Tuesday, June 3, 2014

သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ေတာ့မည့္ အသံခ်ဲ႕စက္သံသုံးသံ

Written by ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္ Credit to www.thevoicemyanmar.com

လြန္ခဲ့ေသာ သုံးႏွစ္ခန္႔က ႐ြာတစ္႐ြာတြင္ ႐ြာသားေတြ နားစြင့္ နားေထာင္ရေသာ အသံခ်ဲ႕စက္သံ သုံးသံရွိသည္။ တစ္သံ မွာ ေက်း႐ြာတြင္းရွိ လုပ္သားျပည္သူ အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား ဆိုေသာ ပဏာမပ်ဳိး
သံျဖင့္ ဟစ္ေလ့ရွိေသာ ႐ြာလူႀကီး၏ အသံခ်ဲ႕စက္သံ။ ေနာက္တစ္သံမွာ ေဒၚ.....ခင္ဗ်ာ မေလးရွားက ဖုန္းလာေနပါတယ္ဆိုေသာ ဖုန္း႐ုံကလာသည့္ အသံခ်ဲ႕စက္သံ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံး အသံတစ္သံမွာ ေက်း႐ြာတြင္းရွိ ဗီဒီယိုခ်စ္ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ာဆိုေသာ ဗီဒီယို႐ုံမွလာသည့္ အသံခ်ဲ႕စက္သံ ျဖစ္သည္။

ဤအသံ သုံးသံဟစ္ရန္ အသံခ်ဲ႕စက္မွ ဟဲလို ေလာ္တက္စီ ဝမ္း၊ တူး၊ သရီး၊ ဆိုေသာ မိုက္စမ္းသံ ၾကားသည္ႏွင့္ ႐ြာသားအားလုံးမွာ လုပ္လက္စ အလုပ္ကို ရပ္ထားၾကသည္။ စကားေျပာေနစဥ္ ျဖစ္ပါ ကလည္း ေခတၱႏႈတ္ဆိတ္ေနၾကသည္။ ေက်း႐ြာလူႀကီး၏ အသံျဖစ္ပါက ေက်း႐ြာလူႀကီး ဘာေတြေျပာ
သလဲ ဆိုတာကို သိရေအာင္ နားေထာင္ၾကရသည္။

ေက်း႐ြာလူႀကီးကလည္း မနက္ျဖန္ မနက္တြင္ ေက်း႐ြာေဆးေပးခန္း၌ ပိုလီယိုကာကြယ္ေဆး အခမဲ့ တိုက္ေကြၽးမည္၊ မိဘမ်ားအေနႏွင့္ မိမိကေလးကို ေခၚေဆာင္လာပါ ဆိုတာမ်ဳိး ၊ ေႏြကာလတြင္ မူ ေက်း႐ြာတြင္းရွိ ေနအိမ္တိုင္းတြင္ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးပါက မီးႂကြင္းမီးစတို႔ကို ၿငႇိမ္းသတ္ၾကပါရန္ ဆိုတာမ်ဳိးကို တစ္႐ြာလုံးသိေအာင္ အသံခ်ဲ႕စက္မွပင္ သတင္းထုတ္ျပန္ေလ့ ရွိသည္။ အသံခ်ဲ႕စက္သည္ပင္ ႐ြာလူႀကီးႏွင့္ ႐ြာသားမ်ားၾကား ေပါင္းကူးဆက္သြယ္ေပးသည့္ အသံလႊင့္မီဒီယာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္သည္။

႐ြာသားေတြ အာ႐ုံစိုက္ရသည့္ ေနာက္တစ္သံမွာ ဖုန္း႐ုံက လာသည့္ အသံျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ သုံးႏွစ္ခန္႔အထိ ႐ြာမ်ားတြင္ နယ္ေဝးဆယ္သြယ္ေရးကိရိယာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေသာ ဖုန္းမွာ မ်ားမ်ားစားစား မရွိလွပါ။ ႐ြာတြင္ အေတာ္အသင့္ ခ်မ္းသာေသာ လူကုံထံတစ္ဦးဦး ဝယ္ထားသည့္ ဖုန္းကိုသာ ႐ြာဘုံပိုင္ ဖုန္းအျဖစ္ အခေၾကးေငြေပးကာ အသုံးျပဳၾကရသည္။ ယင္းဖုန္းပိုင္ရွင္မွာလည္း ေငြေၾကး ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ ရသျဖင့္ အဝင္ဖုန္း ဆိုပါက သက္ဆိုင္ရာ ႐ြာသူ႐ြာသား၏ နာမည္ကို အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ ဟစ္ေပးရသည္ ။ ေဒၚ....ခင္ဗ်ား မေလးရွားက ခင္ဗ်ားသားဆီက ဖုန္းလာေနပါတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး။

႐ြာမွ ထြက္ခြာကာ အလုပ္အကိုင္ေပါေသာ ရန္ကုန္ကဲ့သို႔ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္ မေလးရွားကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ အလုပ္သြားလုပ္သူ ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားအေနႏွင့္ မိမိေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းဆီ ဆက္သြယ္လိုပါက ယင္းဘုံပိုင္ ဖုန္းကိုပင္ မွတ္သားေခၚဆိုရသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ယင္း႐ြာဘုံပိုင္ဖုန္းသည္ပင္ ရပ္ေဝးေရာက္ ေက်း႐ြာ သူ ေက်း႐ြာသားမ်ားႏွင့္ ဇာတိရပ္႐ြာက ေဆြမ်ဳိးဉာတိမ်ားအၾကား ေပါင္းကူး ဆက္သြယ္ေပးေသာ တစ္ခုတည္းေသာ ဆက္သြယ္ေရး ကိရိယာတစ္ခု ျဖစ္သည္။

ေက်း႐ြာသားမ်ား နားစြင့္ရသည့္ ေနာက္ဆုံး အသံတစ္သံမွာ ညေနေစာင္း အခ်ိန္ေလာက္တြင္ လြင့္ပ်ံလာတတ္သည့္ ဗီဒီယို႐ုံမွ အသံခ်ဲ႕စက္သံ ျဖစ္သည္။ ေက်း႐ြာမ်ားတြင္ အေမာအပန္းေျဖအျဖစ္ ၾကည့္႐ႈစရာ ဗီဒီယိုမ်ားမ်ားစားစား မရွိပါ။ ဖုန္းကဲ့သို႔ပင္ ေက်း႐ြာလူကုံထံတစ္ဦးဦး ဝယ္ယူထားသည့္ ဗီဒီယိုကို ႐ြာဘုံပိုင္အျဖစ္ အခေၾကးေငြေပးကာ ၾကည့္ၾကရသည္။ ဗီဒီယို႐ုံ ပိုင္ရွင္ကလည္း ေငြေၾကး အျမတ္အစြန္း ရသျဖင့္ ၿမဳိ႕ေပၚတက္ကာ ဇာတ္ကားေခြမ်ား ငွားရမ္းၿပီး ျပသေလ့ ရွိသည္။

ဇာတ္ကားေကာင္း၊ မေကာင္းကို ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ရန္အတြက္မူ ဗီဒီယို႐ုံမွ ေၾကညာသူ၏ အသံခ်ဲ႕စက္သံကို နားစြင့္ရသည္။ ဇာတ္ကားေကာင္းပါက တစ္ေနကုန္ အလုပ္ပန္းထားေသာ ႐ြာသူ႐ြာသားတို႔မွာ အပန္းေျဖ အျဖစ္ ဗီဒီယို သြားၾကည့္ၾကသည္။ ဇာတ္ကားကို စိတ္ဝင္စားေအာင္ ဗီဒီယို ေၾကညာသူကလည္း ေက်း႐ြာ တြင္းရွိ ဗီဒီယိုခ်စ္ပရိသတ္အေပါင္းတို႔ ခင္ဗ်ာ၊ ယေန႔ည တင္ဆက္ျပသမွာကေတာ့ အကယ္ဒမီမင္းသားေ ခ်ာေလး... ၊ ဆိုတာမ်ဳိး ဖြဲ႔ဖြဲ႔ႏြဲ႔ႏြဲ႔ ေၾကညာေပးရသည္။ ဤဘုံပိုင္ ဗီဒီယို႐ုံကေလးသည္ပင္ ေက်း႐ြာသူ ႐ြာသားအားလုံး၏ အပန္းေျဖရာ ႐ုံကေလးလည္း ျဖစ္သည္။

ယခုအခါတြင္ ယင္းအသံခ်ဲ႕စက္ သံသုံးသံအနက္ ႏွစ္သံမွာ သိပ္မၾကားရေတာ့ေခ်။ က်န္တစ္သံမွာ
လည္း မၾကာမီမွာပင္ ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ သိပ္မၾကားရေတာ့ေသာ အသံႏွစ္သံမွာ ဗီဒီယို႐ုံမွ ဇာတ္ကားေၾကညာသံႏွင့္ ဖုန္း႐ုံမွ ဖုန္းေခၚဆိုေပးသံတို႔ ျဖစ္သည္။ ေပ်ာက္ကြယ္အံ့ဟု ခန္႔မွန္း ရသည္မွာ ႐ြာလူႀကီး၏ သတင္းထုတ္ျပန္သံ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။

“၂၀၁၀ ေလာက္ကေန စၿပီးေတာ့ ဗီဒီယိုျပတာ အခက္အခဲ ျဖစ္သြားတာ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဖလက္ျ ပားေတြကလည္း ေပၚလာၿပီေလ။ ႐ြာထဲမွာလည္း ဖလက္ျပားေတြက တစ္အိမ္ကို တစ္လုံးနီးပါးေလာက္ ရွိေနေတာ့ ဗီဒီယိုျပတာ သိပ္အဆင္မေျပဘူး” ဟု ကုန္းႀကီး႐ြာသား ဗီဒီယို႐ုံ ဖြင့္လွစ္ထားသူ ကိုညဳိဝင္းက ဆိုသည္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း အီလက္ထ႐ြန္နစ္ပစၥည္း အမယ္စုံ ေစ်း ကြက္တြင္းသို႔ စီးဝင္လာသည္။ အခ်ဳိ႕ အီလက္ထ႐ြန္နစ္ပစၥည္းတို႔မွာ ေက်း႐ြာလူထု၏ ဝင္ေငြျဖင့္ လက္လွမ္းမီသည့္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ရာ ေက်း႐ြာလူထုအတြင္း အီလက္ထရြန္နစ္ပစၥည္းအခ်ဳိ႕ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာ
သည္။ ဤအထဲတြင္ ဖလက္ျပားဟု ကိုညဳိဝင္း ျမန္မာမႈ ျပဳထားေသာ EVD စက္မ်ားလည္း ပါဝင္သ ည္။ ေခြထည့္သည့္ စက္ႏွင့္ ဖန္သားျပင္ကို ပူးတြဲထားသည့္ ဤစက္ကိုပင္ ႐ြာသူ႐ြာသားတခ်ဳိ႕က လက္ေတာ့ပ္ဟု ထင္မွတ္ၾကသည္။ ယင္းစက္မွာ အ႐ြယ္အစားအလိုက္ က်ပ္ငါးေသာင္းမွ တစ္သိ န္းေက်ာ္အထိ ေစ်းအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိသည္။

“ဗီဒီယို ဇာတ္ကားျပရင္ တစ္ေယာက္ကို ၅၀ ေတာင္းတယ္။ အရင္တုန္းက တစ္လ တစ္လကို ႏွစ္သိန္း၊ သုံးသိန္းေလာက္ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ က်န္တာေပါ့။ အခုကေတာ့ အရင္းကို မနည္းရေအာင္ ရွာရတယ္” ဟု ကိုညဳိဝင္းက ညည္းညဴသံစြက္၍ ေျပာဆိုသည္။

မိသားစုတစ္စုတြင္ ဖလက္ျပား တစ္လုံးခန္႔ ပိုင္ေနၿပီျဖစ္ရာ ႐ြာသူ႐ြာသားအားလုံး စုေပါင္းၾကည့္ရသည့္ ဗီဒီယို႐ုံသို႔ လာသူေတြ ပါးသြားသည္။ လူငယ္ကာလသား အခ်ဳိ႕သာ သီခ်င္းဆိုရန္အတြက္ လာေ တာ့ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။ ယခင္က ေက်း႐ြာလူကုံထံတစ္ဦးသာ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေသာ ပစၥည္းတစ္ခုမွာ ယခုအခါတြင္ ေက်း႐ြာလူထုအတြင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ဤကား ဗီဒီယိုဇာတ္ကား ေၾကညာသံ သိပ္မၾကားရေတာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။

ေက်း႐ြာလူထုအတြင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔လာေသာ ေနာက္ထပ္ပစၥည္းတစ္မ်ဳိးမွာ လက္တစ္ဝါးစာပင္ မရွိေသာ ပိစိေကြး မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ယခင္က သိန္းေပါင္းဆယ္ခ်ီ ေပးရေသာ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းမွာ ယခုအခါတြင္ မိမိဝင္ေငြအေလ်ာက္ အဖိုးနည္းနည္းျဖင့္ ဝယ္ယူ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာကာလတြင္မူ ဆင္းမ္ကတ္ ေစ်းႀကီးေနဆဲ ျဖစ္သျဖင့္ ဆင္းမ္ကတ္ကို ဝယ္ယူထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕႐ြာသား မ်ားမွာ ဖုန္းခြံသက္သက္ကို ဝယ္ထားၾကသည္။

ဤဖုန္းခြံျဖင့္ပင္ သီခ်င္းနားေထာင္ၾကသည္။ ဗီဒီယိုဖိုင္ေတြကို မွ်ေဝၾကသည္။ ၾကည့္ၾကသည္။ ဂိမ္းေဆာ့ၾကသည္။ ဆင္းမ္ကတ္ ဝယ္ႏိုင္ေသာ ႐ြာသားအခ်ဳိ႕မွာမူ ဖုန္းေျပာဆို႐ုံ သက္သက္မွ်သာ အသုံးမျပဳ။ အင္တာနက္ပါ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး သတင္းပလင္း ရွာေဖြ ဖတ္႐ႈျခင္းႏွင့္ ေခတ္စားေသာ လူမႈကြန္ရက္ ေဖ့စ္ဘုတ္လိုမ်ဳိးကို သုံးစြဲလာၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ယခင္က လူအနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ဆက္သြယ္ေရး ကိရိယာကို လူအမ်ားစု ပိုင္ဆိုင္လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

အခ်ဳိ႕ေက်း႐ြာသားမ်ားဆိုလွ်င္ ေရႀကီးသျဖင့္ အိမ္ေျပာင္းေရႊ႕ရေသာ သတင္းမ်ဳိးကိုပင္ မိမိဘာသာ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၿပီး လူထုအတြင္း သတင္းထုတ္ျပန္ႏိုင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခင္က ႏိုင္ငံ့အေရးအရာတို႔ ကို ေက်း႐ြာလူထု သိေအာင္ သတင္းစာဖတ္ဖို႔၊ စာဖတ္ဖို႔အတြက္ စာၾကည့္တိုက္ကဲ့သို႔ေသာ လုပ္ငန္း မ်ားကို ႏိုင္ငံပတ္ကာ လုပ္ခဲ့ၾကရသည္။ ယခုေခတ္တြင္မူ ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္ရန္ မလိုေတာ့ေခ်။ အင္တာနက္လိုင္း ျမန္ဆန္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ကိရိယာမ်ား ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာေရးႏွင့္ ျမန္ဆန္ေစေ ရး၊ ေခတ္မီနည္းပညာကို ႐ြာသားတိုင္း အသုံးျပဳတတ္ေရးကိုသာ အေလးထားရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

အထက္ပါအတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ အရပ္သားအစိုးရ အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ တခ်ဳိ႕ကို စရိတ္နည္းနည္းျဖင့္ ျမန္ဆန္စြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ၁၈၈၆
ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ခန္႔က ျမန္မာႏိုင္ငံကို သိမ္းပိုက္ထားေသာ အဂၤလိပ္အစိုးရဆိုလွ်င္ သက္ဦးဆံပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ေခတ္သစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ျဖင့္ အစားထိုးစဥ္ အစပိုင္းကာလ၌ စီရင္စု႐ုံးစိုက္ရာ မဳိ႕ႏွင့္ နယ္ပိုင္႐ုံးစိုက္ရာ ၿမဳိ႕တို႔တြင္ စာတိုက္မ်ား ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုစဥ္က စာပို႔လုပ္ငန္းမွာ လုံၿခံဳစိတ္ခ်ရျခင္း မရွိ၍ ေခ်ာစာအိတ္တို႔ကို တပ္သား အေစာင့္အေရွာက္တို႔ျဖင့္ ပို႔ခဲ့ရသည္ဟု ဖတ္ဖူးသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ ထိုစဥ္က ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းကို ခက္ခက္ခဲခဲ ထူေထာင္ခဲ့ရျခင္းကို ယခုေခတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေျပာလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရးသာ ေကာင္းမြန္လာပါက လူတစ္ဦးခ်င္းစီတြင္ အီးေမးလ္ကဲ့သို႔ေသာ စာတိုက္ပုံးတစ္ပုံးစီ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းအတြက္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္ရာတြင္ တပ္သား အေစာင့္အေရွာက္တို႔၏ လုပ္အား၊ ေငြေၾကးႏွင့္ အခ်ိန္ ကို ေခြၽတာႏိုင္ၿပီး စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ဆက္သြယ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ယင္းမိုဘိုင္းဖုန္းႏွင့္ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရး ဖြံ႔ၿဖဳိးလာျခင္းသည္ပင္ ႐ြာဖုန္း႐ုံမွ ဖုန္းေခၚဆိုသံ သိပ္မၾကားရေတာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဆင္းမ္ကတ္ႏွင့္ ဖုန္းပစၥည္းမ်ား ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိလာေစျခင္း၊ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရး ျမန္ဆန္လာေစျခင္းႏွ င့္ ေခတ္မီနည္းပညာကို ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ား တစတစ အသုံးျပဳတတ္လာျခင္းတို႔သည္ပင္ ေနာင္အနာဂတ္ တြင္ ႐ြာလူႀကီး၏ သတင္းထုတ္ျပန္သံကို ေပ်ာက္ကြယ္ေစႏိုင္သည့္ အလားအလာ တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေပ သည္။ ႐ြာသားတိုင္းသာ ေဖ့စ္ဘုတ္ကဲ့သို႔ေသာ လူမႈကြန္ရက္ကို အသုံးျပဳတတ္လာလွ်င္ ႐ြာလူႀကီးအေနႏွင့္ အသံခ်ဲ႕စက္ႀကီး တေၾကာ္ေၾကာ္ျဖင့္ နားထင္ေၾကာ ေထာင္ေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေနရန္ မလိုေတာ့ေခ်။ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ တစ္ရပ္ကို လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ တင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ႐ြာသားအားလုံးကို သိရွိေစႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။

မၾကာမီ ကာလမွာပင္ ဝန္ေဆာင္မႈ ညံ့ဖ်င္းသည့္အျပင္ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထား ခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္အၿပဳိင္ ႏိုင္ငံျခားဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း ကုမၸဏီတို႔က လုပ္ငန္းစတ င္ေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ တစ္စတစ္စ ဖြံ႔ၿဖဳိးတိုးတက္လာဖြယ္ ရွိေသာ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းႏွင့္ အင္တာနက္ဆက္ သြယ္ေရးက ေက်း႐ြာလူထု၏ ယခင္ရွိရင္းစြဲ လူေနမႈပုံစံႏွင့္ ေက်း႐ြာအုပ္ခ်ဳပ္ပုံတို႔ကို ပုံသစ္သြန္းေလာ င္းေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေက်း႐ြာလူထု နားယဥ္ပါးေနၿပီ ျဖစ္ေသာ ဟဲလို ေလာ္တက္စီ ဝမ္း၊ တူး၊ သရီးဆိုေသာ မိုက္စမ္းသံႏွင့္အတူ အသံခ်ဲ႕စက္သံ သုံးသံမွာမူ သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ေတာ့မည္ ဟူ၍သာ...။

ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္

No comments:

Post a Comment