမြကို ကြၽန္မမ်က္စိျဖင့္ တပ္အပ္ မျမင္ရသည့္တိုင္ ေႁမြဆိုေသာ စကားလုံးကို ၾကားေသာအခါတိုင္း ကြၽန္မမွာ ေက်ာခ်မ္းရသည္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ သတၱဝါတစ္ေကာင္ တစ္ေနရာရာမွာ ပုန္းေအာင္းေနႏိုင္တဲ့ အခန္းထဲကို ကြၽန္မ ဝင္သြားတာ မရဲတင္းလြန္းေပဘူးလား။ ကြၽန္မအိမ္နီးခ်င္းမ်ားက အေျပးအလႊား လာၿပီး ေျခာက္လန္႔သံေပးကာ ၾကမ္းျပင္ႏွင့္ အိပ္ရာခုတင္တို႔ကို ဟိုနားဒီနား ႐ိုက္ပုတ္၍ ကူညီၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ည္းအႏွီးသာ။ ယင္းသတၱဝါကို ဘယ္ေနရာမွ ရွာမေတြ႕ပါ။ တျခားအခန္း ဘက္ ကူးသြားတာ ျဖစ္မယ္ဟု သူတို႔က သုံးသပ္ၾကသည့္တိုင္ ေၾကာက္အား မေျပေသးပါ။ ကြၽန္မ အိပ္ရာခုတင္ေပၚက ေစာင္ႏွင့္ ေခါင္းအုံးမ်ားၾကားတြင္ သည္သတၱဝါ ဝင္ေနသည္ဟု စဥ္းစားမိၿပီး ကြၽန္မဒူးေခါင္းမွာ အားေပ်ာ့ယိုင္လဲခ်င္သလို ခံစားရပါသည္။ ထိုေန႔ညက ကြၽန္မ အေပါင္းအသင္း တစ္ေယာက္က ကြၽန္မအိပ္ရာတြင္ အတူလာအိပ္ေပးရန္ ကမ္းလွမ္းေသာအခါ ေက်းဇူးတင္ ဝမ္းေျမာက္စြာ လက္ခံလိုက္ပါသည္။

တစ္ညလုံး ႏိုးမေနရေအာင္ အိပ္ေဆးေတြ ေသာက္ထားေသာ္လည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ မသက္သာ ဖြယ္ရာ ေျခာက္အိပ္မက္ဆိုး၏ ေျခာက္လန္႔ျခင္းကို ခံရပါသည္။ ထိုေန႔ ညသန္းေခါင္ယံ အခ်ိန္တြင္ ပထမေတာ့ ကြၽန္မအိပ္မက္ထဲကဟု ထင္မိေသာ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေအာ္သံတစ္ခုက ကြၽန္မ မ်က္လုံးမ်ားကို ႐ုတ္တရက္ အလန္႔တၾကား ျပဴးက်ယ္သြားေစပါသည္။ ေႁမြ…ေႁမြ…ကြၽန္မ အခန္းေ ထာင့္မွာ၊။ သည္အသံမွာ ကြၽန္မ၏ ေဘးခန္းမွျဖစ္ရာ ဘာျဖစ္တာလဲသိရေအာင္ ကြၽန္မတို႔ေတြ အိပ္ရာေပၚက ခုန္ဆင္းၿပီး အျပင္ဘက္ကို ေျပးထြက္လာၾကသည္။ ထိုအခန္းနီးခ်င္းေတြက တံခါးေပါက္ကို တြန္းဖြင့္ၿပီး ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေျပးထြက္လာကာ အကူအညီ ေအာ္ေတာင္းၾကသည္။ တစ္မိနစ္အတြင္း မွာပင္ အေစာင့္တစ္ေယာက္ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ေရာက္လာၿပီး တျခားသူေတြက ေႁမြကို အေသ႐ိုက္ သတ္ေနစဥ္ ေခါင္းက ကိုင္ဖမ္းလိုက္ပါသည္။

ကြၽန္မအံ့ၾသရသည္မွာ တကၠသိုလ္မွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ထက္ ငယ္ေသာ မေကြးၿမဳိ႕တြင္ တည္ရွိေသာ္လည္း စာသင္ခန္းတစ္ခန္း၏ ေခတ္မီေသာ သြင္ျပင္ လကၡဏာရပ္ အားလုံးကို ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိေရာက္ေသာ သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈ အေျခအေနကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမည့္ LCD ပ႐ိုဂ်က္တာမ်ား၊ ကြန္ပ်ဴတာမ်ား၊ တီဗီမ်ားႏွင့္ ပန္ကာမ်ားကို ေနရာတိုင္းတြင္ ရႏိုင္သည္။

မေကြးမွ ေဆးေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ရန္ကုန္က ေဆးေက်ာင္းသားမ်ား နည္းတူ ဉာဏ္ရည္ထက္ျမက္ သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ သူတို႔ေတြမွာ ႐ိုးပေလး၊ ဂိမ္းမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႔ငယ္မ်ားတြင္ ေကာင္းစြာ ေဆာင္႐ြက္ႏို င္ေၾကာင္း သူတို႔၏ အရည္အေသြးႏွင့္ စြမ္းရည္ကို ျပသႏိုင္ခဲ့သည္။

စာသင္ခန္း အ႐ြယ္အစား ႀကီးလြန္းၿပီး ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာ အခ်ဳိး မွ်မွ်တတ မရွိတာေၾကာင့္ ေက်ာင္း သားအားလုံးကို စကားေျပာ စြမ္းရည္ႏွင့္ ရွင္းလင္းတင္ျပမႈစြမ္းရည္ (Presentation Skills) တိုးတက္ေ အာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည့္တိုင္ ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕ကိုမူ တစ္စုံတစ္ရာေသာ အတိုင္းအတာအထိ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ (အခန္းေအႏွင့္ ဘီတစ္ခန္းစီတြင္ ေက်ာင္းသား ႏွစ္ရာ့ ငါးဆယ္စီ ရွိပါသည္။)

ဝန္ထမ္းအသစ္မ်ား ေရာက္လာေသာအခါ အုပ္စုငယ္မ်ားျဖင့္ စကားေျပာ ေလ့က်င့္မႈမ်ား ဖန္တီးရန္ ႀကဳိးစားခဲ့သည့္တိုင္ စံႏႈန္းအရမူ အုပ္စုငယ္မ်ားမွာ အ႐ြယ္အစား ႀကီးေနဆဲ ျဖစ္သည္။ စာသင္ခန္းႏွင့္ သင္ၾကားေရး ဝန္ထမ္း (ဆရာ) အကန္႔အသတ္အရ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ပို၍ငယ္ေအာင္ ဖြဲ႔ထားသည့္ အဖြဲ႔မ်ားမွာ ေက်ာင္းသား ေျခာက္ဆယ္ဝန္းက်င္ ရွိပါသည္။

ေက်ာင္းသား ေျခာက္ဆယ္မွာ အုပ္စုငယ္အတြက္၊ စာသင္ခန္းႏွင့္ ဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ မ်ားလြန္းအား ႀကီးပါသည္။ အီဒင္ဘာ့ဒ္ (Edinburg) ရွိ ဆရာဖြံ႔ၿဖဳိးေရး သင္တန္းတြင္ ဆုံခဲ့ေသာ ကြၽန္မမိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္မွာ ဘာသာစကားသင္ ဆရာတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ကြၽန္မစာသင္ခန္း အ႐ြယ္အစားကို ၾကားရေသာအခါ အလန္႔တၾကား ျဖစ္သြားဖူးပါသည္။

ကြၽန္မတို႔မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီကို ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ေျပာတတ္ေအာင္ မသင္ေပးႏိုင္ေ သာ္လည္း ပင္ကို အဂၤလိပ္စာအေျခခံ အကန္႔အသတ္သာ ရွိၿပီး ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ လာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အခြင့္အလမ္းမ်ားႏွင့္ တကယ့္ (အဂၤလိပ္ စကားေျပာ) ပတ္ဝန္းက်င္မ်ဳိး ေပးအပ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ရလဒ္အျဖစ္ အခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ သင္႐ိုးကို စိတ္တိုင္းက် အဆင့္သို႔ မေရာက္ေတာ့ပါ။

အဂၤလိပ္စာ အေရးအသား တိုးတက္ဖို႔အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ အပတ္စဥ္တိုင္း (အဂၤလိပ္ လို ေရးသားထားေသာ) ဒိုင္ယာရီမွတ္စုႏွင့္ အဆိုင္းမန္႔မ်ားကို တင္ရပါသည္။ ေက်ာင္းသားတိုင္း ကြၽန္မတို႔ဌာနရွိ အဂၤလိပ္စာ အဖတ္စြမ္းရည္ႏွင့္ နားေထာင္စြမ္းရည္ ေလ့က်င့္ခန္း (Reading and Audio Room-RAR) မွ (အဂၤလိပ္) ဝတၳဳတစ္အုပ္ သို႔မဟုတ္ ရီးဒါးဒိုင္ဂ်က္ တစ္ေစာင္ (Reader’s Digest) ကို ငွားရၿပီး လကုန္တိုင္း ယင္းစာအုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေရးတင္ရပါသည္။ ဝတၳဳမ်ား၊ ရီးဒါးဒိုင္ဂ်က္ စာေစာင္မ်ား၊ ရည္ညႊန္းစာအုပ္မ်ား၊ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ အဂၤလိပ္စာစာေမးပြဲ ျပင္ဆင္ ရန္အတြက္ တိပ္ေခြမ်ားႏွင့္ စီဒီခ်ပ္မ်ားကို စာအုပ္စင္မ်ားေပၚတြင္ ျဖည့္ထားေပးသည့္အျပင္ အဂၤလိပ္စာ နားေထာင္မႈစြမ္းရည္ ေလ့က်င့္ရာတြင္ သုံးရန္ ကက္ဆက္မ်ား၊ နားၾကပ္ႏွင့္ တြဲထားေသာ ဒီဗီဒီစက္မ်ားျဖင့္ RAR အခန္းကို ကြၽန္မတို႔ တည္ေထာင္ထားသည္။

အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားႏွင့္ ရင္းႏွီးရန္ CNN သတင္းႏွင့္ အျခားေသာ စိတ္ဝင္စားစရာ အစီအစဥ္မ်ားကို ၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္အတြက္ ၿဂဳိဟ္တုစေလာင္း တစ္ခုကို ထည့္ထားသည္။ ကြၽန္မ စိတ္ပ်က္ရသည္မွာ စင္ေပၚက စာအုပ္မ်ားႏွင့္ တိပ္ေခြမ်ားကို ၾကည့္ဖို႔ သို႔မဟုတ္ CNN သတင္း ထိုင္နားေထာင္ဖို႔ အခန္းထဲသို႔ ဝင္လာေသာ ေက်ာင္းသား ဆယ္ေယာက္ေလာက္က လြဲလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ သို႔မဟုတ္ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္႐ုံသာ ရွိျခင္းျဖစ္သည္။ သည္လိုႏွင့္ ဖိအားရွိမွသာ လူေတြက အလုပ္လုပ္ တတ္ၾကသည္ ဆိုတာကို ကြၽန္မ နားလည္လာၿပီး RAR အခန္းမွ ဝတၳဳအႏွစ္ခ်ဳပ္ကို အဆိုင္းမန္႔ ေရးတ င္ရန္ ေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္လိုက္သည္။ ေအာင္ျမင္မႈ ရပါသည္။

အျခားတစ္ဖက္တြင္မူ ျပႆနာတစ္ခု တက္လာေတာ့သည္။ ကြၽန္မ၏ သင္ၾကားေရး ဝန္ထမ္းမ်ားမွာ အမွားျပင္ဆင္ခ်က္ ၿပီးစီးေအာင္ ရက္သတၱပတ္တိုင္း အဆိုင္းမန္႔ အေစာင္ေျခာက္ဆယ္ႏွင့္ နပန္း လုံးရေတာ့သည္။ ယင္းမွာ သူတို႔အတြက္ အလြန္ေလးလံေသာ အလုပ္ဝန္ထုပ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ သူတို႔ စားပြဲခုံမ်ားေပၚတြင္ စာအုပ္ပုံႀကီးကို ခပ္ျမင့္ျမင့္ ပုံထားသည္။ အမွားျပင္ဆင္မႈ သုံးသပ္ခ်က္ကို စာသင္ခန္းထဲတြင္ ေယဘုယ် လုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္းကိုမူ ကြၽန္မတို႔ လုပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိပါ။ ကြၽန္မ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားမွာ ႏွစ္လိုဖြယ္ မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ျဖင့္ စိတ္အားတက္ႂကြမႈကို အၿမဲထိန္းထားၾကၿပီး အလုပ္မ်ားေသာ ပ်ားမ်ားလို အလုပ္လုပ္ၾကရေသာ္လည္း ကုလားထိုင္ကို ေက်ာမီွထားလ်က္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနဟန္ကို တစ္ခါမွ် မျမင္ရဖူးပါ။

ကြၽန္မကိုယ္တိုင္လည္း ေက်ာင္းစာျပင္ပ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ရၿပီး ေကာ္မတီ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားတြင္ အတြင္းေရးမွဴး၊ ဘ႑ာေရးမွဴးႏွင့္ အဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ရပါသည္။ ေကာ္မတီမ်ား မွာ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္ စိမ္းလန္းေရးေကာ္မတီ (Green Campus Committee) ေက်ာင္းစာၾကည့္တို က္ ေကာ္မတီ၊ ၾကက္ေျခနီအသင္း၊ ဝန္ထမ္းသာယာဝေျပာေရး ေကာ္မတီ၊ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးႏွင့္ ပညာသင္ဆု ဘုတ္အဖြဲ႔ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ၾကပ္မတ္ေရးေကာ္မတီ (Dress Code Committee) တို႔ ျဖစ္သည္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ၾကပ္မတ္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ရစဥ္က အခ်ိန္မ်ားကို ကြၽန္မ သတိရမိပါေသးသည္။ အရွက္မလုံေသာ၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ တီရွပ္အက်ႌႏွင့္ ဂ်င္းေဘာင္ဘီမ်ားကို ဝတ္ဆင္လာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေတြ႔ပါက ဒဏ္တပ္ရသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အဝတ္အစား ကို ေစာင့္ၾကည့္ရန္ ကြၽန္မတို႔မွာ ရွစ္နာရီႏွင့္ ကိုးနာရီၾကားတြင္ ဘတ္စ္ကားဂိတ္၌ ေစာင့္ၾကရသည္။

တစ္ခါတစ္ရံ သူတို႔ေတြမွာ ဒဏ္တပ္ခံရျခင္းမွ လြတ္ေအာင္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွ ခုန္ဆင္းၿပီး အေျပးၿပဳိင္ ပြဲမွာလို အလ်င္စလို ေျပးၾကသည္။ တီရွပ္ႏွင့္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီကို သူတို႔ေတြ ဝတ္ဆင္လာတိုင္း ကြၽန္မကို ျမင္တာႏွင့္ ကြၽန္မလာမည့္ လမ္းမွ ေရွာင္ပုန္းဖို႔ ႀကဳိးစားၾကသည္။ ဘြဲ႕ရၿပီးလို႔ ေဆးကုသ ခြင့္လက္မွတ္ အတြက္ တကၠသိုလ္သို႔ သူတို႔ေတြ ျပန္လာၾကသည့္ အခ်ိန္အထိ သူတို႔တြင္ ထိုခံစားခ်က္ ရွိဆဲျဖစ္သည္။ “ေဟ့ေကာင္ေတြ …ေျပး…ေျပး…ေျပး…မင္းတို႔ တီရွပ္ဝတ္လာလား.. ဂ်င္းဝတ္လာ လား…ဆရာမလီ (Teacher Le) လာေနၿပီ”

ေနာက္ထပ္ စိတ္ေက်နပ္စရာ တစ္ခုမွာ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္ ဝန္းက်င္တြင္ စိုက္ပ်ဳိးရန္ သုံးေသာင္းဖိုးေလာက္ တန္ေသာ သစ္ပင္ေပါက္မ်ားႏွင့္ အပင္ႀကီးမ်ားကို ဝယ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုအခါတြင္ ထိုသစ္ပင္အား လုံးမွာ အရိပ္အာဝါသ ေပးရန္သာမက ေက်ာင္းသားမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေပးရန္ အေတာ္အသင့္ အ႐ြယ္ေ ရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္ တစ္ခုလုံးမွာ သစ္ပင္စိမ္းမ်ား၊ ပန္းပြင့္မ်ားျဖင့္ အေရာင္မ်ဳိး စုံစုံလင္လင္ရွိၿပီး အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ လက္ခ်ာသင္ၿပီးေနာက္ စာသင္ခန္း ျပင္ပသို႔ ထြက္လာေ သာ ဆရာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ စိတ္အပန္းေျဖစရာ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုကို ဖန္တီးေပးထားႏို င္ၿပီ ျဖစ္သည္။ စာသင္ခန္းမ်ားဆီသို႔ သြားသည့္ ပလက္ေဖာင္းမွာ လမ္းမလယ္သို႔ ေလးကိုင္းပုံစံညႊတ္ က်ေနေသာ အရိပ္ရ တမာပင္တန္းႀကီးမ်ားျဖင့္ နတ္ဘုံနတ္နန္း တစ္ခုဟု ထင္ရပါသည္။ တမာပင္ မ်ားမွာ ႏို႔မလိုင္ေရာင္ ရွိသည့္ ၾကယ္ကေလးမ်ား စုေဝးေနသည့္ႏွယ္ ေသးငယ္ၿပီး ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းေသာ ပန္းပြင့္မ်ားကို ရာသီခ်ိန္တြင္ ပြင့္ေပးကာ ေလထဲတြင္ အင္မတန္ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာရနံ႔ျဖင့္ ျဖည့္ဆည္းေပး ပါသည္။

ကြၽန္မမွာ ကန္တီးမွ ေက်ာင္းေဆာင္-စီ (Block-C) သို႔ လမ္းေလွ်ာက္သြားေသာအခါ ရာသီဥတု ဘယ္ေလာက္ပင္ ဆိုးဝါးေစကာမူ ပန္းေရာင္၊ အဝါေရာင္၊ အနီေရာင္ႏွင့္ မရမ္းေရာင္ ရွိေသာ တာရွည္ခံ ပန္းပြင့္မ်ား တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ပြင့္ေနၿပီး အၿမဲတမ္း ေတာက္ပ လတ္ဆတ္ေနဟန္ရွိသည့္ စကၠဴပန္းပင္ႀကီး ကို ေငးေမာရန္ မၾကာခဏ လွည့္ၾကည့္ပါသည္။ သည္အပင္မ်ားက အက်ပ္အတည္း အခက္အခဲ ကာလတြင္ ႀကံဳေတြ႔ရေသာ အရာတို႔ကို သည္းခံရန္ ကြၽန္မကို စိတ္အားတက္ႂကြေစၿပီး ဘဝတြင္ ရွင္သန္ေနထိုင္ရန္ နည္းလမ္းကိုလည္း လမ္းညႊန္ေပးပါသည္။

အေျဖလႊာမ်ား၊ သင္ခန္းစာ အစီအစဥ္မ်ား၊ အစည္းအေဝးမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းစာ ျပင္ပလႈပ္ရွားမႈတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အလုပ္႐ႈပ္ေနေသာ တကၠသိုလ္သစ္၏ လက္ဦးဆရာ တစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ကြၽန္မ၏ဌာနကို တိုးတက္လာေအာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကဳိးစားခဲ့ရေသာ ကြၽန္မအဖို႔ ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ရာ အခ်ိန္မရွိခဲ့ဖူးပါ။ ကြၽန္မ၏ ဘဝတစ္ခုလုံးကို အလုပ္တြင္သာ တအားစူးစိုက္ထားရာ သုံးနာရီ ထိုးမွသာ နာရီကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ရန္ သတိရသည္မွာ အၿမဲလိုလိုပင္။ အမ်ားေသာအားျဖင့္ ညေနခင္းမ်ားမွာ လက္ခ်ာမ်ား၊ အစည္းအေဝးႏွင့္ ေကာ္မတီ တာဝန္မ်ားအတြက္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
(စာေရးသူ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ မူရင္းေဆာင္းပါးမွ အခ်ဳိ႕ကို ခ်န္လွပ္ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္သည္။)

ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္

No comments:

Post a Comment