Written by ျမတ္ကိုကို
ဤလူ႔ေဘာင္ ေလာကရွိ မည္သို႔ေသာ လူမႈအသိုင္းအ၀န္းျဖစ္ေစ၊
လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းသည္သာ အစစ္အမွန္ တည္ရွိေသာ ပကတိ
တည္ရွိမႈျဖစ္၍ အစုအဖြဲ႔ မွန္သမွ်တို႔သည္ ထိုပကတိ တည္ရွိေသာ
လူတစ္ဦးခ်င္းတို႔၏ အစုအေပါင္း မည္ကာ သက္သက္မွ် ျဖစ္သည္။
မည္သို႔ေသာ သဘာ၀မ်ိဳးျဖင့္ အမည္ မွည့္ေခၚေစကာမူ အစုအဖြဲ႔တို႔သည္
စစ္မွန္ထူးျခားေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ဟူ၍ မရွိဘဲ ပညတ္ အမည္သက္သက္
မွ်သာ ျဖစ္သည္။
လြတ္လပ္မႈ
လြတ္လပ္မႈဟူသည္ လူသားဟူေသာ ပညတ္အမည္တြင္ တစ္ပါတည္း
ကိန္း၀ပ္ေနေသာ အရာျဖစ္၍ အသက္ႏွင့္ ထပ္တူ တန္ဖိုးရွိေသာ အရာ
ျဖစ္သည္။ အသက္ကို ရုပ္သိမ္းပါက လူသား၏ ျဖစ္တည္မႈ မရွိသကဲ့သို႔
လြတ္လပ္မႈ ရုပ္သိမ္းခံရေသာ လူသားသည္ သာမန္ သက္ရွိသာျဖစ္၍
လူသားဟု ေခၚဆို ၍ မရႏိုင္ေပ။ လြတ္လပ္မႈ ဟူသည္ လူသားဟု သမုတ္အပ္ေသာ အမည္နာမကို ျဖစ္ေစသည့္ ဂုဏ္အ ရည္အေသြးမ်ားအနက္မွ တစ္ခု ျဖစ္သည္။
ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ အာဏာ
လူတစ္ဦးခ်င္းသည္ မိမိကိုယ္ပိုင္ တစ္သီးပုဂၢလဘ၀၏ အရွင္သခင္ ျဖစ္၍
တစ္သီးပုဂၢလ နယ္ပယ္ အတြင္းမွ ကိစၥအ၀၀တို႔သည္ အာဏာကို
လူတစ္ဦးခ်င္းထံမွ အငွားရယူ သံုးစြဲလ်က္ရွိေသာ အစိုးရတို႔၏
အာဏာစက္မွ အခါခပ္သိမ္း ကင္းလြတ္သည္။
လူတစ္ဦးခ်င္းသည္ မိမိတို႔ ဘ၀ကို ရွင္သန္ျဖတ္သန္းရာတြင္ မိမိၾကိဳက္ႏွစ္
သက္ေသာ က်င့္၀တ္အျမင္ အတိုင္း အစိုးရ အပါအ၀င္ မည္သူတစ္ဦး
တစ္ေယာက္၏ စြက္ဖက္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မခံရဘဲ မိမိႏွစ္သက္သည့္
ဘ၀လူေနမႈပံုစံကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အာဏာ အျပည့္အ၀ ရွိသည္။
မိမိ၏ အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ ေကာင္းျခင္း ဆိုးျခင္းကို အသိဆံုးျဖစ္ေသာ
မိမိကိုယ္တိုင္က မိမိဘ၀ ကိစၥအ၀၀ကို ဆံုးျဖတ္ စီမံပိုင္ခြင့္ ရွိမွသာလွ်င္
ကြ်န္ျပဳခံရျခင္းကဲ့သို႔ ဘ၀မ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္မည္ ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ ဘ၀လူေနမႈ ပံုစံကို ေရြးခ်ယ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ မိမိသာလွ်င္ အရွင္သခင္ျဖစ္၍
အစိုးရ၏ ေတာင္းဆိုအက်ပ္ကိုင္ ျခင္း၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွ ယဥ္ေက်းမႈ၊
ဘာသာေရး အမည္ခံ၍ လႊမ္းမိုးရန္ ၾကိဳးစားျခင္းတို႔သည္ လူတစ္
ဦးခ်င္းကို ကြ်န္ဇာတ္သြင္းရန္ ၾကိဳးစားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။
အေတြးအေခၚ၊ ဘာသာေရးႏွင့္ အသိဥာဏ္ဆိုင္ရာ လြတ္လပ္ခြင့္
အစိုးရဟူသည္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ကိစၥကိုသာ
ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္သည့္အတြက
ႏိုင္ငံသားတိုင္း၏ တစ္သီးပုဂၢလ ကိစၥျဖစ္ေသာ ဘာသာ၊ သာသနာ
အေရးကိစၥတို႔ သည္ အစိုးရႏွင့္ မည္သုိ႔မွ် သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေပ။
ထို႔ျပင္ ေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္းျခင္း က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာ လက္ခံေရြး
ခ်ယ္မႈသည္ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦး၏ တစ္သီးပုဂၢလ ေရြးခ်ယ္မႈ ျဖစ္သည္
နွင့္အညီ အစိုးရႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွ မည္သည့္ က်င့္၀တ္စည္းမ်ဥ္းက
ပိုမိုျမင့္ျမတ္သည္ဟု ေျပာဆိုခြင့္ မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရတို႔သည္
ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ဘာသာေရး ကိစၥမ်ား၌ ၾကားေနျခင္းထက္ကို
လြန္၍ ဘာသာေရး ကိစၥတို႔၌ တစ္စိုးတစ္စိမွ် ပါ၀င္ျခင္းငွာ မထိုက္ေပ။
အစိုးရဟူသည္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ရွင္ အစစ္အမွန္ျဖစ္ေသာ
ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္း၏ ေက်နပ္ခြင့္ ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္
ရွိသည္ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို ရယူ၍
အုပ္ခ်ဳပ္ေန ရေသာ အစိုးရတို႔မွာ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို
ပိတ္ပင္ခြင့္ ရွိေနပါက ယုတၱိမတန္ေသာ အခြင့္ အာဏာသာ
ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အေတြးအေခၚ၊ ဘာသာေရးႏွင့္ အသိဥာဏ္ဆိုင္ရာ
ႏိုင္ငံသားတစ္ဦး ခ်င္း၏ လြတ္လပ္မႈသည္ အစိုးရ ထိန္းခ်ဳပ္ပိုင္ခြင့္
မရွိေသာ အာဏာစက္အတြင္းမွ ေရြးခ်ယ္မႈ ျဖစ္သည္ ။ လုပ္ပိုင္ခြင့္
မရွိေသာ အရာကို လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းသည္ အစိုးရ၏ မတရားေသာ
အာဏာက်င့္သံုးမႈ လည္း ျဖစ္သည္။
14. 5. 2016
No comments:
Post a Comment