Thursday, July 27, 2017

စစ္ကိုင္းေက်ာင္းသား ေက်ာင္းထုတ္ခံရမႈန႔ ဲ အစိုးရကို ေ၀ဖန္ခ်က္

Written By ဥာဏ္မ်ိဳးေအာင္

၁။ လူ႔အခြင့္အေရးန႔ ဲ အေျခခံ ဥပေဒ

စစ္ကိုင္း ပညာေရးေကာလိပ္မွာ ေက်ာင္းသားထု အခြင့္အေရး
ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရေၾကာင္း စစ္ကိုင္း ပညာေရး ေကာလိပ္ ဒုတိယႏွစ္
ေက်ာင္းသား ကိုေဇာ္ရဲထြဋ္က ဧျပီ ၂၆ ရက္မွာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခဲ့တယ္။
ဒီလို ဆႏၵေဖာ္ထုတ္လို႔ အာဏာရွင္ အက်င့္ေဟာင္းေတြ မျပင္ႏုိင္ေသးတဲ့
အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ ဖမ္းဆီးတာ ခံခဲ့ရတယ္။

ဒါ့အျပင္ ကိုေဇာ္ရဲထြဋ္ဟာ ႏိုင္ငံေရး ဆူပူမႈဆိုင္ရာ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ေၾကာင္း
အေၾကာင္းျပျပီး ေက်ာင္းအုပ္ ေဒၚနီနီသင္းက ေမ ၁၈မွာ ေက်ာင္းထုတ္ပယ္
တာလဲ ခံခဲ့ရတယ္။ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္လို႔ အာဏာပိုင္ေတြ ဖမ္းဆီးတာခံရတယ္လို႔
သတင္းၾကား ကတည္းကတိုင္ လူ႔အခြင့္အေရးအရ ဒါဟာ မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း
ေရးခဲ့ပါတယ္။

အေျခခံဥပေဒတရပ္ ေရးဆြဲတဲ့အခါ အေျခခံ နားလည္ထားရမယ့္ အခ်က္ေတြ
ရွိတယ္။ အဲဒီထဲက အခ်က္ တခ်က္ကေတာ့ လူသားတိုင္းမွာ ဘယ္သူ တဦးတ
ေယာက္ကမွ တားျမစ္ခ်ိဳးဖ်က္လို႔ မရတဲ့ လူသား အခြင့္အေရးေတြ ရွိတယ္။
ဒီအခြင့္အေရးေတြထဲက လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ေျပာဆိုခြင့္ဆိုတာ အေရးပါဆံုး
တခ်က္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အေမရိကန္ အေျခခံဥပေဒမွာ ကြန္ဂရက္ဟာ
လြတ္လပ္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္တားစီးရာ က်တဲ့ ဘယ္လို ဥပေဒမ်ိဳးကိုမွ မျပဌာန္း
ရဆိုတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္တခု ထည့္ထားတယ္။ ဒါဟာ ဘာကို ျပသလဲဆိုရင္
လူသားတေယာက္က သူရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကို က်င့္သံုးတာဟာ ဘယ္
ဥပေဒၾကီးထဲမွာ ေရးထားလို႔၊ ဘယ္အစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳလို႔မွ
က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္လို႔ မဆိုလိုဘူး။ ဥပေဒထဲမွာ ေရးထားထား
မထားထား၊ အစိုးရက အသိအမွတ္ ျပဳျပဳ မျပဳျပဳ လူသားတိုင္းဟာ
ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္။

ဗမာႏိုင္ငံမွာေတာ့ အေျခခံဥပေဒၾကီးထဲမွာ ေရးထားလို႔၊ အစိုးရက
အသိအမွတ္ျပဳေပးလို႔ ဒီလြတ္လပ္ခြင့္ေတြကို က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ ရွိသေယာင္
ထင္ေနၾကသူေတြ ရွိတယ္။ ဒါဟာ ဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုရင္ က်ဳပ္တို႔
ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ရွိျပီးသား ပစၥည္းတခုကို သူတို႔ ေပးလို႔ ရတာပါလို႔
ေျပာေနတာပဲ။ ဒါ့အျပင္ ဗမာႏိုင္ငံက ေျခဥအစိမ္းမွာ ေရးထားတဲ့ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရး ျပဌာန္းခ်က္ရဲ႕ ေရွ႕မွာ “တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားနဲ႔ မဆန္႔က်င္ပါက
က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ရွိတယ္” ဆိုတဲ့ စာေလး ခံထားတယ္။ အေျခခံဥပေဒဟာ
ဥပေဒအားလံုးရဲ႕ အထက္က ပင္မဥပေဒ Parent Law ျဖစ္ရမယ္၊ တည္ဆဲ
ဥပေဒတခုဟာ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ရင္ အေျခခံ
ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ဟာ အတည္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ အေျခခံ ဥပေဒ
ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ကို အေျခခံ ေလ့လာထားသူတိုင္း သိတယ္။
ဗမာႏိုင္ငံက အေျခခံ ဥပေဒမွာေတာ့ တည္ဆဲဥပေဒက အေျခခံ
ဥပေဒအထက္ ေရာက္ေနတယ္။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးဆိုတာ
က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာမယ္ ဆိုတာကို ျပတယ္။ လြတ္လပ္ခြင့္
အတြက္ ဘာအာမခံခ်က္မွ မရွိဘူး။

၂။ ေက်ာင္းသားန႔ ဲ ႏိုင္ငံေရး

ကိုေဇာ္ရဲထြဋ္အမႈ ျဖစ္တုန္းကေရာ၊ ဒီ့အရင္ ေက်ာင္းသားေတြ
ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တာ၊ ေတာင္းဆိုတာေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာပါ
ေက်ာင္းသားဟာ ေက်ာင္းစာပဲ လုပ္ရမယ္၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢ
ဖြဲ႔ထားရင္လဲ ဒီသမဂၢဟာ ေက်ာင္းတြင္း ကိစၥပဲ လုပ္ရမယ္လို႔ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့
အျမင္နဲ႔ ေရးသားတဲ့ စာေတြကို လူမႈကြန္ရက္ေတြမွာ ဖတ္ရပါတယ္။
ဒီလို အျမင္ေတြကို ခဏခဏ ၾကားေန၊ ဖတ္ေနရလုိ႔ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း
သိပ္ျပီးေတာ့ မတုန္႔ျပန္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ အမ်ားစုက ကိုယ္ေျပာတဲ့ စကားဟာ
ေရွ႕ေနာက္ ညီရဲ႕လား ဆိုတာေတာင္ မစဥ္းစားဘဲ ေရးေနေျပာေနၾကတာပါ။

ဒီေတာ့ အေျခခံ ယုတၱိေဗဒအရ နည္းနည္းပဲ ေျပာမယ္။ မေျပာခင္၊
အရင္ဆံုး ေမးခ်င္တာက ႏိုင္ငံ/ လူသားတိုင္းဟာ ႏိုင္ငံ/လူသား အခြင့္
အေရးကို က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတာ မိတ္ေဆြ လက္ခံပါသလားလို႔
ေမးခ်င္တယ္။ လက္မခံဘူး ဆိုရင္ေတာ့လဲ ဆက္ေျပာစရာ စကားမရွိဘူး။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာင္ ဂုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ လူသား
တေယာက္လို႔ ျမင္မထားရင္ ဘာအခြင့္အေရး၊ ဘာလြတ္လပ္ခြင့္မွ ဒီလူနဲ႔
ေဆြးေႏြးေနစရာ မေၾကာင္း မရွိဘူး။ လက္ခံတယ္ ဆိုရင္-

အဆို (၁) ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးကို က်င့္သုံးပိုင္ခြင့္ ရိွသည္။
အဆို (၂) ေက်ာင္းသားသည္ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္(၃) ေက်ာင္းသားသည္ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးကို က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ ရွိသည္။

ရွင္းရွင္းေလး ေတြးရင္ ဘာမွ အျငင္းပြားေနစရာ မရွိဘူး။ အာဏာရွင္ေတြ ၀ါဒမိႈင္းကို ေဖာက္မထြက္ ႏိုင္ရင္သာ ေက်ာင္းသားဟာ ေက်ာင္းစာပဲ လုပ္ရမယ္၊ ေက်ာင္းသားဟာ ႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမယ္ ဆိုတဲ့ ၀ါဒေရစီးေၾကာမွာ ပက္လက္ေျမာေနမွာပဲ။ ေက်ာင္းပုရ၀ဏ္ထဲမွာမို႔ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးကို ရုပ္သိမ္းလို႔ မရဘူး။ ေက်ာင္းတြင္းနဲ႔ ေက်ာင္းျပင္ ျခံစည္းရိုးျခားတာနဲ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ႏိုင္ငံသား
အခြင့္အေရးကို က်င့္သုံးခြင့္ရိွ မရိွဟာ ဘာဆိုင္သလဲ။

ေက်ာင္းဟာ အက်ဥ္းေထာင္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိထားဖုိ႔ပဲ။ ေက်ာင္းပုရ၀ဏ္ထဲမွာ
ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးပါ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြကို က်င့္သံုးခြင့္ မရွိဘူး ဆိုတာဟာ
ေက်ာင္းကို အက်ဥ္းေထာင္ လုပ္ခ်င္သူေတြရဲ႕ စကားပဲ။ ေက်ာင္းသားကို ေထာင္သား
လုပ္ခ်င္သူေတြရဲ႕ စကားပဲ။ ဒီ၀ါဒမိႈင္းကို က်ဳပ္တို႔ အားလံုးရဲ႕ အတြင္းစိတ္မွာေရာ၊
ျပင္ပမွာပါ တိုက္ဖ်က္ပစ္ဖို႔ လိုတယ္။

၃။ ဘြားေဒၚအစိုးရန႔ ဲ အာဏာရွင္မိတၱဴ

တကယ္ဆို ေက်ာင္းစည္းကမ္း ဆိုတာေတြဟာ အရင္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ
စိတ္ၾကိဳက္ေရးခဲ့တာေတြပဲ။ ဒါကို ဥပေဒတခုအေနနဲ႔ ျပဌာန္းထားတာ မဟုတ္လုိ႔၊
အစိုးရသာ ဆႏၵရွိမယ္ဆိုရင္ ဘာလႊတ္ေတာ္ကေနမွ ျပင္ေနရမယ့္ ဥပေဒမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ႏႈတ္မိန္႔တခုတည္းနဲ႔ ပယ္ဖ်က္လို႔ ရတဲ့ စည္းကမ္းအေဟာင္းအမ်ဥ္း
ေတြပဲ။ ပညာေရးဌာနက စစ္တပ္လက္ေအာက္မွာ မဟုတ္လို႔ ဘြားေဒၚအစိုးရနဲ႔
ေလာ္ဘီေတြလဲ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို ကာကြယ္ေနလို႔ မရဘူး။ အစိုးရကိုယ္တိုင္
ပင္လွ်င္ ဘာေစတနာမွ မရွိလို႔ ခုလို ျဖစ္ရပ္ေတြ ေပၚေပါက္ေနတာပဲ။ ေက်ာင္းသား
တင္မကဘူး၊ လယ္သမား အလုပ္သမားေတြလဲ ကိုယ့္အခြင့္အေရးအတြက္
ေတာင္းဆုိတာမွာ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခံရတယ္။ အစိုးရက လူထုလူတန္းစား အသီးသီးရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ေနသာသာ၊ အစိုးရ
ေငြေၾကးစိုက္ထုတ္ သံုးစြဲစရာ မလိုတဲ့၊ အေျခခံႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးကိုေတာင္
မကာကြယ္ေပးႏိုင္ဘူး။ အရင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ကအတိုင္း မတရား
ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တာေတြ ရွိေနတုန္းပဲ။

ဒီေနရာမွာ ဘရာဇီးက “ခရစ္တစ္ကယ္ ပညာေရး”ပညာရွင္ ေပါလို႔ ဖေရရယ္ရဲ႕
စကားကို သတိရတယ္။ သူကသမုိင္းကို ျဖစ္တန္ေခ်အေနနဲ႔ ျမင္တယ္။ ဗမာႏိုင္ငံ ေနာက္ခံထားျပီးေတာ့ ေျပာရမယ္ဆို ရင္ေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္
မထူးပါဘူးကြာ၊ စစ္အာဏာရွင္ကို ျဖိဳလို႔ မရပါဘူးကြာလို႔ အညံ့ခံေရး အျမင္နဲ႔
သမိုင္းကို ျမင္သူလဲ ရွိတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဟာ အဓမၼစနစ္ ျဖစ္လို႔
မလြဲမေသြ ျပိဳလဲရမယ္၊ ငါတို႔ လိုလားတဲ့ ညီရင္း အကိုပမာ သာတူညီမွ် လူ႔အဖြဲ႔
အစည္းဟာ မလြဲမေသြ ျဖစ္ထြန္းလာလိမ့္မယ္လို႔ သမိုင္းကို အျပဌာန္းခံသေဘာ
ျမင္သူေတြလဲ ရွိတယ္။ ေပါလို႔ ဖေရရယ္က ႏွစ္ခုလံုးကို လက္မခံဘူး။
သမိုင္းကို ျဖစ္တန္ေခ်လို႔ပဲ ျမင္တယ္။

သမိုင္းမွာ ဖိႏွိပ္မႈ၊ အျမတ္ထုတ္မႈ၊ မတရားမႈေတြဆိုတာ လူသားမဆန္မႈ
Dehumanizationေတြပဲ။ ဒီလူသားမဆန္မႈမွာ ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ အဖိႏွိပ္ခံဆိုတာ
ရွိတယ္။ အဖိႏွိပ္ခံဟာ ဒီလူမႈအေဆာက္အအံုတြင္း ပဋိပကၡေတြကို ေဆြးေႏြး
ေ၀ဖန္ျပီးေတာ့ ဆင္ျခင္ရမယ္။ ဒီဆင္ျခင္မႈက ရလာတာေတြကို လြတ္ေျမာက္ေရး
တိုက္ပြဲအသြင္ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာက
အဖိႏွိပ္ခံရသူေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚဟာ ဖိႏွိပ္သူေတြရဲ႕ လူမႈပံုသြင္းမႈ ခံထားရတာ
ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တခါတရံမွာ ဖိႏွိပ္သူေတြဟာ လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္
တိုက္ပြဲ၀င္ရင္း ကိုယ္တိုင္ ဖိႏွိပ္သူေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ ဒါဟာ အာဏာရွင္
(သို႔) ဖိႏိွပ္သူ စရိုက္ကုိ ပုံတူးကူးတာပဲ။ ဘြားေဒၚအစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာလဲ အရင္
အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ စရိုက္ကို ပံုတူးကူးေနသလား ေအာက္ေမ့ရေအာင္ ဖိႏွိပ္
ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တာေတြ လုပ္ေနတုန္းပဲ။ အကယ္၍ ဘြားေဒၚအစိုးရဟာ
စစ္အာဏာရွင္ေတြ ထူးခတ္က်ံဳးသြင္းတာ ခံေနရျပီး စစ္အာဏာရွင္ေတြနည္းတူ
ဖိႏိွပ္သူ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ အဖိႏိွပ္ခံေတြရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ လူသားဆန္တဲ့
လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ထူေထာင္ႏိုင္ေရးကို လိုလားသူတိုင္း ဖိႏွိပ္သူအားလံုး ကို ေျဗာင္၀ဖန္ရမယ္။ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္ေတြကိုလဲ လက္ေတြ႔
တိုက္ပြဲအသြင္ ေျပာင္းလဲပစ္ရလိမ့္မယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သမီးမို႔ပါ ဘာမို႔ပါလို႔
အဆင္ျခင္မဲ့ အေၾကာင္းျပ ခ်က္ေတြနဲ႔ လူေတြ နစ္နာခံစားရသမွ်ကို ၾကိတ္ခံ
ခိုင္းတာဟာ မျဖစ္သင့္ဘူး။ အခုေခတ္ဟာ အရင္ ပေဒသရာဇ္ရွင္ဘုရင္ေတြ ေခတ္ကလို
ေသြးသားအရ အာဏာအရိုက္အရာ ဆက္ခံေနတဲ့ ေခတ္မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူ႔
ေသြးသားမို႔ ဆိုတာ အေရးမပါေတာ့ဘူး။ အဖိႏွိပ္ခံေတြနဲ႔ လူသားဆန္တဲ့
လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ထူေထာင္းေရးကို သစၥာေဖာက္ျပီး ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ ပူးေပါင္းသူတိုင္းကို ဘယ္သူ႔ ေသြးသားပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆန္႔က်င္ရလိမ့္မယ္။

၄။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလား၊ ေတာ္လွန္ေရးလား

ဘြားေဒၚကေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးပဲ လုပ္မယ္လို႔ ျပီးခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္ေလာက္
ကတိုင္ သူရဲ႕ ဒီလိႈင္း စာေစာင္မွာ ေရးခဲ့တယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြက
အတိုက္အခံကို က်ံဳးသြင္းဖို႔ ထူးဆင္ထားတဲ့ ၂၀၀၈ ေျခဥေဘာင္ထဲကေန
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ လုပ္ႏိုင္မလဲ ေစာင့္ၾကည္ခဲ့တယ္။
အခုေတာ့ စစ္ကိုင္းေက်ာင္းသား ေဇာ္ရဲထြဋ္ အမႈကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ အစိုးရဟာ
အရင္ ျဗဴရိုကေရစီ ယႏၱရားေဟာင္းၾကီးကို စီးျပီး လမ္းေဟာင္းၾကီးအတိုင္း တစိုက္မတ္မတ္ ေမာင္းႏွင္ေနတုန္းပဲ။ ကိုယ့္အခြင့္အေရးအတြက္ ျငိမ္းျငိမ္း
ခ်မ္းခ်မ္း ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တဲ့ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားေတြလဲ ဖမ္းဆီး
ေထာင္ခ်ခံေနရတုန္းပဲ။ တျခားပညာေရး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ လူမႈစီးပြားေရး
ျပႆနာေတြလဲ ဘာမွ မယ္မယ္ရရ မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးဘူး။ အစိုးရရဲ႕ရက္တရာ
စီမံကိန္း သၾကၤန္အေျမာက္ ေနာက္ပိုင္း လူထုရဲ႕ လူေနမႈဘ၀ကို
ေျပာင္းလဲေအာင္ ဘာမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ မလုပ္ေပးႏိုင္ေသးဘူး။ တိုင္းရင္းသား
လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡကိုလဲ မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးဘူး။ ေျဖရွင္းေရး ျဖစ္စဥ္မွာေတာင္
အရင္အစိုးရရဲ႕ လမ္းရိုးေဟာင္းၾကိး အတိုင္းပဲ။ ဘာမွ ထူးမျခားနားဘူး။ ၂၀၀၈ ေျခဥ
ျပင္ေရးအတြက္ တႏိုင္ငံလံုး လက္မွတ္ငါးသန္းေလာက္ ေကာက္၊ ေျခဥျပင္မယ္
ေၾကြးေၾကာ္ျပီး ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ အာဏာရလာတဲ့ အစိုးရဟာ ခုထိ ေျခဥကို
မတို႔၀ံ့၊ မထိ၀ံ့ေသးဘူး။ ပညာေရး ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ေပးမယ္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို
ကတိေပးခဲ့တဲ့ ဘြားေဒၚဟာ ခုထိ ဘာမွ ေျပာင္းလဲမေပးႏိုင္ဘူး။ မဲလိမ္ယူသြားတာပဲ
ရွိ တယ္။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးေတြ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့ ဘြားေဒၚ အစိုးရလက္ထက္မွာ
တရားလက္လြတ္ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်မႈေတြဟာ ရွိေနဆဲပဲ။ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသား၊
အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ခုထိ ဘြားေဒၚ အစိုးရဟာ
လစ္လ်ဴရႈမ်က္ကြယ္ျပဳေနဆဲပဲ။

ဂ်ာမနီ ဖရန္႔ဖာတ္ စကူးက လက္၀ဲသစ္ေတြရဲ႕ ဂုရုဟားဘတ္မာကူဇာက ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး နည္းလမ္းႏွစ္ခု အေၾကာင္း ေျပာဖူးတယ္။ သူကေတာ့ ေခတ္ေႏွာင္း  အရင္းရွင္စနစ္အတြင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္မလား၊ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲမလား ေျပာတာေပါ့။ ဗမာမွာေတာ့ အာဏာရွင္ စနစ္နဲ႔ အာဏာရွင္ အမွီျပဳ ရွင္သန္ၾကီးထြားလာတဲ့ ခရိုနီစီးပြားေရးေပါ့။ မာကူဇာကေတာ့ လူေတြရဲ႕ ဆင္းရဲဒုကၡကို ေလ်ာ့ပါးေစမယ့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတိုင္းကို
လက္ခံေၾကာင္း၊ ဒါေပမဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ အာဏာရွိ လူတန္းစားရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ထိခိုက္ေစမယ့္ ကန္႔သတ္အမွတ္ကို ေရာက္လာတဲ့အခါ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလို႔ မရေတာ့ေၾကာင္း၊ ေတာ္လွန္ေရး လိုအပ္လာေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ဗမာႏိုင္ငံမွာလဲ
ဘြားေဒၚတို႔ အုပ္စုဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ေျခဥေဘာင္ထဲကေန ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္မယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ လုပ္ေဆာင္ေနတာကို ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့တယ္။ ခုေတာ့ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား ကန္႔သတ္မွတ္ကို ေရာက္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ေ၀းစြ။ သာမည ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေလးေတြေတာင္ ထူးထူး ျခားျခား လုပ္မျပႏိုင္ဘူး။
ဆိုေတာ့ ဗမာႏိုင္ငံမွာ စနစ္တြင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ့္ အေျခ
အေန နည္းပါတယ္။ အဖိႏွိပ္ခံေတြ သိစိတ္ႏိုး ၾကားျပီး ေသြးစည္းလာတဲ့တေန႔
စနစ္ေဟာင္းကို အျမစ္ကေန လွန္ပစ္မယ့္ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲေရး ေပၚေပါက္
လာနိုင္ေခ်က မ်ားပါတယ္။

No comments:

Post a Comment