Sunday, June 1, 2014

ေမွာ္႐ံုေတာသို႔ တိုးဝင္ၾကည့္စဥ္

Written by  ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္

ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလုံးရွိ အေရာင္မ်ားမွာ သစ္သစ္လြင္လြင္ မေတာက္ပႏိုင္ၾကပါ။ အေရာင္တိုင္း အေရာင္တိုင္းမွာ ခပ္ညစ္ညစ္၊ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းေတာ့ စြန္းထင္ေနသည္သာ။ အနီဆိုလည္း အနီသစ္သစ္ လြင္လြင္ အေရာင္မ်ဳိးမဟုတ္၊ အနီညစ္ညစ္ႏြမ္းႏြမ္း အေရာင္ ျဖစ္သည္။ အျပာလည္း ထို႔အတူပင္၊ အျပာညစ္ညစ္။ အစိမ္းဆိုလည္း အစိမ္းညစ္ညစ္။ ယုတ္စြအဆုံး လူေတြသည္ပင္လွ်င္ မည္းမည္းညစ္ညစ္။ ဤကား မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးတြင္ရွိေသာ ထန္းကိုင္း ေရနံေမွာ္ထြက္ ေရနံေခ်းေၾကာင့္ ထပ္တူညီေနေ သာ တစ္ေသြးတစ္သံတည္းေသာအေရာင္ ျဖစ္သည္။
‘ဂ်ဳံး...ဂ်ဳံး...ဂ်က္...ဂ်က္’ ဆိုေသာ သံစဥ္မွာ ယင္းေရနံေမွာ္၏ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီပတ္လုံး ဂီတသံ ျဖစ္သည္။ ေရနံဆီနံ႔ သင္းသင္းကို သယ္ေဆာင္ လာေသာေလမွာ ယင္းေဒသ တစ္ခုလုံးကို လႊမ္းၿခံဳထားေသာ အေမႊးနံ႔သာ ျဖစ္သည္။ အနီ၊ အျပာ၊ အစိမ္းေရာင္မိုးကာစတို႔ကို ဝါးတိုင္ ထူထားေသာ ပိရမစ္ပုံတဲကေလးမ်ားမွာ က်ပ္က်ပ္ညပ္ညပ္ ရွိလွသည္။ ျမင္ကြင္းတစ္ခုလုံးမွာ ယခုႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစု ေခတ္သစ္တြင္ ျမင္ေနရေသာ ျမင္ကြင္း ျဖစ္ သည့္တိုင္ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္မူ ဆယ့္ရွစ္ရာစုေႏွာင္းပိုင္း ဆယ့္ကိုးရာစုဝန္းက်င္ခန္႔က ႐ိုက္ကူး ထားေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း ေရနံေခ်ာင္းၿမဳိ႕ရွိ လက္ယက္ တြင္းတူး ေရနံေမွာ္ဓာတ္ပုံမ်ားကို ၾကည့္ေနရသလိုပင္။

“ေရနံလက္ယက္တြင္း တူးတာက တစ္ကမ႓ာလုံးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တာ။ ဒါေၾကာင့္ ငါက ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ခ်င္တာ။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို ျပန္ေရာက္ရင္ ဒီပုံေတြကို ဓာတ္ပုံျပခန္း ဖြင့္ျပမယ္” ဟု ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံသား ဓာတ္ပုံဆရာ Shom က ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာျပသည္။ သူ႔ကို မေကြးၿမဳိ႕ရွိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ ဆုံခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစဥ္က ေရနံေခ်ာင္းဘက္မွ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ ျပန္လာေသာ Shom မွာ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရသည္ကို ဘဝင္မက် ျဖစ္ေနပုံရသည္။ သူ႐ိုက္ခ်င္ေသာပုံမွာ ေရနံကို လက္ ယက္တြင္း တူးေနပုံ၊ ေရနံေခ်ာင္းတြင္မူ လက္ယက္တြင္းမ်ား မရွိေတာ့။ အစိုးရ၏ၿငိမ့္တြင္း (စက္တြင္း) မ်ားသာ ရွိေတာ့သည္။ ယခုထန္းကိုင္း ေရနံေမွာ္ေရာက္ေတာ့ သူႏွင့္ ျပန္ဆုံမိၾကသည္။ သူက ဓာတ္ပုံကို အျဖဴအမည္း (Black&White) ျဖင့္သာ ႐ိုက္ကူးရာ သူ႔ဓာတ္ပုံ မ်ားသည္ပင္လွ်င္ ဆယ့္ကိုးရာစုဝန္းက်င္ ခန္႔က ေရနံေခ်ာင္း ေရနံေျမ၏ ဓာတ္ပုံမ်ားႏွင့္ တူသလိုလိုပင္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ သတင္းသမားမ်ားမွာ ေရနံေမွာ္ေဘးရွိ ကုန္းျမင့္တစ္ခုေပၚတြင္ ေဆာက္ထားေသာ တဲငယ္ထဲတြင္ ခဏနားေနရသည္။ ေရနံေမွာ္ အတြင္းသို႔ လိုက္လံျပသေပးမည့္ ေမွာ္လုပ္သား တစ္ေယာက္ကို ေစာင့္ရင္း နားေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ တဲငယ္ထဲတြင္ လက္ေတာက္ခုံ (ဇယ္ခုံ) တစ္ခုရွိသည္။ ဆယ္ေက်ာ္ သက္စြန္းစြန္း ကေလးငယ္ သုံးေယာက္က လက္ေတာက္ခုံတြင္ ဇယ္ေတာက္ ေနၾကသည္။ သူတို႔လည္း မည္းမည္းညစ္ညစ္ပင္။ တစ္ခါတစ္ရံ လွန္ၾကည့္လိုက္ေသာ မ်က္လုံးမွ မ်က္သားျဖဴျဖဴ၊ တစ္ခါတစ္ရံ ၿပံဳးေပ်ာ္လိုက္ေသာ မ်က္ႏွာမွ သြားျဖဴျဖဴေလးေတြေလာက္သာ ေတာက္ေတာက္ေျပာ င္ေျပာင္ ရွိသည္။ သူတို႔၏အလုပ္မွာ ေရနံေကာက္သင္းေကာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ပဝါပိုင္းေလာက္ရွိတဲ့ အဝတ္စေလးနဲ႔ တြင္းေဘးက ေျမႀကီးေပၚမွာ တင္က်န္ေနတဲ့ ေရနံေလးေတြကို မိန္းကေလးမ်ား တို႔ပတ္တို႔ ေပးသလို တို႔တို႔ၿပီး စုပ္ယူရတာ။ ၿပီးေတာ့မွ ပါလာတဲ့ ဘူးေလးထဲ ညႇစ္ ထည့္ရတာေပါ့” ဟု ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ခင္မင္သြားေသာ ေရနံေမွာ္လုပ္သားကို ဆံရွည္က ဇာတ္သံပါပါျဖင့္ ရွင္းျပသည္။

သူက ဘဝစုံသူ ျဖစ္သည္။ ငယ္ငယ္က သူတို႔႐ြာတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ အဆိုၿပဳိင္ပြဲ၌ ဆုရၿပီး ေနာက္ပိုင္း အႏုပညာတြင္ စိတ္ဝင္စားကာ ႐ြာသို႔လာေရာက္ ကျပသည့္ မင္းသားသိန္းေဇာ္ ဇာတ္ေနာက္သို႔ လိုက္သြားဖူးသည္။ ဇာတ္ထဲတြင္ လူၾကမ္းအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရသလို ပညာရွိမွဴးႀကီးမတ္ႀကီး အေနႏွင့္လည္း ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရဖူးသည္။ ထို႔ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ထဲကထြက္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္သို႔ အလုပ္ သြားလုပ္လိုက္ေသးသည္။ တရားမဝင္ ေအာက္လမ္းမွ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖစ္ရာ ထိုင္းရဲမ်ား၏ အဖမ္းအဆီးခံရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ပို႔ခံရသည္။ သို႔ႏွင့္ ေရနံေမွာ္မ်ားတြင္ ေျခခ်မိရာ ယခုတိုင္ ေမွာ္၏ ဖမ္းစားျခင္းကို ခံထားရသူ ျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေစာင့္ေနသူ ေရာက္သည္ႏွင့္ မိုးကာညစ္ညစ္တို႔ လႊမ္းၿခံဳထားေသာ ေရနံေမွာ္တြင္းသို႔ စတင္ဝင္ေရာက္သည္။ ပိရမစ္ပုံ တဲငယ္ေလးမ်ား အၾကားတြင္ လူတစ္ကိုယ္သြားစာ ခ်န္ထားေသာ လမ္းၾကားေလးသို႔ ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ခပ္ေဝးေဝးတုန္းက ခပ္သင္းသင္းသာ အနံ႔ရေသာ ေရနံဆီနံ႔မွာ မႊန္ထူေနေအာင္ ေလထုကိုလႊမ္းမိုးထားသည္။ ေရနံထုတ္ရန္ လည္ပတ္ေနေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထု တ္ ျမင္းေကာင္ေရ ႏွစ္ဆယ့္ငါးေကာင္ အားရွိေသာ စက္ေဘးမွ ျဖတ္သန္းသြားတိုင္း သာမန္ေလထက္ ပိုပူေသာ အပူလိႈင္းတစ္ခုမွာ ေျခသလုံးသားကို ခပ္ျပင္းျပင္း လာ႐ိုက္သည္။

စက္ေမာင္းေနသူတို႔မွာ သမာဓိထူေထာင္ ေနသူတို႔ႏွင့္ပင္ တူေတာ့သည္။ ႀကဳိးတပ္ထားေသာ ပိုက္ကို စက္အားျဖင့္ ေမာင္းကာ ေျမေအာက္သို႔ ဂ႐ုတစိုက္ခ်သည္။ ႀကဳိးတြင္ အမွတ္အသားျပဳကာ ထုံးထားေသာ ႀကဳိးထုံးအမွတ္ကို ေရာက္သည္ႏွင့္ ကေရာင္း (ႀကဳိးေခြပတ္ထားေသာစက္) တြင္ရွိေသာ ေမာင္း (ဘရိ တ္ဟုဆိုက ဆိုႏိုင္မည္) ကို ေျခသလုံးသားျဖင့္ ဖိထားလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ႀကဳိးကို ျပန္ရစ္ၿပီး ပိုက္ကို အေပၚသို႔ ဆြဲတင္သည္။ ေအာက္ေျခ ပိုက္ဝကို လက္ျဖင့္အသာ အုပ္ယူသည္။ ေရနံအနည္း ငယ္ႏွင့္ေရာေနေသာ ေရတို႔ကို ေျမႀကီးေပၚသို႔ ညႇစ္ထုတ္လိုက္ေသးသည္။ ၿပီးေတာ့မွ ေရနံထည့္ေသာ ပလတ္စတစ္ပုံးဝါထဲသို႔ ေရနံမ်ားကို သြန္ခ်လိုက္သည္။ ဤလုပ္ငန္းစဥ္မွာ ေရနံေမွာ္လုပ္သား တစ္ေယာက္အဖို႔ ပုတီးစိပ္သူ တစ္ေယာက္ပမာ တစ္သမတ္တည္း လုပ္ေဆာင္ေနရေသာ အလုပ္ျဖစ္ သည္။

တစ္ေနရာတြင္မူ ေရနံခပ္ပုံမွာ ဆန္းသည္။ ႀကဳိးတပ္ထားေသာ ပိုက္ကို ေအာက္သို႔ တျဖည္းျဖည္းခ်သည္။ ပိုက္ေအာက္ခ်ၿပီးသည္ႏွင့္ လူႏွစ္ေယာက္ခန္႔က ႀကဳိးကိုခပ္ေဝးေဝးသို႔ ဒုန္းစိုင္းေျပးကာ ဆြဲေတာ့သည္။ က်န္တစ္ေယာက္ကမူ အေပၚသို႔ တက္လာေသာပိုက္ကို မယူၿပီး ေရနံမ်ားကို ပုံးဝါထဲသို႔ ညႇစ္ထည့္သည္။ သူတို႔ေရနံတြင္းမွာ ေရနံထြက္ သိပ္မေကာင္းေတာ့သျဖင့္ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားေသာ စက္အားကို အသုံးေတာ့ဘဲ လူအားျဖင့္ သုံးရက္တစ္ခါ လာခပ္ယူျခင္း ျဖစ္သည္။

“ေရနံထြက္အားက သိပ္မဟုတ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ အထြက္က်လာတယ္။ တခ်ဳိ႕တြင္းေတြဆို ကန္းကုန္ၿပီ (ေရနံလုံးဝမထြက္ေတာ့) ေလ။ ဟိုမွာၾကည့္ပါလား” ဟု ႀကဳိးဆြဲေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္က ရႊံ႕ေျမကြက္လပ္ တစ္ခုကို လက္ညႇဳိးညႊန္ျပသည္။ ဟုတ္ေပသည္။ ေျမကြက္လပ္တြင္ ယခင္ေရနံတြင္း ငုပ္ေဟာင္းမ်ားက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္၊ မည္းမည္းေျပာင္ေျပာင္ အစြန္႔ပစ္ခံထားရသည္။

ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရင္း လမ္းဆက္ေလွ်ာက္လာရာ ေရနံေမွာ္လုပ္သားမ်ား အနားယူခ်ိန္ ညေနေစာင္းသို႔ပင္ ေရာက္ေခ်ၿပီ။ တစ္ေနရာတြင္ မိုးကာႀကီးႀကီးကို ဝါးနံရံ ပတ္လည္႐ိုက္ကာ ကန္သဖြယ္ လုပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ မိန္းကေလး၊ ေယာက္်ားကေလး အားလုံးမွာ ယင္းမိုးကာကန္တြင္းမွ ေရကို ခပ္ယူလ်က္ အဝတ္ ဖြပ္၊ ေခါင္းေလွ်ာ္၊ ေရခ်ဳိးလုပ္ေနၾကသည္။ ေရတစ္ခါခ်ဳိးခ ႏွစ္ရာက်ပ္ ေပးရသည္ဟု ေရခ်ဳိးေနသူ တစ္ေယာက္က ေျပာျပသည္။ သည္ေနရာကား ေရမထြက္၊ ေရနံသာထြက္ေသာ ေျခာက္သေယာင္း ကြင္းျပင္ႀကီး မဟုတ္ေလာ။ တကူးတက ပိုက္ျဖင့္ သြယ္ယူထားရေသာေရမွာ အဖိုးတန္ပစၥည္း ျဖစ္ေန သည္မွာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေခ်။

တစ္ညေနလုံး ပတ္ၿပီးေနာက္ ဝမ္းဟာလာသည္။ သို႔ႏွင့္ နီးစပ္ရာ ထမင္းဆိုင္တစ္ခုတြင္ ဝင္ထိုင္ ျဖစ္သည္။ ထမင္းဆိုင္ရွင္ႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႕ကာ စကားေျပာ ျဖစ္သည္။ ဆိုင္ရွင္မွာ စႏၵကူးနံ႔သာ ေက်ာင္းေတာ္ရာေဒသ မွ ျဖစ္ၾကသည္။ ကိုယ့္ရပ္႐ြာ ကိုယ့္ေဒသႏွင့္စာလွ်င္ ေရနံေမွာ္မွာ ေငြရွာရ ပိုလြယ္ေၾကာင္း၊ ေစ်းလည္း ေရာ င္းေကာင္းေၾကာင္း ဆိုင္ရွင္ဦးေလးက ရွင္းျပသည္။ ေမွာ္လုပ္သားတို႔မွာ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီပတ္လုံး အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ေနရသူမ်ားျဖစ္ရာ ညေနပိုင္း နားေနခ်ိန္တြင္ စား႐ုံသာမဟုတ္၊ ေသာက္လိုၾကေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယမကာေလးပါ ညႇပ္ေရာင္းရသည္ဟုလည္း ၎က ရွင္းျပသည္။

“ေတာ္ရာမွာ သြားေနရမယ့္ဘဝပါ... အခ်စ္ေရ ေမာင္နဲ႔လိုက္ဦးမလား...” သံစဥ္စာသား တစ္စြန္း တစ္စက နားစည္ကို လာ႐ိုက္သည္။ ေပ်ာ့ေအာင္ ႀကဳိးစားဆိုေနသည့္တိုင္ မာၾကမ္းေသာေလသံ ေငြ႕ေငြ႕ ပါေသာ ေဆာင္းေဘာက္ (Sound Box) အငယ္ေလးမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ သံစဥ္မွာ အခ်ဳိသာႀကီး မဟုတ္ေသာ္လည္း အဆိုးႀကီး မဆိုးလွပါ။ အသံလာရာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ထိုင္ေနေသာ ေရနံေမွာ္လုပ္သား လူငယ္တစ္စုကို ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔ေတြမွာ  မိမိေဒသတြင္ လယ္ယာလုပ္ငန္း အဆင္မေျပလို႔သာ ေငြရွာရလြယ္ေသာ ေရနံေမွာ္သ လာေရာက္ လုပ္ကိုင္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ သီခ်င္းစာသားကား အေပ်ာ္သက္သက္ ဆိုေနျခင္းမွ ဟုတ္ပါ၏ေလာ။ ဘဝအေမာကို သီခ်င္းစာသားျဖင့္ ရင္ဖြင့္ေနသည္လား မေျပာတတ္။

ထမင္းဆိုင္တြင္ ထမင္းစားၿပီးေနာက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ လက္ဖက္ရည္ သြားေသာက္သည္။ ဆိုင္ထဲတြင္ လူေတြအျပည့္။ ေဘာလုံးပြဲ ၾကည့္ေနၾကသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ေမွာ္လုပ္သား တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႕ကာ စကားေျပာ ျဖစ္သည္။ ညပိုင္း အေတာ္ညဥ့္နက္လာေအာင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ထိုင္ရင္း စကားေျပာၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ေရနံေမွာ္ လမ္းညႊန္ႀကီးႏွင့္အတူ သူ႔တဲငယ္ေလးသို႔ ျပန္လာအိပ္ၾကသည္။ တဲေရွ႕တည့္တည့္တြင္ ေရနံတူးေနေသာ စက္တစ္လုံး ေမာင္း ထားသည္။ ခပ္ေဝးေဝးတြင္ရွိေသာ တဲငယ္ မ်ားမွလည္း ေရနံစက္ေမာင္းသံမ်ားမွာ ညဥ့္နက္သည္တိုင္ မရပ္မနား အသံထြက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။

အိပ္ရာထဲသို႔ လဲေလ်ာင္းစတြင္ သည္ေလာက္ ဆူညံေနေသာ စက္သံေတြႏွင့္ အိပ္လို႔ေပ်ာ္မည္ မဟုတ္ဟု ေတြးမိသည္။ မၾကာပါေခ်၊ တစ္ေနကုန္ လမ္းေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ေတာင့္တင္းေနေသာ ေျခ လက္ႂကြက္သားတို႔ အားေပ်ာ့သြားခ်ိန္တြင္ ဆူညံလွေသာ စက္သံတို႔မွာလည္း ခပ္ညႇင္းညႇင္း သီဆိုေခ်ာ့ သိပ္ေနေသာ သားေခ်ာ့ေတး အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းသြားသည္။ သို႔ႏွင့္ ‘ဂ်ဳံးဂ်ဳံးဂ်က္ဂ်က္’ စက္သံကို နားေထာင္ ဖူးသမွ်ထဲတြင္ အခ်ဳိသာဆုံး ဂီတသံစဥ္ ထင္မွတ္လ်က္ ဆင္နင္းမႏိုး အိပ္ေပ်ာ္ သြားေလေတာ့သည္။  

ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္    

No comments:

Post a Comment