Sunday, June 15, 2014

ဗိႆႏိုးၿမိဳ႕ေဟာင္းဆီ သြားလည္စဥ္

Written by ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္ Credit to http://thevoicemyanmar.com/index.php/society/item/547-pt

မုခ္ဝတြင္ တံခါးေစာင့္ႏွစ္ေယာက္က လွံရွည္ႀကီးတစ္စင္းစီ ကိုင္လ်က္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ေစာင့္ေနၾကပါသည္။ သူတို႔သာ သက္ရွိမ်ား ျဖစ္လွ်င္ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈအရ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ေမာင္းကို ကိုင္လ်က္ ဦးညႊတ္ အ႐ိုအေသေပးေကာင္း ေပးေပလိမ့္မည္။ အခုေတာ့
ေက်ာက္႐ုပ္ သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ သူတို႔ေတြမွာ မတုန္မလႈပ္၊ ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္း
လွသည္။

သူတို႔ ေဘးတစ္ဖက္ရွိ နံရံေပၚတြင္ ဝိုင္းဝိုင္းစက္စက္ အဝိုင္းႀကီး ႏွစ္လုံးမွာ ပန္းပြင့္ႀကီးမ်ားႏွယ္။ ယင္းအဝိုင္းႀကီးထဲတြင္ အဂၤေတအ႐ုပ္စုံမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ အိမ္မြန္၊ ခ႐ုသင္း၊ ဝရဇိန္၊ မြန္းတည့္ေန၊ ေနအ႐ုဏ္၊ ပလုတ္တုတ္ႏွင့္ ထိုင္ခုံ။ သေကၤတတစ္ခုခ်င္းစီတြင္ သူ႔အဓိပၸာယ္ႏွင့္သူ ရွိသည္သာ။ ခ႐ုသင္းဆိုလွ်င္ ေကာင္းျမတ္ေသာအခ်ိန္ ေၾကညာျခင္းကို ကိုယ္စားျပဳသလို ဝရဇိန္ ဆိုလွ်င္လည္း မေကာင္းသူကို ဆုံးမျခင္းဆိုေသာ အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္သည္။

ဤကား ဗိႆႏိုးၿမဳိ႕ေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမ ျဖစ္သည္။

မုခ္၀မွ အတြင္းပိုင္းသို႔ ေရာက္ရန္ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ပင္ အေတာ္သြားယူရသည္။ ပထမဆုံး စေတြ႕
ရသည္မွာ တံတားတစ္စင္း၏ေဘးမွ အုတ္နီ႐ိုးတန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘာအေဆာက္အအံုပါလိမ့္။ ဆိုင္ကယ္ကို ခဏရပ္ၿပီး ဆင္းၾကည့္မိသည္။ ကုန္းအမွတ္ (၃၆)၊ ၿမဳိ႕ဝင္ေပါက္ဟု ေရးထားေ သာ ေက်ာက္စာတစ္ခုကို ဖတ္ရသည္။ ထိုအခါမွ ယခင္ၿမဳိ႕ေဟာင္း၏ ၿမဳိ႕ဝင္ေပါက ္စစ္စစ္မွာ သည္ေနရာမွာပါလားဟု သိရသည္။ တူးေဖာ္ထားသည္မွာ မၾကာေသးပါ။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ကမွ တူးေဖာ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆိုင္ကယ္ ဆက္ေမာင္းလာခဲ့သည္။ ၿမဳိ႕ေဟာင္း၏ အတြင္းပိုင္းသို႔ ေရာက္ရန္ လမ္းဘယ္ဘက္သို႔ ခ်ဳိးေကြ႕ၿပီး တစ္မိုင္ခန္႔ သြားရေသးသည္။ သို႔ႏွင့္ နန္းေတာ္ရာကုန္းသို႔ ေရာက္သည္။ အုတ္နီ႐ိုး
တန္းမ်ား၊ အုတ္နီ႐ိုးအပုံမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ အုတ္ျမစ္ခ်ထားေသာ ပုံစံမွာ ေလးေထာင့္က်က် ျဖစ္
သည္ ။ ေဘးတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္တြင္မူ ကႏၲာရပင္ အခ်ဳိ႕ႏွင့္ တမာပင္အခ်ဳိ႕သာ ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းမွာ ၿမဳိ႕ေဟာင္း၏ အုတ္႐ိုးပုံကိုေငးလ်က္ အေဆာက္အဦးမွာ ဘယ္လိုပုံပန္း
သဏၭာန္ ရွိမည္၊ ပ်ဴလူမ်ဳိးတို႔ သမိုင္းမွာ မည္သို႔မည္ပုံ စသျဖင့္ ရွင္းျပမည့္သူရွိရင္ ေကာင္းမွာပဲ ဟု ေျပာမိသည္။

ဤေနရာတြင္ ပုဂံယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမမွ ကေလးမ်ဳိးေတြရွိလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟုလည္း စဥ္းစားမိသည္။ ပုဂံယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမမွ ကေလးငယ္မ်ားမွာ ပုဂံဘုရား သမိုင္းႏွင့္ ပုဂံေခတ္ သူရဲေကာင္းတို႔၏ သမိုင္းကို ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္ ႏွစ္ဘာသာလုံးျဖင့္ အရည္က်ဳိ ေသာက္ထားသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သူတို႔ကိုသာ ပါးစပ္ဟခြင့္ ေပးလိုက္ပါက ကရားေရလႊတ္ တတြတ္တြတ္ႏွင့္ မထစ္မေငါ့ ေျပာျပႏိုင္သည္။ ဤဗိႆႏိုး ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမတြင္မူ ပုဂံကေလးမ်ား မရွိေပ။ ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမကို လာသူမ်ားအဖို႔ ဗိႆႏိုးၿမဳိ႕ ေဟာင္းအေၾကာင္းကို ဖတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိပါက အုတ္နီ႐ိုးပုံတို႔ကို ၾကည့္၍ ျပန္႐ုံသာ ရွိေပမည္။

နန္းေတာ္ရာမွ ထြက္လာၿပီး ဆိုင္းဘုတ္ လမ္းညႊန္အတိုင္း ဆိုင္ကယ္ေမာင္းလာရာ ဘာသာေရးႏွ င့္ ေက်ာင္းသခၤမ္း အေဆာက္အအံုတို႔ကို တူးေဖာ္ထားေသာ ေနရာသို႔ ေရာက္သည္။ ထိုအေဆာက္ အအုံႏွစ္ခု၏ အုတ္႐ိုးမွာ တူးေဖာ္ထားသည့္ ေရွးေဟာင္း အုတ္႐ိုးမ်ားအနက္ အျမင့္ဆုံး ျဖစ္သည္။ ယင္းအုတ္႐ိုး ျမင့္ျမင့္မ်ားက ယခင္အုတ္႐ိုးမ်ားထက္ အေဆာက္အအံု ပုံသဏၭာန္ကို ပိုၿပီး ေပၚလြင္ေ စပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဘာသာေရး အေဆာက္အအံုပုံကိုမူ ျဖစ္တန္စြမ္း အေဆာက္အအံုပုံ တစ္ပုံဆြဲ လ်က္ ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ဤေနရာသို႔ တစ္ခါေရာက္ဖူးပါသည္။ ထိုစဥ္က ဘာသာေရး အေဆာက္ အအံုေဘးႏွင့္ အုတ္႐ိုးတြင္းရွိ ေျမကြက္လပ္ေနရာ အခ်ဳိ႕တြင္ ႏြားမ်ား၊ ဆိတ္မ်ား ျမက္စားေနသည္ ကို ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ ယခုအေခါက္တြင္လည္း ဆိတ္ေက်ာင္းေနေသာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကို ေတြ႕ရ
ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈဇုန္မ်ားကို ေရရွည္ထိန္းသိမ္းရာတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ လက္လြတ္စပယ္ ပစ္ထားျခင္းမွာ မျဖစ္ထိုက္ဟု ထင္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈ ဇုန္စီမံခန္႔ခြဲ သူမ်ား၏ ႐ုံးမွာလည္း ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ
နယ္ေျမ အဝင္တံခါးဝ နားေလာက္တြင္ ရွိသျဖင့္ တူးေဖာ္ထားေသာ ကုန္းေျမမ်ားႏွင့္ အေတာ္ေဝးပါ
သည္။ ယဥ္ေက်းမႈ အေဆာက္အအံုေဟာင္းတို႔ကို ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္စြမ္းမွာ အားနည္းႏိုင္စရာ ရွိပါသည္။

ယင္းကုန္းေျမမွ ဆိုင္ကယ္ကို လာလမ္းအတိုင္း ျပန္ေမာင္းလာခဲ့သည္။ ပထမဆုံး ခ်ဳိးေကြ႕လာ
ခဲ့ေသာ လမ္းမေပၚသို႔ ေရာက္မွ လမ္းမအတိုင္း ဆိုင္ကယ္ကို ေမာင္းလာခဲ့သည္။ ဘုရားတစ္ ဆူကို ေတြ႕ရသည္။ ေရႊေရာင္ေတာ္ဘုရားဟု သိရပါသည္။ ဘုရားေပၚတြင္ ေစ်းသည္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ စကားေျပာ ျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈဇုန္သို႔လာသူ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရွိသျဖင့္ ေစ်းမွာ ေရာင္းအေ
ကာင္းႀကီး မဟုတ္လွဟု ေျပာျပပါသည္။
 “ဟိုတစ္ေလာက ကားေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြ လာၾကတယ္။ ယူနက္စကို (UNESCO) က ဆိုလား ပဲ ေျပာသံၾကားတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြလည္း ထပ္တိုးမယ္လို႔ေတာ့ ၾကားတာပဲ” ဟု ေစ်းသည္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ေစ်းသည္ အမ်ဳိးသမီး၏စကားမွာ ဟုတ္ေလာက္ပါသည္။ ဗိႆႏိုးယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမကို ကမာၻ႔
ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္စာရင္း ဝင္ရန္အတြက္ အစိုးရက ႀကဳိးစားေနသည္။ သည့္အတြက္ ကမာၻ႔ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္အဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူအခ်ဳိ႕ လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈပုံရပါသည္။

ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ လွည့္ပတ္ၾကည့္႐ႈရာ ေမွ်ာ္စင္မည္းႀကီး တစ္ခုေပၚ၌ စည္ေတာ္ႀကီး
တစ္လုံးကို ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုအခါမွ ဗိႆႏိုး ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမတြင္
မပ်က္မကြက္ ၾကည့္သြားသင့္ေသာ အရာတစ္ခုကို သတိရေတာ့သည္။ ယင္းမွာ ရန္ပယ္ေခ်ာင္းျ
ဖစ္သည္။
ယခုစည္ေတာ္မွာ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္မွ စည္ေတာ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ရန္ပယ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ သိၾကားမင္း ဆက္သသည့္ အတုလ စည္ေတာ္ကို သတိရေစပါသည္။ ပန္ထြာဘုရင္မ လက္ထက္က ရန္သူမ်ား လာေရာက္ တိုက္ခိုက္လွ်င္ ယင္းအတုလ စည္ေတာ္ကိုသာ တီးလိုက္ပါက ရန္ပယ္ေခ်ာင္းမွာ ေခ်ာင္းေရႀကီးလာၿပီး ရန္သူတို႔ အလြယ္တကူ မဝင္ေရာက္ႏိုင္ေတာ့ဟု ဖတ္ရပါသည္။ သမိုင္း အစစ္အမွန္ ဟုတ္ေကာင္းမွ ဟုတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဝတၳဳသဖြယ္ ဖတ္လို႔ေတာ့ ေကာင္းသည္သာ။

သို႔ႏွင့္ ရန္ပယ္ေခ်ာင္းဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲဟု ေစ်းသည္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးကိုပင္ ေမးစမ္းယူရ
သည္။ မေကြးမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္ကယ္စီးလာပါက ဗိႆႏိုးၿမဳိ႕ေဟာင္းဘက္သို႔ ေရာက္ခါနီး တြင္ ျဖတ္ေမာင္းလာရေသာ တံတားေအာက္မွ ေခ်ာင္းမွာ ရန္ပယ္ေခ်ာင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရေတာ့သည္။ အျပန္ခရီးတြင္မွ ဆိုင္ကယ္ရပ္၍ ဂ႐ုတစိုက္ ၾကည့္မိပါသည္။ ရန္ပယ္
ေခ်ာင္းမွာ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ ဖတ္ရသေလာက္ ၾကမ္းတမ္းျခင္း မရွိလွပါ။ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ စီးဆင္းေနပါသည္။ သဲေသာင္ေပၚေနေသာ ေနရာအခ်ဳိ႕တြင္မူ ၾကက္သြန္
ခင္းအခ်ဳိ႕ စိုက္ပ်ဳိးထားပါသည္။

ဗိႆႏိုး ၿမဳိ႕ေဟာင္းမွ မထြက္ခင္ ဗိႆႏိုး ေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတိုက္ကို ဝင္ၾကည့္ခဲ့ပါေသး
သည္။ ယခင္တစ္ေခါက္ လာတုန္းကလည္း ဝင္ၾကည့္ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၿမဳိ႕ေဟာင္း ကို ေရာက္တိုင္း ျပတိုက္ကိုမူ ပုံမွန္ ဝင္ၾကည့္ခ်င္မိပါသည္။ ဝင္ၾကည့္ရက်ဳိး နပ္ပါသည္။ ျပတိုက္မွာ အခင္းအက်င္း အခ်ဳိ႕ကို ေျပာင္းလဲထားပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ပထမအေခါက္ ေရာက္စဥ္က ပုဂံေခတ္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ႂကြင္းတို႔ကိုပါ ခင္းက်င္း ျပသထားသည္။ ယခုအခါတြင္မူ ယင္းပစၥည္းမ်ား မရွိေတာ့ပါ။ ပ်ဴေခတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း တို႔
ကိုသာ သီးသန္႔ ခင္းက်င္းျပသထားပါသည္။

ခင္းက်င္းျပသ ထားသမွ်ထဲတြင္ အႀကဳိက္ဆုံး ပစၥည္းမွာ အ႐ိုးအိုးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အ႐ိုးအိုးမ်ားမွာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိသည့္အျပင္ အိုးလည္ရစ္ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းတို႔တြင္ ငွက္႐ုပ္မ်ားႏွင့္ အလွအပတို႔ကို ပုံေဖာ္ထားပါသည္။ ပ်ဴတို႔မွာ လူေသကို မီးသၿဂဳႋဟ္၍ ျပာကို အိုးျဖင့္ ထည့္ထားတတ္သည္ဟု ဖတ္ရသည္။ သာမန္လူတို႔၏ျပာကို ေျမအိုးျဖင့္ ထည့္၍ ရွင္ဘုရင္၊ မိဖုရားတို႔၏ ျပာကိုမူ ေက်ာက္အိုးျဖင့္ ထည့္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ခဲ့ရသည္မွာ ေျမအိုးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ျပတိုက္ထဲတြင္ ျပသထားေသာ
ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ားအနက္ အမ်ားဆုံးမွာလည္း ယင္းအ႐ိုးအိုးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ျပတိုက္မွ ထြက္ လာၿပီးေနာက္ ၿမဳိ႕ေဟာင္းတြင္း၌ ၾကည့္႐ႈစရာ ကုန္ေလၿပီ။

ဤကား ဗိႆႏိုးၿမဳိ႕ေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမ ျဖစ္သည္။

ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္

No comments:

Post a Comment